Espen
Medlem
Pejo skrev:Dämpning, retur både fram och bak samt fjäderförspänning fram är lätta att ställa in. Fjäderförspänning bak kräver nåt specialverktyg.
Ok!
Har massa kvar att lära mig
Tja
Pejo skrev:Dämpning, retur både fram och bak samt fjäderförspänning fram är lätta att ställa in. Fjäderförspänning bak kräver nåt specialverktyg.
Jo, det har du rätt i. Alu leder värme på ett helt annat sätt jämfört med kolfiber.Qwerty skrev:Min coolfiber dämp blir knappt ljummen. Så nog går det att lösa det lilla problemet, fast nog blir det varmare i baken än orginal.
mb skrev:Jo, det har du rätt i. Alu leder värme på ett helt annat sätt jämfört med kolfiber.
rougie skrev:Jag har en GSX-R750 -03 och är nöjd som fan fast till nästa år blir det nog någonting nytt.
rougie skrev:Jag har en GSX-R750 -03 och är nöjd som fan fast till nästa år blir det nog någonting nytt.
Magnus skrev:Skall du ändå fixa seatpipes så är det ju bättre (billigare) att hitta en med. Kolla denna: http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=12028 Visserligen en *host* yamaha *host*
Espen skrev:Riktigt snygg R6, men som sagt, been there done that!
Är det din hoj?
Magnus skrev:Noop! Jag kör ju gixxer
Jag tror verktyget kallas för C-nyckel och kostar typ 90 kr. Skandal att man inte skaffat en sån egentligen.Pejo skrev:Dämpning, retur både fram och bak samt fjäderförspänning fram är lätta att ställa in. Fjäderförspänning bak kräver nåt specialverktyg.
Bingo skrev:Jag tror verktyget kallas för C-nyckel och kostar typ 90 kr. Skandal att man inte skaffat en sån egentligen.
Jag kör en 750 -04 som jag är väldigt glad i. Körde GSXR 600 -01 tidigare. Det var också en kanonbåge.
Då ska jag hämta min gixxer 1000 -04 imorgon. Den har kommit upp från danmark. Valde den för sin färg (svart med guldfärgade fälgar) dom finns ju inte i sverige. Jag körde tidigare en R1 -03 men den blev stulen i sommras, så nu provar jag suzuki istället. Man hör ju aldrig något negativt om Gixxern.Espen skrev:Här är alla GSXR välkomna, oavsett ålder kubik m.m.
Jag själv står i köptankar kring Gixxer 750 -99. Saxar in mina frågor som jag skrev i en annan tråd i denna tråden.
Tja på er gixxer fans.
Jag har bestämt mig för att byta upp mig till en Gsxr750 99-00, men vad är den väsentliga skillnaden som jag kommer märka mot min R6?
Jag har läst lite i gamla trådar och som jag förstått det så ska man välja en 99 istället för en 98, då kan/är nämligen de flesta "barnsjukdomar" åtgärdade?
Jag har en löjlig förkärlek till seatpipes, tycker det är guds gåva till mänskligheten och undrar därför, finns det seatpipes färdiga till 750?
Och när man ändå (kanske) har er gixxerförares uppmärksamhet så kanske man kan passa på och fråga vad ni ger i försäkring? Jag ger i dagsläget 1150kr/mån trafik för min -99 R6 hos LF.
Tja :corn
Jo, det är väldigt enkel sak. Jag har sett dem i diverse kataloger från de större postorderföretagen i branschen men aldrig tagit mig för att beställa. Jag kollade på Lelles men de har bara till Hagons dämpare. Kostar 59 kr och kallas för haknyckel av dem (vilket nog är rätt beteckning).Pejo skrev:Åfan bingo-ringo, mitt i prick, man tackar för tipset. Är det suzze-återförsäljare som kränger sådana där nycklar? Antar att det egentligen bara är en bit pressad plåt i rätt form..
Hmmm... Jag vet inte hur man får fram URL:en när det är frames, som det är hos touringbutiken. Men sök på haknyckel med deras sökfunktion (långt ner till vänster på skärmen) så får du fram tre olika.DiscoDuck IV skrev:Hmmm har letat överallt tycker jag på touringbutiken men kan inte hitta något sådant.
Kan du skicka en länk ?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |