Gixxer oavsett kubik, årsm tråden.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Qwerty skrev:
Min coolfiber dämp blir knappt ljummen. Så nog går det att lösa det lilla problemet, fast nog blir det varmare i baken än orginal.
Jo, det har du rätt i. Alu leder värme på ett helt annat sätt jämfört med kolfiber.

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
mb skrev:
Jo, det har du rätt i. Alu leder värme på ett helt annat sätt jämfört med kolfiber.

Då ska man nog satsa på kolfiberpipes då med andra ord...

Finns det fortfarande inga idéer på bra placering av regplåt när man har seatpipes?

Tja

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Jag har en GSX-R750 -03 och är nöjd som fan fast till nästa år blir det nog någonting nytt.

:tummenupp

Bifogat

• undertail_06.jpg
    undertail_06.jpg
    75.1 KB · Visningar: 139

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Vad tycker ni verkar vettigt att ge för en -00 med 1800mil på mätaren, slitna däck men nytt drivpaket?

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Lyfter lite...

Hade ju vart kul om alla som kör gsxr får syn på tråden, då har man en bra tråd att ställa alla frågor som kommer uppstå när man skaffar sig en gixxer själv! :yoparty

Tja

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Pejo skrev:
Dämpning, retur både fram och bak samt fjäderförspänning fram är lätta att ställa in. Fjäderförspänning bak kräver nåt specialverktyg.
Jag tror verktyget kallas för C-nyckel och kostar typ 90 kr. Skandal att man inte skaffat en sån egentligen.

Jag kör en 750 -04 som jag är väldigt glad i. Körde GSXR 600 -01 tidigare. Det var också en kanonbåge.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Bingo skrev:
Jag tror verktyget kallas för C-nyckel och kostar typ 90 kr. Skandal att man inte skaffat en sån egentligen.

Jag kör en 750 -04 som jag är väldigt glad i. Körde GSXR 600 -01 tidigare. Det var också en kanonbåge.

Åfan bingo-ringo, mitt i prick, man tackar för tipset. Är det suzze-återförsäljare som kränger sådana där nycklar? Antar att det egentligen bara är en bit pressad plåt i rätt form..

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Espen skrev:
Här är alla GSXR välkomna, oavsett ålder kubik m.m.

Jag själv står i köptankar kring Gixxer 750 -99. Saxar in mina frågor som jag skrev i en annan tråd i denna tråden.

Tja på er gixxer fans.

Jag har bestämt mig för att byta upp mig till en Gsxr750 99-00, men vad är den väsentliga skillnaden som jag kommer märka mot min R6?

Jag har läst lite i gamla trådar och som jag förstått det så ska man välja en 99 istället för en 98, då kan/är nämligen de flesta "barnsjukdomar" åtgärdade?

Jag har en löjlig förkärlek till seatpipes, tycker det är guds gåva till mänskligheten :yoparty och undrar därför, finns det seatpipes färdiga till 750?

Och när man ändå (kanske) har er gixxerförares uppmärksamhet så kanske man kan passa på och fråga vad ni ger i försäkring? Jag ger i dagsläget 1150kr/mån trafik för min -99 R6 hos LF.

Tja :corn
Då ska jag hämta min gixxer 1000 -04 imorgon. Den har kommit upp från danmark. Valde den för sin färg (svart med guldfärgade fälgar) dom finns ju inte i sverige. Jag körde tidigare en R1 -03 men den blev stulen i sommras, så nu provar jag suzuki istället. Man hör ju aldrig något negativt om Gixxern.
Dom som vill se hur nya hojen ser ut kan se den på min sida.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Pejo skrev:
Åfan bingo-ringo, mitt i prick, man tackar för tipset. Är det suzze-återförsäljare som kränger sådana där nycklar? Antar att det egentligen bara är en bit pressad plåt i rätt form..
Jo, det är väldigt enkel sak. Jag har sett dem i diverse kataloger från de större postorderföretagen i branschen men aldrig tagit mig för att beställa. Jag kollade på Lelles men de har bara till Hagons dämpare. Kostar 59 kr och kallas för haknyckel av dem (vilket nog är rätt beteckning).

Edit: touringbutiken.se har flera. Den dyraste (124 kr) är ställbar och bör därmed passa även suzuki. Fast med lite tur passar även "Haknyckel för Boggiestötdämpare", för den kostar bara 45 kr :D

Last edited:

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
Edit: touringbutiken.se har flera. Den dyraste (124 kr) är ställbar och bör därmed passa även suzuki. Fast med lite tur passar även "Haknyckel för Boggiestötdämpare", för den kostar bara 45 kr :D[/QUOTE]

Hmmm :va har letat överallt tycker jag på touringbutiken men kan inte hitta något sådant.
Kan du skicka en länk ?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DiscoDuck IV skrev:
Hmmm :va har letat överallt tycker jag på touringbutiken men kan inte hitta något sådant.
Kan du skicka en länk ?
Hmmm... Jag vet inte hur man får fram URL:en när det är frames, som det är hos touringbutiken. Men sök på haknyckel med deras sökfunktion (långt ner till vänster på skärmen) så får du fram tre olika.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati