Gixxer1100 gen.1 eller gen.2 Vilken föredrar/föredrar inte du!? Fördelar/nackdelar...

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Tysken skrev:
Du BÖR få en 1100 `89 för 25000:-
Jasså!? Jag har inte hittat nån under 30000:-... såvida de inte gått 6000+mil...

Är jävligt sugen på den jag snackade om... 3900mil.. 33000:- ... i dyraste laget?? eller är det ett OK pris om den är skitfin?


CAPRICORN skrev:
Sälj allt onödigt, lev på havregrynsgröt, ta ett jobb till, bo i en etta, mm så vips har du råd med en ny hoj! :hihi
sen kommer det där med försäkringen :gnissla

skämt o sido man får mycket hoj för 25t idag, R11an :Bugar köp!

Jo jag kan väl köpa en hoj för lite mer om det skulle vara så.. men det känns som det skulle vara ett lagom "uppbyte" från gixxer750-85 till 1100-89!! :yoparty Borde ju känna lite skillnad i både kraft och köregenskaper!

Förresten.. är alla 86-89´or strypta i reg. ??? borde ju trycka ner försäkringen lite!? Jag menar en 86´a väger väl 227kg "blöt" och en 89´a 240kg. och har de då samma 74kw så är ju 89´an lite "slöare" om man bara tittar på kw/kg... Men försäkringsbolagen kanske tittar på nått mer med.. årsmodell, olycksstatestik mm.
 
Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Kan någon förklara för mig begreppet gammelgixer och varför dessa är så populära? De flesta ser ju med avsky till allt som är äldre än 3 år och så köper ni 20 år gamla maskiner, hm?
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Tjaaa.. "gammelGixxer" är i mina ögon GSX-R modellerna 85-90.. och kanske några modeller till..

Dom är väl populära för att dom är hållbara, billiga och går rätt friskt trots åldern.. sen går de ganska lätt att trimma så de hänger av modernare sporthojar..... rakt fram i alla fall! :) :yoparty


Såg en annons... killen vet inte miltalet... men kan direkt sälja den för 23000:- när jag smsat honom och frågat lite om hojen... känns inte som ett super klipp.. vad är det för fel på hojen!? men man vet ju inte..
 
Last edited:

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Alf Sundström skrev:
Jag har lånat hem MC Xpress 1000R turbon så nu ska vi se vad som är roligast, min Busa eller en 240hk GSXR1000.


Vad tror du Yngve?

Skal vi slenge med min Hayabusa med 240+hk ??? :)
Du får se om du klarer å overtale meg til en provsvang.... tips: mycet øl til meg hjelper på....:)
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Nisse977 skrev:
Jasså!? Jag har inte hittat nån under 30000:-... såvida de inte gått 6000+mil...

Är jävligt sugen på den jag snackade om... 3900mil.. 33000:- ... i dyraste laget?? eller är det ett OK pris om den är skitfin?




Jo jag kan väl köpa en hoj för lite mer om det skulle vara så.. men det känns som det skulle vara ett lagom "uppbyte" från gixxer750-85 till 1100-89!! :yoparty Borde ju känna lite skillnad i både kraft och köregenskaper!

Förresten.. är alla 86-89´or strypta i reg. ??? borde ju trycka ner försäkringen lite!? Jag menar en 86´a väger väl 227kg "blöt" och en 89´a 240kg. och har de då samma 74kw så är ju 89´an lite "slöare" om man bara tittar på kw/kg... Men försäkringsbolagen kanske tittar på nått mer med.. årsmodell, olycksstatestik mm.

De är reggade som 98hk, vilket ger dig klass 6 oavsett om det är en 87 eller 90. Runt 5000 hel/hel hamnar du om du är ung i storstad med få kk-år, ett par tusen under det om du är äldre boendes i småstad med många kk-år. Sen tycker jag att 33000 är för mycket för en 89 om den inte är i absolut toppskick, jag gav 36000 för min år 2000 och den var (och är) i mycket bra skick. Nånstans runt 25-28000 skulle jag kunna ge för en 89-90, upp till max 5000 till för en 91-92. Vad folk vill ha och vad folk får för sina hojar är två helt skilda saker, det är inte säljarens marknad.
 
Last edited:

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
OLJEKYLD GSXR skrev:
De är reggade som 98hk, vilket ger dig klass 6 oavsett om det är en 87 eller 90. Runt 5000 hel/hel hamnar du om du är ung i storstad med få kk-år, ett par tusen under det om du är äldre boendes i småstad med många kk-år. Sen tycker jag att 33000 är för mycket för en 89 om den inte är i absolut toppskick, jag gav 36000 för min år 2000 och den var (och är) i mycket bra skick. Nånstans runt 25-28000 skulle jag kunna ge för en 89-90, upp till max 5000 till för en 91-92. Vad folk vill ha och vad folk får för sina hojar är två helt skilda saker, det är inte säljarens marknad.

Tack för svaret! Jo det stämmer! Låg ju som sagt på 5468:- halv/helårs med 86-88 så det är väl samma på 89 då!! vad gött!!

Har snackat lite mer nu med killen som ville sälja för 23000:-..
Fordonsstatus: I trafik (1994-06-10) .. Vad nu det betyder??? Andra hojar jag sökt på står det: I trafik (och så senaste besiktingsdatumet)

Antal ägare: 5

Datum för första reg.: 1989-02-03

I trafik första gång: 1991-05-02
Yrkesmässig trafik: Nej
Direktimport: Nej
Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej
Godkännd senaste besiktning: JA

Han hade problem med att 2´ans växel hoppade ur.. så han köpte drev för att byta.. men när han öppnade lådan så var det inget fel på dreven.. utan nått annat.. kommer inte ihåg vad det var.. men delen kostade 2500:- .. "växelknuffare" kanske?? i alla fall så bytte han dreven med.. så lådan borde ju vara bra!

Den hade gått 9704mile med miles mätare (som satt på när han köpte den) sen har han kört 1000 svenska mil efter han bytt mätare.
9704mile blir ju 15526km eller 1552mil... sen plus hans 1000.. så nu är frågan.. har bågen bara gått 2552mil sen den togs i trafik första gången maj 91?? eller är det 97040miles.. så den har gått 15520+1000=16520mil!!?

Är det:
196.3mil per år (2552/13år) Nuvarande ägaren har kört 200mil per år, sen han köpte den.
Eller
1270mil per år (16520/13år)
 
Last edited:

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Robban_C skrev:
"växelknuffare" = växelförare eller skiftgaffel?

Växelrulle tror jag det var!


Nä det är väl bara skicket som avgör... men den står 50mil från mig.. så jag vet inte om jag ska hyra en släpkärra och åka dit.. eller om jag ska skita i den.. men det känns inte så kul att skita i den heller... för killer låter som han verkligen behöver pengar... Han har redan tagit lån till nästa hoj... 23000 är ju billigt som fan.

Här är den på bild innan omlackering i vintras... Nu är den mattsvart

_01.jpg
_02.jpg
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Villee skrev:
Kan någon förklara för mig begreppet gammelgixer och varför dessa är så populära? De flesta ser ju med avsky till allt som är äldre än 3 år och så köper ni 20 år gamla maskiner, hm?
Gamla meriter helt enkelt, jag tycker de är aldeles för dyra, man kan se dem för 35 tusen, vafan då är det ju inte många kronor till en tio år nyare hoj och ett annat universum nästan.

Det finns massor av kunnade och billiga delar til dem med givetvis.
Undrar vad som är den överreklamerade hojen om 10 år till?
 
Last edited:

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Nisse977 skrev:
Växelrulle tror jag det var!


Nä det är väl bara skicket som avgör... men den står 50mil från mig.. så jag vet inte om jag ska hyra en släpkärra och åka dit.. eller om jag ska skita i den.. men det känns inte så kul att skita i den heller... för killer låter som han verkligen behöver pengar... Han har redan tagit lån till nästa hoj... 23000 är ju billigt som fan.

Här är den på bild innan omlackering i vintras... Nu är den mattsvart

Köp! :yoparty
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Silwer skrev:
Gamla meriter helt enkelt, jag tycker de är aldeles för dyra, man kan se dem för 35 tusen, vafan då är det ju inte många kronor till en tio år nyare hoj och ett annat universum nästan.

Det finns massor av kunnade och billiga delar til dem med givetvis.
Undrar vad som är den överreklamerade hojen om 10 år till?

CBR900RR lider ju av samma sjukdom. Folk begär hur mycket som helst för 10-12 år gamla hojjar.
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Tysken skrev:

Det lutar ju däråt!

Bara 5 ägare känns ju fint med! Jag ska ringa de två tidigare ägarna nu tänkte jag.. så får man höra lite historik om den :tungan

Det satt RS38 fuggar på den... vet inte om det gör så mycket på krutet..?? men lite kanske! :yoparty
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Tysken skrev:
CBR900RR lider ju av samma sjukdom. Folk begär hur mycket som helst för 10-12 år gamla hojjar.
Jo du har rätt, men skulle en finnas för runt 30 tog jag då helre den än ett tungt redskap som gsxr1100:lol

Konstigt nog går det tydligen att sälja med och visst försäkringen blir ju billigare.
Jag har ju en gamal skov från 83, och det är ju så att den har stigit i pris de senaste 5-6 åren iaf om man ska tro annonserna.
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Silwer skrev:
Gamla meriter helt enkelt, jag tycker de är aldeles för dyra, man kan se dem för 35 tusen, vafan då är det ju inte många kronor till en tio år nyare hoj och ett annat universum nästan.

Det finns massor av kunnade och billiga delar til dem med givetvis.
Undrar vad som är den överreklamerade hojen om 10 år till?

Vad är altenativet? Vad för man för hoj för samma pengar som är bättre? Jag blir nyfiken kanske jag missat nåt.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
gixxer_1255 skrev:
Vad är altenativet? Vad för man för hoj för samma pengar som är bättre? Jag blir nyfiken kanske jag missat nåt.
Vilka pengar?
35k?
Oj har man tur kan man få mycket modernare konstruktioner för de pengarna.
Men allt beror ju på vad man vill med hojen, är det race rakt fram kanske inte en cbr900 lockar direkt.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Gamla Blades skjuter växellådor och vevstakar omkring sig och är ganska mycket skörare rent allmänt än en gammelgixxer, och har körts precis lika stenhårt. Den må vara smidigare på alla sätt men jag skulle aldrig våga köpa en så gammal Blade.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Nisse977 skrev:
Det lutar ju däråt!

Bara 5 ägare känns ju fint med! Jag ska ringa de två tidigare ägarna nu tänkte jag.. så får man höra lite historik om den :tungan

Det satt RS38 fuggar på den... vet inte om det gör så mycket på krutet..?? men lite kanske! :yoparty



rätt inställda rs38 bör väl ge minst 6-7 pållar extra på topp :yoparty
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
OLJEKYLD GSXR skrev:
Gamla Blades skjuter växellådor och vevstakar omkring sig och är ganska mycket skörare rent allmänt än en gammelgixxer, och har körts precis lika stenhårt. Den må vara smidigare på alla sätt men jag skulle aldrig våga köpa en så gammal Blade.
Man lever bara en gång, jag vet folk som haft äldre bladear utan problem.
Klart den är skörare, men vafadsen det är ett annat tänkande helt och hållet.
Jag har ju som sagt haft en gsxr 1100 av äldre modell och det är ingenting jag saknar med den, den var inget vidare ens då för 8 år sen eller vad det nu var.
De nyare är säkert bättre på alla vis, och jag förstår att fins det folk som vill betala så säljer man väl till det priset inget snack om det.
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
jolio skrev:
rätt inställda rs38 bör väl ge minst 6-7 pållar extra på topp :yoparty

Med ett 4-1 system + fuggarna kanske 10hk mer än orginal?? *hoppas på mycket krut* :gnissla Det satt en kolfiberdämpare på den idag.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top