Gjensidige

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
(Halvgamla människor, halvgamla hojar, bor på landet, körkort i evigheter, alltid hållit oss på hjulen... då ska det vara billigt. :D )

Tyckte jag med! Men vad hjälpte det:( Det enda kriteriet jag inte uppfyller av ovanstående är väl boendet på landet? Även om jag tycker att Torslanda är lantligt:gnissla

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Tyckte jag med! Men vad hjälpte det:( Det enda kriteriet jag inte uppfyller av ovanstående är väl boendet på landet? Även om jag tycker att Torslanda är lantligt:gnissla
Det kanske är där det spricker? Prova att placera dig mitt i Halland och ge det en räkneomgång till på hemsidan?
(Fast Torslanda lantligt... för 30 år sedan, sure, men ge det tio år till så är det parhusghetto hela vägen från Björlanda till Hjuvik... :tungan )

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Lät insplanet leta upp en åt mig.

Gjensidige: ~4000
BilsportMC: 6600

Motsvarande villkor, men Gjensidige var 5 mån och resten garageförsäkrad. Blir nog BilsportMC tillsvidare.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Det kanske är där det spricker? Prova att placera dig mitt i Halland och ge det en räkneomgång till på hemsidan?
(Fast Torslanda lantligt... för 30 år sedan, sure, men ge det tio år till så är det parhusghetto hela vägen från Björlanda till Hjuvik... :tungan )

Vi är redan där:hihi

Lät insplanet leta upp en åt mig.

Gjensidige: ~4000
BilsportMC: 6600

Motsvarande villkor, men Gjensidige var 5 mån och resten garageförsäkrad. Blir nog BilsportMC tillsvidare.

Jag lät också Insplanet söka åt mig men dom kollar aldrig med "etablerade" bolag som TH, Folksam osv Detta fick jag komplettera själv:)

Last edited:

Isak

Åk ni i förväg så väntar jag där framme
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Ktm 625,er6-n
4700Halv/helår skulle dom ha för min r6 -00.6000hel/helår
betalar 3800halv/helår på folksam nu.hel/helår nu vet jag inte.

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
gjensidige är mitt val

audi a4 1.9 tdi 07:a 4300kr/hel helår + allt extra
golf tdi 04.a 3600kr/helår + allt extra
zx6r 98:a 2500kr/hel helår

det är billigt

men mycket beror på vem man är,vart man bor,körkortsår ,tidigare skade statistik
menar om man "haft" många skador på sina fordon då skall man inte ha billiga försäkringar eller?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Gjensidige är ju rena skojarbolaget! :mad:

För nån månad sen blev Polka (min sambo) uppringd av nån säljare och dom pratade lite försäkringar, hem, bil och hoj. Hon bad dom skicka offerter så att hon kunde kolla över, å visst, det skulle dom göra. Sen undrade säljarfanstyget om mina fordon också, och hon lämnade regnummer på dom också, och dom skulle skicka offerter.

Istället för att skicka offerter så har dom tecknat en packe försäkringar, 3 åt henne, och minst en på min bil! :mad: Jag har ju för fan aldrig ens pratat med dom förut! Jag skiter i om dom så ger mig pengar för att min bil är försäkrad där, jag vill inte ha med dom där jävla skojarna att göra! Jag kan ju säga att han jag pratade med i deras kundtjänst nog knaprar sig till sömns på lugnande ikväll :mad: Och nej, jag ångrar inte mitt bryska uppträdande för fem jävla öre! :fakta

Han kunde dock inte göra något, så det ska ringa nån slags försäljare till mig, och "reda ut det". Här finns inte ett skit att reda ut, försäkringen ska väck, punkt jävla slut!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Sådär, nu har jag fått prata med en försäljningschef. Den skyldige säljaren är sparkad! Han hade visst satt i system att försäkra upp folk för provisionens skull! :huvet Oklart hur många som var drabbade, men jag fick intrycket av att vi inte var dom enda. Han hade dessutom fixat försäkring på alla mina fordon, varav vissa har förfallodatum på nuvarande försäkring i höst! Säljaren hade dessutom skitit i all dokumentation runt det han hade sålt, bara för att tjäna mer provision.

Hursom, försäljningschefen bara så otroligt mycket om ursäkt och alla krav mm är numer borttagna, inkl alla försäkringar. Snyggt å snabbt jobbat av dom, men Gjensidige får nog klara sig utan mig som kund i fortsättningen också!

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Försäkringspremie: 4 508 kr/år
Omfattning:
Halvförsäkring
Årsförsäkring: Ja

Hmm, det är ca 1700:- lägre än Salusansvar som jag har nu. Skall väl tilläggas att jag är gubbe och haft kk sedan -86.

EDIT: Jag tjänade 2000:- på helåret, så jag har nu tecknat mig hos Gjensidige.:)

Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Sådär, nu har jag fått prata med en försäljningschef. Den skyldige säljaren är sparkad! Han hade visst satt i system att försäkra upp folk för provisionens skull! :huvet Oklart hur många som var drabbade, men jag fick intrycket av att vi inte var dom enda. Han hade dessutom fixat försäkring på alla mina fordon, varav vissa har förfallodatum på nuvarande försäkring i höst! Säljaren hade dessutom skitit i all dokumentation runt det han hade sålt, bara för att tjäna mer provision.

Hursom, försäljningschefen bara så otroligt mycket om ursäkt och alla krav mm är numer borttagna, inkl alla försäkringar. Snyggt å snabbt jobbat av dom, men Gjensidige får nog klara sig utan mig som kund i fortsättningen också!

Skicka gärna PM till mig om vem denna person var

Då jag hadde liknande erfarenhet

Jag begärde offerter men fick bekräftelse på " köpt försäkring "

Kan säga att jag var en smula förargad jag med

Det blev inget köp då men faktum kvarstår att Gensidige tycks vara över 4000kr billigare helår för min Mc

Jag har några veckor till huvudförfallodagen på Trygg Hansa

Vet inte hur jag ska göra

U4IC

UFORISK
Gick med
7 Oct 2009
Hoj
Ingen just nu, inga pengar.
Vet inte varför alla hänger upp sig på huvudförfallodagar. Har jag hittat bättre försäkring någon annanstans har jag tecknat den och skitit i den sämre och gett fan i att betala. Man har ingen betalningsplikt det ända som händer är ju att försäkringen upphör. Och det är ju skit samma eftersom man redan har en ny. Så gör som jag. byt försäkring när du vill och lär bolagen att ge bättre priser annars kan dom fara åt h-e. :D

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jag försäkrad min husa och kom överänns om att det skulle gå på 2800kr för halvförsäkring helår. Fick sen försäkringsbrevet och då stod det ca 7500kr halv helår...wtf:mad: förklaringen var att när vi kom överänns om 2800kr hade de räknat på en adress som jag inte har bott på på 2 år. Ringde folksam och fick en halvförsäkring för 2900kr helår istället på rätt adress:).

Lasty

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Hoj
Yamaha R6 2007
alltså det är helt sjukt! :va

precis köpt mig min första hoj
Yamaha R6 2007

24år, 25 senare i år.. centralt i norrköping

gjensidinge 57000 hel försäkring helår

länsförsäkringar : 98 000 hel

Folksam : 48 000 hel

bilsport o MC : bankt nej ! :)

trygghansa : 42 000 hel, årsförsäkring

IF : 65 000 hel.

hmm.. tips mottages ? :gnissla

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Yamaha R6 2007

kollade du inte upp försäkringskostnaden innan du köpte en hoj:va:gnissla

mitt tips: sälj den å köp en hoj du har råd att äga.

Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
ta halvförsäkring?
jag är 22 år bor hyfsat centralt i Göteborg och betalar 8600.- / år halvförsäkring.
nästa gång så kommer du ihåg att kolla försäkring INNAN du köper..

Yamaha R6 2007

mitt tips: sälj den å köp en hoj du har råd att äga.
håller faktiskt med.

Last edited:

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Jag har min R1 försäkrad där betalar ca 6500kr halvförsäkring helår. Halva priset eller mer mot andra bolag.

Lasty

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Hoj
Yamaha R6 2007
har ju givetvis läst innan och förstått att det inte är gratis o äga en r hoj:fyllisar

man vill ju alltid ha billigare så är det ju
jag har ju köpt den hoj jag vill ha o äga, så det är väll bara att se glad ut o betala :gnissla

men hade ju inte gjort något o hittat lite billigare som sagt

Edit : bra tips, dock är inte hojbyte aktuellt.. jag är redan kär.

Last edited:

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Det är inte bara ägare till nyare hojar som de inte vill ha som kunder! En CX500 1982 kostar 5371 kr/år att halvförsäkra, medan bilsport&mc tar 1600kr/år för helförsäkring!
Norrmän som sagt.. :banana

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
na
Det verkar vara en väldans stor varians i offerterna, känns som det lär finnas något annat än ålder och maskin som spelar in, annars verkar det ju vara rena lotto vad man ska få för pris.. Ni som fått bra priser, har ni fler försäkringar hos gjensidige, eller har ni aktier i Hydro eller nåt annat stort norskt bolag, kanske har någon avlägsen norsk släkting, hejat på norska skidåkare? Ni som fått grispris, har ni varit skadedrabbade, har betalningsanmärkningar, dömda för trafikbrott, kriminalitet, duktiga på norgehistorier, eller nåt?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år