Gjensidige

Kawaluring

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
Z750 -07
Har haft försäkring på bilen hos gjensidige i tre år och sedan cirka 8 månader även hojen... Eftersom hojen kostar såpass mycket att försäkra valde jag autogiro på hojen, även bilen kom per automatik in på autogirot och nu har jag suttit i den soppan i cirka 8 månader.. De drar pengar i tid och otid, olika belopp nästan varje månad, dessutom får man 10 olika svar på en och samma fråga från 10 olika människor på kundservice!! Nu har jag bytt bolag på bilen fr.om. imorn 1/4 då huvudförfallodagen är kommen, jag kommer inte tveka en sekund på att göra detsamma när mc-försäkringen förfaller!! - 1 från mig på detta bolag... (vilket inte behöver betyda att alla ni andra ska tycka illa om företaget)

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Jag är jätte nöjd med Gjensidige. Hade inte ens betalat min första premie när jag kraschade. Fick allt utbetalt på 1 månad utan problem:)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag är också nöjd. Hade inget strul alls när det skull repareras efter en klotning. Kostade 38000:- att reparera hojen och de löste inte in den. Otroligt med tanke på att jag kör en 10 år gammal hoj. Visserligen sa jag att jag ville ha den repad, så de kanske lyssnade på sin kund?

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
r1

Tecknade försäkring genom Isplanet hos Gjensidige idag
R1a -01 40år storstad
595 kr månadsvis avställbar med garageförsäkring =)

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono-18
åfan, då ska jag kolla om min zx10r har sjunkit något i pris i år, förra året ville dom ha 140k inte så farligt med tanke på att jag gav 110k för hojen...haha

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Ville bara bekräfta att detta stämmer...

Har precis tecknat helförs hos dem på min CBR600 -07 som jag är enda ägaren på.

9000kr/år vilket är jäkligt billigt :)

Vi satt ett gäng och testade lite olika konstellationer med varandras hojar på Gjengsidige och de flesta premier hamnade på 20-25000kr/år utom för mig som ägt hojen länge.

Kul att hitta sitt gamla inlägg där en gång i tiden gillade detta bolag.

Har skrivit i en annan tråd om att det sedan årskiftet bara strulat med detta bolag. De drar pengar två gånger från mitt varje månad och beloppen varierar mellan allt mellan 80:- och 600:-. Jag har ringt hur många gånger som helst och bara mött otrevlig och okunnig personal.

Nu är autogirot avslutat och jag har begärt faktura på resterade årsbelopp, sen är det adjöss med detta bolag.

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras