Glock pistol

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Själv gillar jag inte Glock. Kan inte med dess safe-action avtryckare. Det ska vara riktigt singel-action trycke så därför fick det bli en Heckler & Koch USP Expert 9 mm. Samma tillförlitlighet, bättre magkapacitet (och dubbelt så dyr) :rolleyes: Funkar utmärkt i dynamiskt skytte. Se filmklipp på hemsidan. Ska du köpa Glock kan jag rekommendera G35 ( .40) med en 9mm pipa för träning så är det bara att köra igång med DS i standard divisionen

Bifogat

• uspexpert9_s.jpg
    uspexpert9_s.jpg
    7.5 KB · Visningar: 67
Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
ett järnrör o en hammare funkar ju oxå :D Tycker att glocken e helt kass när det gäller snabbskytte,vrider sig i handen vid rekylen.Får alldeles för spridd träffbild.Kanske blir bättre efter att man skjutit ett högre antal skott med den än vad jag har gjort,men en bra puffra ska ju funka direkt tycker jag iaf. ps.parabellum gör ont(en som vet)ds.

Therudeboy

Guest
flemming skrev:
efter att ha läst tråden kan jag lugnt konstatera att det inte ändrats ett piss sen jag va aktiv skytt för en 5-10 år sen vilket e synd för det fick mig att sluta.. inga bra öppettider på banan pga bostäder o buller+ ett byråkrathelvete med licenser regler för man vill ju ha alla svartkrutrevolvrar o semiautos som finns :kär men näe.. 4.5mm o luft är tydl. max för en licensbög på länstyrelsen.
thankyou.

För 5-10 årsen var du väl typ 6? :lol

Recon

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ingen än!
Dino skrev:
For the record, det räcker med 46 poäng för .22 i de tre precisionsserierna.

Danke, det är en kvarleva från då jag började skjuta och nån sa fel poäng krav(47) vilket gjorde att jag sköt några guldserier som jag räknade bort innan jag gjort mina tre precisionsserier i guld :huvet

K-Man skrev:
Själv gillar jag inte Glock. Kan inte med dess safe-action avtryckare. Det ska vara riktigt singel-action trycke så därför fick det bli en Heckler & Koch USP Expert 9 mm. Samma tillförlitlighet, bättre magkapacitet (och dubbelt så dyr) Funkar utmärkt i dynamiskt skytte.

Samma pistol som jag har och du verkar har resonerat precis som mig också, liten värld.

Vilket hölster använder du för DS förresten?

Bättre mag kapacitet stämmer inte riktigt i praktiken eftersom dom flesta kör med +2 mag bottnar till glocken men magasinbrunnen på Experten gör magbyten riktigt smidiga i jämförelse.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln