Kalle_rs skrev:¨
Ta jakt licens eller?
jakt licens = jägarexamen ?
isåfall har jag det
EDIT: Särskrivning frågetecken
Kalle_rs skrev:¨
Ta jakt licens eller?
Dee_cati skrev:Haar bara positiva erfarenheter av glock 17. Första gången jag höll i den så trodde jag det var en vattenpistol Vägde inget utan magget. Första gången jag sköt med den så sket jag nästan på mig Trodde inte att det skulle bli någon rekyl av den plastgrejen och farsan stog och garva bakom ryggen.
Jag tycker det är lätt att skjuta snabbt och säkert med den när man har lärt sig den och vart den har sin brytningspunkt nedåt efter rekylen men innan det så får du bara en träff och resten bom typ.
Någon här som skjutit halvautomatisk? Hur är det, har bara sett på film men både jag och farsan skulle vilja pröva men känner ingen som vet nåt om den.
Edit: Läste igenom tråden ordentligt nu och såg att det var problem med helautomatiskt iaf. Men hightuned, hur bygger jag om glocken till helautomatisk? Olagligt så det skriker om det? Finns ett privatvapen och ett tjänstevapen, kanske inte ska göra så på tjänstevapnet Och vad är nackdelarna med helautomaten, eldavbrott, går sönder etc? Bara rolig grej att flasha med annars iofs...
Esquire skrev:Lite OT: Det verkar vara ganska så många här som har tjänstevapen. Vad jobbar ni med? Är ni poliser hela bunten eller?
chrilla skrev:Någon som skjuter pistol i Göteborgs omgivningar? Skulle vilja börja skjuta, vart vänder man sig? Har skjutit i klubb i Karlskoga flera år tidigare och tävlat i fältskytte med olika kalibrar.
Esquire skrev:Lite OT: Det verkar vara ganska så många här som har tjänstevapen. Vad jobbar ni med? Är ni poliser hela bunten eller?
Polisen har väl inte Glock som tjänstevapen. Dom har väl SigSauer (osäker på stavningen).Esquire skrev:Lite OT: Det verkar vara ganska så många här som har tjänstevapen. Vad jobbar ni med? Är ni poliser hela bunten eller?
nja i regel ja men inte alltid men Glocken är ett standadvapen för personskydWiseguy skrev:Polisen har väl inte Glock som tjänstevapen. Dom har väl SigSauer (osäker på stavningen).
Dom som har Glock som tjänstevapen är militärer/officerare eller civila skyddsvakter i något väktarbolag.
chrilla skrev:Någon som skjuter pistol i Göteborgs omgivningar? Skulle vilja börja skjuta, vart vänder man sig? Har skjutit i klubb i Karlskoga flera år tidigare och tävlat i fältskytte med olika kalibrar.
Kustbevakningen har också GlockWiseguy skrev:Polisen har väl inte Glock som tjänstevapen. Dom har väl SigSauer (osäker på stavningen).
Dom som har Glock som tjänstevapen är militärer/officerare eller civila skyddsvakter i något väktarbolag.
RED_LiME skrev:Någon härinne som tävlings/övningskjuter med en Glock 17/18?
Tänkte sen när åldern är inne att skaffa licens och Glock, för det verkar vara en rolig pistol att skjuta med.
Någon som eventuellt har en eller har skjutit med den som har någon kommentar?
Double Alpha skrev:Jag har skjutit med en selectfire konverterad G35 i kal .40s&w
Nackdelar är att det är olagligt samt att man kan tappa taget med stödhanden och få upp den framför mynningen. Men den största nackdelen är att man skjuter tomt så otroligt fort. Standardmagasinet räcker bara till ett par korta skurar sen är det slut. Tror mig ha hört någon siffra angående omladdningstiden på glock och det var 0.07 sekunder. Detta skulle isf betyda att ett standardmagasin räcker i drygt en sekund.
Priser undrade någon över också, en ny kostar 5400:- och begagnade brukar finnas från 3500:- Jag gav 4500 för min G17 som var knappt ett halvår gammal.
Recon skrev:... har för mig att det är 47 poäng för guld med .22 och 43 poäng för guld med 9mm...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|