Gotland 2009

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Så där ska man aldrig göra.
Det är en hobby och det roligaste som finns. Inte räkna på hur snordyrt det är :)

Nej jag vet men det finns säkert de som inte kanske direkt inser den totala kostnaden för en helg. Mig hindrar inte detta att utöva det jag älskar mest (efter min son!) men var mer som en info över vad det kan kosta. Det finns självklart sätt att få ned kostnaderna på, att använda samma däck en helg, tälta, ta med egen mat, etc.....(med risk att man står där vid lördag middag med väven synlig eller kokta däck och får titta på resten av tiden)

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Det enda som kostar extra är ju färjan.. Och det är det väl värt när man skall få köra på Sveriges nyaste bana! Tre dagars bankörning blir väl ändå ganska mycket pengar vart du än kör. Dessutom sparar man ju lite pengar eftersom det är en helgkörning..

"Rask"

Guest
Så vitt jag vet så går det inte att köra försäkrat på bana längre så varför inte göra om grupperna till

lugn/medel/snabb alla oförsäkrade

Hur många är det som anmält sig hitills ?
Hur många anmälda/betalande krävs det för att man inte skall ställa in körningen?

Ni som skriver att det bara är o slänga på ett par regndäck o komma in i matchen borde köra på GR i regn/blött innan ni uttalar er.
(banan ligger i ett kalktag)

Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Så vitt jag vet så går det inte att köra försäkrat på bana längre så varför inte göra om grupperna till

lugn/medel/snabb alla oförsäkrade

Hur många är det som anmält sig hitills ?
Hur många anmälda/betalande krävs det för att man inte skall ställa in körningen?

Ni som skriver att det bara är o slänga på ett par regndäck o komma in i matchen borde köra på GR i regn/blött innan ni uttalar er.
(banan ligger i ett kalktag)

Trafikförsäkringen gäller. Man behöver en person försäkring för att köra, därav försäkringskraven.

Som en fotnot, hur många regndagar har Gotland generellt i Juni månad? :) Risken för regn är mindre än chansen för varmt och soligt.

"Rask"

Guest
Trafikförsäkringen gäller. Man behöver en person försäkring för att köra, därav försäkringskraven.

Som en fotnot, hur många regndagar har Gotland generellt i Juni månad? :) Risken för regn är mindre än chansen för varmt och soligt.

Visst risken är väl inte stor men i år tror jag det var två dar som var regnfria uppe på ringen under lelleveckan, även fast jag hörde att de i Kneippbyn hade haft det fint. Man var ju inte på bästa humör när man betalat 900pix, hann åka som sämst 5 varv innan första kraschen kom som sedan avlöstes av spöregn. Upptäckte att vädret kan slå om fort däruppe. Från att va sol så stanna vindkraftverken och det började blixtra.
Är väl bara bitter men hade planerat med polaren o tjejen att åka ner Söndag, köra måndag-lördag, åka hem söndag...

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
Ändring av datum

Efter några samtal hit och dit med Gotland Ring så var det så som några skrev i tråden.Att det var Lelle vecken den 12-14 juni:mad:
Dom hade glömt bort att SKRIVA IN DET i deras kalender.

Vilket betyder att jag blir tvungen att byta datum till den 26-28 juni istället.

Hoppas att det inte ställer till några problem för er som redan har bokat.

//Mattias

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Efter några samtal hit och dit med Gotland Ring så var det så som några skrev i tråden.Att det var Lelle vecken den 12-14 juni:mad:
Dom hade glömt bort att SKRIVA IN DET i deras kalender.

Vilket betyder att jag blir tvungen att byta datum till den 26-28 juni istället.

Hoppas att det inte ställer till några problem för er som redan har bokat.

//Mattias

Hur många platser finns det kvar? Vart finns info om sånt?

/WP

Yellow75

Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
Det hade jag gjort också.Har fått bokningsbekräftelse och faktura redan.Men som jag skrev"DOM HADE GLÖMT BORT"

Jag vill inte verka kinkig, men det kan ju vara en idé att boka banan innan man börjar sälja bandagar... :rolleyes:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det hade jag gjort också.Har fått bokningsbekräftelse och faktura redan.Men som jag skrev"DOM HADE GLÖMT BORT"
Få se nu, först investerar man måååånga miljoner, å sen har man ingen koll på om, när, och isf till vilka man har hyrt ut banan :huvet Gnäll lite om att du borde få lite rabatt på hyran, det borde dom tjäna på, även om dom har lite monopolställning :(
Jag trodde bara dom hade glömt skriva i det på hemsidan :)

Yellow75

Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
Det jag fick var 1 extra timme så att vi kan köra öppen depå:)
Ja jag vet att det inte är så mycket men vad fan ska jag göra?

Få se nu, först investerar man måååånga miljoner, å sen har man ingen koll på om, när, och isf till vilka man har hyrt ut banan :huvet Gnäll lite om att du borde få lite rabatt på hyran, det borde dom tjäna på, även om dom har lite monopolställning :(
Jag trodde bara dom hade glömt skriva i det på hemsidan :)

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Om det skulle krisa för nån med boende när det drar ihop sig så hojta till. I Slite, inte så värst långt från GR

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Kollar med arb. familj och så om det funkar, annars hade ju 12-14 vart kanoon. Går det att sova på banområdet? Vet att de är kinkiga av bara saatan på Midlanda, Uutt härifrån vi är ingen camping heter det där efter 17.00 (omoget va). När vet man om det blir av, eller äre bokat å klart.:)

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Är de då ska jag nog se till att få ihop några brudar och komma med.
Så herr Y hur ser plats bokningen ut????
:)

// Kakan

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Kollar med arb. familj och så om det funkar, annars hade ju 12-14 vart kanoon. Går det att sova på banområdet? Vet att de är kinkiga av bara saatan på Midlanda, Uutt härifrån vi är ingen camping heter det där efter 17.00 (omoget va). När vet man om det blir av, eller äre bokat å klart.:)

Det brukar inte va nåt problem med att bo på banan dock kan det va så att det inte finns några sanitära möjligheter efter stängning.

Jag kommer nog att bo kvar och då brukar det lösa sig ska du se

Är de då ska jag nog se till att få ihop några brudar och komma med.
Så herr Y hur ser plats bokningen ut????
:)

// Kakan

De kan det aldrig bli för många av

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati