Gotland 2009

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Det brukar inte va nåt problem med att bo på banan dock kan det va så att det inte finns några sanitära möjligheter efter stängning.

Jag kommer nog att bo kvar och då brukar det lösa sig ska du se

De kan det aldrig bli för många av

:) de tycker jag låter bra

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
HADE EN R1a..
En liten fråga bara...

Vad e det för försäkring man ska ha för att få kör i medel gruppen ??

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
En liten fråga bara...

Utan att veta så skulle jag starkt gissa på minst trafikförsäkring för att täcka skador på andras liv och egendom. Om det nu går att ordna så försäkringar gäller på bana.

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
HADE EN R1a..
Jag kör med en gammal r6 som är avställd... SÅ då måste jag köra i den snabba gruppen... Känns då som man kommer bara att bromsa upp dom andra...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag kör med en gammal r6 som är avställd... SÅ då måste jag köra i den snabba gruppen... Känns då som man kommer bara att bromsa upp dom andra...

Är den avställd och inte har någon försäkring så kör du Oförsäkrad / Licens.

Du kommer inte bromsa upp dom andra som är snabbare.
Dom kör om.

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
HADE EN R1a..
De låter joj bra.. Då får jag anmäla mig med..

Kanske e dum fråga men vad innebär det med licens ? Är det som en extra försäkring?

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6

Kanske e dum fråga men vad innebär det med licens ? Är det som en extra försäkring?

Du skall väl inte anmäla dig till oförsäkrat/licens bara för att du inte kan försäkra hojen? Se till att försäkra hojen istället och kör i den gruppen som har ett tempo som passar dig.

Om du inte ens vet vad licens innebär så är du i fel grupp.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj

Oförsäkrat/ Licens innebär att man kör med motorcyklar försäkrade i IF och Trygg Hansa som inte godkänner bankörning och Licens innebär Tävlingslicens.
Det vill säga att det kommer gå allt från långsamt till skitfort i den gruppen.

Så kan du så rekomenderar jag dig att försäkra och köra i lugn grupp om du är nybörjare.
Det kommer du tycka är betydligt trevligare.

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
En liten fråga bara...

Jag vet inte hur många timmar jag la ner på att försöka reda ut vad som gäller för banåkning på GR men de va många dar kan jag säga.
Trafikförsäkring bör man ha för då täcker det din kropp och egendom ifall att nån annan kör på dig,om du vurpar på eget bevåg så gäller inte det egendomen bara kroppen.
Den bedöms som ett avskilt tävlings område så det är inte inhägnat vilket många tror så man hamnar nånstan i mellan så at säga

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kör o klotar endast om jag får leka med patrik!
Samt får springa hans moppe på rekord tider!
Ja jag e fet nu!
O jag har inga pengar!
Om patrik sponsar kanske jag kan sätta den nya pansarvagnen någonstans utanför banan. Det enda jag begär e spons gratis sjukvård o 3st redbull (går bra med powerking)
Fina kort o visa mina släktingar.. barn har jag inga.
Samt lite efedrin före eller efter kraschen:mad:
Nej en sur patrick o en total neggad mig e det som funkar..

Samt någon fjolla ifrån tokholm som gnäller att det inte greppar!
Prova köp nya däck... från den skäggiga men snälla patrick.
Han kan det hela.
Annars kör man gammla skolan in på korden sedan byter man!
Eller något..
Jag har iaf ett par 04or som skall rastas utav.
Kommer bli kul som fan!
Släpper det så släpper det då har man gasat för lite.
Nu skall jag återgå till att borsta våra nytvättade katter
Samt äta lyckopiller enl guden mattias.
Ses med spons o så!=)

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
Kör o klotar endast om jag får leka med patrik!
Ja jag e fet nu!
O jag har inga pengar!
Om mina släktingars barn har efedrin före eller efter kraschen:mad:
Nej en fjolla ifrån tokholm som den skäggiga men snälla Jag Kommer bli kul som fan!
Släpper det så släpper det då har man gasat för lite nytvättade katter
Samt äta lyckopiller enl guden mattias.
Ses med spons o så!=)

Förtydligad Lindéns inlägg lite så alla förstår vad han menar! :D

Vi kommer ta han om dig Lindén.
Oroa sig inte.... :krama

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Nu har ju jag inte orkat läsa alla inlägg i tråden så det finns risk att jag upprepar vad någon annan redan har sagt men...

Angående banåkning 2009 (ALL BANÅKNING!!)
Ingen olycka har testats rättsligt i Sverige efter vad jag har hört, med andra ord kan man inte säkert lita på ATT trafikförsäkringen gäller. Den så kallade helförsäkringen gällde ENDAST i samband med SMC under 2008, om det är samma inför -09 bör man kolla upp ordentligt innan man plockar ut sin nya värsting och skrapar knän.
Oavsett vad försäkringsbolagen säger så är det dock alltid klokt att ta en extra olycksfallsförsäkring om man planerar att åka bana. Tänk om du, eller någon annan, orsakar en olycka som får allvarligare följder än att man blir hel på en vecka eller ett par. TÄNK om olyckan ställer till med livslång rehabilitering, förlamning, hjärnskador etc. Då spelar det ingen roll att man "trodde" att försäkringen gällde.

SLUTSATS: Skaffa en bra olycksfallsförsäkring och anmäl sedan till den grupp/hastighet/"försäkring"/ev. licens!? som passar dig och din hoj.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
För övrigt hoppas jag att arrangören inte tillåter nybörjare i licensgruppen? Livsfarligt med de fartskillnaderna det skulle innebära.

Samma problem sen jag körde på bana första gången -04. Svårlöst problem tydligen men det är så det ser ut. Duktiga chafförer har inga problem med att kör om en långsammare hoj, bara se till att "dom" inte gasar satan på rakorna, sen är ju GR lite bredare än tex gelleråsen.

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
platser

Det finns några platser kvar i samtliga grupper.
Gott Nytt År på Er Alla.

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Samma problem sen jag körde på bana första gången -04. Svårlöst problem tydligen men det är så det ser ut. Duktiga chafförer har inga problem med att kör om en långsammare hoj, bara se till att "dom" inte gasar satan på rakorna, sen är ju GR lite bredare än tex gelleråsen.

Inte direkt svårlöst.. Licensgruppen skall vara till för de med licens och sedan får man se till att ha en trafikförsäkrad hoj om man är nybörjare och köra i en grupp med passande tempo.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Nu har ju jag inte orkat läsa alla inlägg i tråden så det finns risk att jag upprepar vad någon annan redan har sagt men...

Angående banåkning 2009 (ALL BANÅKNING!!)
Ingen olycka har testats rättsligt i Sverige efter vad jag har hört, med andra ord kan man inte säkert lita på ATT trafikförsäkringen gäller. Den så kallade helförsäkringen gällde ENDAST i samband med SMC under 2008, om det är samma inför -09 bör man kolla upp ordentligt innan man plockar ut sin nya värsting och skrapar knän.
Oavsett vad försäkringsbolagen säger så är det dock alltid klokt att ta en extra olycksfallsförsäkring om man planerar att åka bana. Tänk om du, eller någon annan, orsakar en olycka som får allvarligare följder än att man blir hel på en vecka eller ett par. TÄNK om olyckan ställer till med livslång rehabilitering, förlamning, hjärnskador etc. Då spelar det ingen roll att man "trodde" att försäkringen gällde.

SLUTSATS: Skaffa en bra olycksfallsförsäkring och anmäl sedan till den grupp/hastighet/"försäkring"/ev. licens!? som passar dig och din hoj.

Fråga DrMadness här på forumet vad han tycker om Trac/racingworld och hurvida trafikförsäkringen gäller, kassa arrangörer!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept