Gotland 2009

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Härligt!
Snart dags. Pappa Henke tar med storkameran. Hojta gärna till om ni önskar bli tagna på bild så ser vi till att fixa det.

:tummenupp

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
:) de tycker jag låter bra
Jag tar tillbaka mitt bud om att bo kvar då jag inte längre har nåt samröre med GRs ägarstab eller dess verksamhet utan nu mer är som vem somhelst som kommer och kör.
Alltså jag har ingen nyckel och kommer enbart att hjälpa till med som Yellow75vill ha hjälp med.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Ja jag blev lite rädd när jag mötte en Vito rörmokarbuss i Smoth corner en gång, på väg att hämta upp en krashad polare:)
Har åkt med andra arrangörer som har ambulans som regel, därför ja var nyfiken om Yellow har amublans på plats. Skulle personligen inte vilja åka om ja visste att de inte fanns nån ambulans i närheten speciellt inte på kalkön!

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Har åkt med andra arrangörer som har ambulans som regel, därför ja var nyfiken om Yellow har amublans på plats. Skulle personligen inte vilja åka om ja visste att de inte fanns nån ambulans i närheten speciellt inte på kalkön!
Allt är ju relativt vad som är i närheten?..........det är ju en MYCKE större risk att vurpa på banan men det är mycke värre att vurpa på vägen.
det tar ca 10min för helikoptern och sen 1 tim till carolinska.
Men helt klart är det bättre om den finns på plats.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Vad e banrekordet och vem har det? Inte för att jag kommer vara i närheten men skulle va kul å veta.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Allt är ju relativt vad som är i närheten?..........det är ju en MYCKE större risk att vurpa på banan men det är mycke värre att vurpa på vägen.
det tar ca 10min för helikoptern och sen 1 tim till carolinska.
Men helt klart är det bättre om den finns på plats.
Det jag syftade på nu var om den här arrangören inte har nån ambulans på plats och nåt allvarligt händer så finns de ju faktiskt risk att dom 2 ambulanserna på gotland inte kan komma eller att helikoptern som du nämner är ute nånstans.

Visst risken är mindre på banan än på gatan helt klart men det finns ju folk som har slagit sig rätt rejält på ringen ändå.

Menar inte att gnälla på arrangören utan ja ställde bara frågan i ren nyfikenhet!

Vad e banrekordet och vem har det? Inte för att jag kommer vara i närheten men skulle va kul å veta.
Satte inte Petter de nya rekordet nu i sommras?

Last edited:

Dr.Bike

Guest

Petter Jansson har väl det för hoj tror jag.
1,27 nånting tror jag. (eller var det lägre ändå? osäker)
Tvåa är "Svensken" och trea vår namnkunnige Swedie!

Nåja, börja försök komma under 1,30 först... ;)

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Petter Jansson har väl det för hoj tror jag.
1,27 nånting tror jag. (eller var det lägre ändå? osäker)
Tvåa är "Svensken" och trea vår namnkunnige Swedie!

Nåja, börja försök komma under 1,30 först... ;)

Nja, om jag minns rätt så körde Petter 2st 1.24-tider det passet..
Det var riktigt kul att se det Live från depåmuren.:yoparty

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag tar tillbaka mitt bud om att bo kvar då jag inte längre har nåt samröre med GRs ägarstab eller dess verksamhet utan nu mer är som vem somhelst som kommer och kör.
Alltså jag har ingen nyckel och kommer enbart att hjälpa till med som Yellow75vill ha hjälp med.

Ajdå har dom sumpa en bra medhjälpare igen :( trisst men de löser sig säkert bra ändå :)

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
Livräddarna kommer att vara på plats som förra året och dom har kontakt med Ambulansen.Så den finns inte på plats men den är i närheten.

Tar för givet att ni kommer ha ambulans på plats?

Det brukar ju annars vara ont om dom på Gotland!:)

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Livräddarna kommer att vara på plats som förra året och dom har kontakt med Ambulansen.Så den finns inte på plats men den är i närheten.

Vill inte regna på er parad MEN.

Livräddarna var på plats för ett par år sedan när actionpics var där. En deltagare bröt då nacken. Han plockade själv upp hojen körde in i depån och började därefter klaga på nackont.

En så kallad livräddare kliver fram och frågar om han kan böja/vrida på nacken. :brinnerup

Som tur var Freppa där och bad vänligt men bestämt personen i fråga att INTE prova detta. Efter att ha lättat på tröjan på denna person kunde lätt konstateras att minst en kota inte såg ut som den borde.

Det vart därefter helikopter till Visby och därefter vidare transport till ks där han tillbringade flera veckor liggandes med kommunalt avlopp och hela paketet.

Så vad jag vill ha sagt med denn orering är att livräddarna kanske inte är den mest komptenta samling människor som finns även om dom vill väl. Hade denna person testat att vrida på nacken hade han troligtvis blivit betydligt mer skadad, kanske permanent.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept