Gotland 2009

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Fixade just färjan 1600kr T o R med skåpbil, äju inte mycket det. Med andra ord boka plats medans tider är och plats. Ja då äre bara och räkna ner då och betala så klart. Fräckt skare bli i alla fall.:yoparty Vi ses:)

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
Så vad jag vill ha sagt med denn orering är att livräddarna kanske inte är den mest komptenta samling människor som finns....

Sant som du skriver,va själv med när Jocke skadade nacken.
Dom är mest till för att ta hand om lättare skador,så blir det nån stor grej så blir det ambulans.
Det kommer att finnas folk som har läkarkompetens på plats också.

Rebecka

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Honda CBR 600f-99
Kanske kommer med en dum fråga här. Vi är några stycken som funderar på att åka till Gotland i sommar. Övriga har haft kort lite längre än mig och jag undrar om det finns någonstans för mig att höra. Jag har ingen erfarenhet av bana men tycker om att köra CBRen fort på gatan :D

/Mary Hope

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Kanske kommer med en dum fråga här. Vi är några stycken som funderar på att åka till Gotland i sommar. Övriga har haft kort lite längre än mig och jag undrar om det finns någonstans för mig att höra. Jag har ingen erfarenhet av bana men tycker om att köra CBRen fort på gatan :D

/Mary Hope
Vill du köra på gata så vet jag hur många mil as skön sportkörning ala hurtokigtsomhelst,,och då är vi inte i visby en enda sekund

StaLin

Braxar vidare
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
CBR1000rr -08
Håller med Tingen. Int behöver du köra bana för å dra på lite! Det finns jätte bra & fina mc vägar när du är på G-land, svängen över GULDRUPE e bra, annars så är det bara att vrida på rullen ut efter hela kuststräckorna!
Min egen favo är från östrgarn upp mot slite , de e bara å vrida på där! finns dock en sväng som luras lite!:yoparty

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen

/Mary Hope
Jag hr ju ingen hoj för gata så jag får väl åka bak va??

Harryhaffa blir inget probs

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
FZ8-N
Harryhaffa blir inget probs

eeh men vi har dom som kan flippa lite.
Var en bäng bäng här som tyckte att jag ignorerade väjningsplikt.
Jag hade inte samma åsikt och sa det åt honom.
Är du helt slut i huvet var nästa fråga jag fick + ett gäng idiotförklaringar.
Väldigt fin människa det (som dessutom blockerade en korsning i 20min).
Sen fick jag en lapp ifrån länsstyrelsen att dom ville ha mitt körkort.
Nä Gotlands polisen stannar jag inte och konverserar med igen.

Ber om ursäkt för O-T

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
EL finns det eller??

Vet vi nåt om elen? Kan ta med s.k. el-björn (typ kopplingscentral 380-220V) Men det måste finnas minst 380V nånstans inom 25-30m i alla fall från depån, om det finns depå:gnissla eller ä den åxå i Slite. Tar vi oss över till Fårö kan vi ha ett eget Isle of man där, grymt bra och krokiga vägar. Näe åter till verkligheten kanske och de praktiska probsen, elverk äju inte kul det.:(

/Mary Hope

Finns ju hur mycket bra och krokiga vägar på Gotland som helst, bara att ta sig dit Å GASA. :yoparty :yoparty

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
:confused: Mailade Destination Gotland idag för att boka, men fick ingen rabatt.. Det räckte inte med att säga att man skulle köra på Ringen utan de ville ha ett namn på arrangören.

Hur har ni andra bokat? Eller har ni struntat i ev. rabatt?
Hehe, om man kunde göra så så... då skulle jag oxå ringa och säga att jag ska till Gotland och vill ha rabatt :D

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Vet vi nåt om elen? Kan ta med s.k. el-björn (typ kopplingscentral 380-220V) Men det måste finnas minst 380V nånstans inom 25-30m i alla fall från depån, om det finns depå:gnissla eller ä den åxå i Slite. Tar vi oss över till Fårö kan vi ha ett eget Isle of man där, grymt bra och krokiga vägar. Näe åter till verkligheten kanske och de praktiska probsen, elverk äju inte kul det.:(

Finns ju hur mycket bra och krokiga vägar på Gotland som helst, bara att ta sig dit Å GASA. :yoparty :yoparty

I depån använder alla vad jag kunde se förra året elverk. Såg nog inga elstolpar nånstans tyvär.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
I depån använder alla vad jag kunde se förra året elverk. Såg nog inga elstolpar nånstans tyvär.
Fast det kan ju ha hänt/komma att hända en del sen dess. Ska dom få banan godkänd, och ha tävlingar där så vill det till att det finns el i depån också. 100-200 elverk som står å puttrar är ju lite sisådär faktiskt... :brinnerup

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Att de inte kan bygga och reservera ena av vindkraftverken för el till banan är ju rätt otroligt. Eller åtminstone se till att el finns. Rätt snålt känns det som. Banan går ju liksom på 55 + moms, då kan man ju tycka att det borde inga mer än asfalt.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Nu är det ju så att TS/Arrangören sagt det i första inlägget. Hur skall jag veta om Gotland Ring har rabatter eller inte? :confused:

Enkelt följ instruktionen.

Boknings rabatter hos Destination Gotland.
Säg att ni ska till Ringen och köra 26-28 juni.Telefon nummer till bokningen 0771-223 350.

Funkade för mig för några dagar sedan:tummenupp

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
Ngt snabbt
Att de inte kan bygga och reservera ena av vindkraftverken för el till banan är ju rätt otroligt. Eller åtminstone se till att el finns. Rätt snålt känns det som. Banan går ju liksom på 55 + moms, då kan man ju tycka att det borde inga mer än asfalt.

Ska du haka på till Gotland???

Mr E

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar