Gotland 2009

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Snart bliré av!

Nu väntar man bara på att solen ska göra sitt.
-Banavgiften betald.
-Färjan bokad och betald.
-Boendet bokat och betalt.
:rofl

Nån som vet om banan är hård på däck, belägg?

Viktigast av allt nån bra drevning? Verkar vara lång raka, typ Anderstorp.

Kommer nån att ta med nya däck för försäljning?

Äre ingen som kommer på nån bra lösning med elen, så vi slipper ha ett elverk var som lever om och förpestar luften. Borde väl gå att höra med nån vaktmästare eller halvgreve som håller i skötseln om det går köpa in sig för lite el till värmarna. :(

Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......

Äre ingen som kommer på nån bra lösning med elen, så vi slipper ha ett elverk var som lever om och förpestar luften. Borde väl gå att höra med nån vaktmästare eller halvgreve som håller i skötseln om det går köpa in sig för lite el till värmarna. :(

Däck är väl Gotland lite lurigt på. Du är väl rätt snabb men lite normalare gatåkare som jag har svårt att få temp i Supercrosa. Åkte ett år när det var lite kyligare och då åkte folk ut med 75c däck och kom in med 45c.

Rakan är inte överdrivet lång. Du kommer ut med rätt bra fart sen är det bara att hålla i längre än vad man tror. Start och mål kurvan går att ta i väldigt hög fart.

Ang elen. Man skulle ju kunna sätta upp vindkraftverk runt banan och ta el från de och göra PR för att man är en miljövänlig bana. Ja just det, sitter ju redan en massa vindkraftverk där som man inte använder till banan :huvet

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Ang elen på bananen,det är inte min bana så jag är bara vänlig som hjälper till att svara.
Dom stora snurrurna som står där skulle kunna ge el banan då det ändå går spänning till dom hela tiden men av nån anledning vill inte ägaren av dom att man tar el ur skåpetGR har dragit en egen kabel till resturangen och det sitter ett 32eller 64 amps uttag på baksidan av huset och det är den enda el som finns.
Man kan ju också vara flera stycken på ett elverk.
Det finns GR folk som är här och läser och jag tycker ni kunde ha gått in och rett ut detta,folk vill ju veta.

Mvh Tingen

Nu väntar man bara på att solen ska göra sitt.
-Banavgiften betald.
-Färjan bokad och betald.
-Boendet bokat och betalt.
:rofl

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Ang elen på bananen,det är inte min bana så jag är bara vänlig som hjälper till att svara.
Dom stora snurrurna som står där skulle kunna ge el banan då det ändå går spänning till dom hela tiden men av nån anledning vill inte ägaren av dom att man tar el ur skåpetGR har dragit en egen kabel till resturangen och det sitter ett 32eller 64 amps uttag på baksidan av huset och det är den enda el som finns.
Man kan ju också vara flera stycken på ett elverk.
Det finns GR folk som är här och läser och jag tycker ni kunde ha gått in och rett ut detta,folk vill ju veta.

Mvh Tingen

Kanon med folk som känner till lite om banan. Vet du/nån vem det går att prata med om elfrågan? Kan ju ta med ca 50 meter 380 kabel och ett elskåp. Om det inte är för långt från depån samt att man blir avstängd och får sitta å titta på nån rauk i tre dar.:3freak . Durå som åker 600 rr har du orig.drevning eller? Min Midlandadrevning är ungefär samma som Gelleråsen behöver bara gå upp en kugg fram för G-åsen. Bättre att ha vass motor när man växlar i stället för att den går 320 och är hur trött som helst. Det brukar min farmor alltid säga när hon sniktrimmade.
Hej på er:)

Last edited:

Tingen

Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Det är ganska långt från uttaget till depån ca 300m kanske och som sagt det finns GR folk som läser här ibland så jag hoppas dom kan svara.
Åker du 1000 kan du åka original,,man använder aldrig 6an inte ens på min rs250

Kanon med folk som känner till lite om banan. Vet du/nån vem det går att prata med om elfrågan? Kan ju ta med ca 50 meter 380 kabel och ett elskåp. Om det inte är för långt från depån samt att man blir avstängd och får sitta å titta på nån rauk i tre dar.:3freak . Durå som åker 600 rr har du orig.drevning eller? Min Midlandadrevning är ungefär samma som Gelleråsen behöver bara gå upp en kugg fram för G-åsen. Bättre att ha vass motor när man växlar i stället för att den går 320 och är hur trött som helst. Det brukar min farmor alltid säga när hon sniktrimmade.
Hej på er:)

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Det där med elen kommer ju bli ett helvete. Visst kan man fixa elverk. Men det låter ju redan nog illa från alla mc på banan. Vad ska det inte då göra om vi ska dra igång 30 elverk. Man kommer ju vara rätt stirrig på kvällarna.

PS. nån som vet hur mycket pengar man ska växla? Vad kostar en Big Mac?

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln

Jag kommer vara där och hjälpa till med däck och andra förnödenheter.
Vill någon förbeställa sulor så går det alldeles utmärkt.

Ska man beställa något så maila helst på

patrik@racerepairs.se

Det där med elen kommer ju bli ett helvete. Visst kan man fixa elverk. Men det låter ju redan nog illa från alla mc på banan. Vad ska det inte då göra om vi ska dra igång 30 elverk. Man kommer ju vara rätt stirrig på kvällarna.

Låter en Mc illa på en bana? :va
Det är ju musik!

Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Hur går det med uppdateringen av listan? Har betalat helt men är inte med. Vart ju nästan lite orolig nu att det blir holabalola?

/ M

Här kommer listan på dom som har betalat HELT.
Om det är någon som har betalat in allt men inte står med så Pm:a till mig så kollar jag om det är du/ni som inte har skrivit namn på inbetalningen.
Så här skrev ni.

Håkan Wahlst
Erik lindb
Kelvin Ekr
DennisKrig
SLindahl
got.malmbe
TKBHENKE
Jason
Conny Svahn
J.Fernroth
S.Sundman
Lar Leeman
Gotland GE
Pidde
TNILSSON
Christer.N
A.Fredriksson
GotlandBjörlin
JonasEriksson
KORZUK M
WestW
NenadAntic
R Ståhlberg
M.Burström
J.Sundberg
Wallin f
GR Per Schön
K.Moren
Hoztic
Polka
Tussilago
750-r
Tingen
Anton Axling
Micke Sedin
ARWE
Kim Sörman
Fredrik Dudat

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Bestälde färjebiljett i dag 2091:- bil + kärra och 4 personer.
Åker redan ner den 22/6 var ju tvungen att muta frugan och barnen.
Blir där en hel vecka. Blir en dyr sommar om dom ska med en vecka på varje bankörning :hihi :hihi
Allt betalt och är med på listan bara väntar. :tummenupp

Tingen

Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen

Växla??????du som är från Norrland kan väl ta med ett par björnskinn,,det brukar gå att byta till sig bra grejer med.

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Såld GSX-R
Missat att betalningslistan är uppdaterad.
Har letat efter nytt inlägg med lång betalningslista :glömdet
Skönt att se att jag får köra. Speciellt när barnvakt, boende och färja är bokad :)

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
Platser kvar

Listan är uppdaterad.
Det finns platser kvar i alla grupper.

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
Ngt snabbt

En big mac går lös på en hundring eller nåt hehe precis som allt annat på gotland ockerpriser..

Ska du med ner på yellows körning ?? isåfall askul då har man ngn att gasa emot där nere:yoparty

Mr E

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...