Gotland 2009

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Jag hade ju det både smörj samt ett tält som var villigt o blåsa iväg brännan var det sekundära!
Skall kolla på ett riktigt SIDS tält tänkte jag samt solskyddsfaktor 40:D
Benet gjorde inte så ont inte heller i nyllet men det e väll för värken i knäna misstänker jag:)

Tack alla för en mkt trevlig helg! Däckkrängaren Linden gjorde sitt absolut yttersta trots stora smärtor och med delade resurser så fixade vi mitt bakdäck på söndag morgon lagom till första passet! Tack även till min campkompis Magnus Nilsson med sällskap i form av Love och Pernilla! Boka in mig nästa år och se till att vädret:yoparty är lika bra!

// Kent

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Tack för underbar helg

Härligt Johan att du är vid gott mod trots krashen.
Jag som hjälpte dig vid båren kan bara intyga att både livräddarna och ambulanspersonal gjorde ett mycket bra jobb. Krya på dig!
Hälsa flickvännen så mycket. Stark tjej med tanke på det inträffade. Försökte muntra upp så gott det gick på båten men givetvis en smått omöjlig uppgift...

Kul att höra att det var så många som var nöjda med körningen.
Ny upplevelse för mig som instruktör och givetvis ruskigt snyggt att lägga damens snygga GSXR600 som innan krashen inte hade en repa... :huvet.

Härligt att se så många glada människor i depån trots krasher, stekande sol och svåra spårval.

Ses nästa år

Mvh
Martin med gulväst som krashade gul gathoj helt i onödan

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Härligt Johan att du är vid gott mod trots krashen.
Jag som hjälpte dig vid båren kan bara intyga att både livräddarna och ambulanspersonal gjorde ett mycket bra jobb. Krya på dig!
Hälsa flickvännen så mycket. Stark tjej med tanke på det inträffade. Försökte muntra upp så gott det gick på båten men givetvis en smått omöjlig uppgift...

Kul att höra att det var så många som var nöjda med körningen.
Ny upplevelse för mig som instruktör och givetvis ruskigt snyggt att lägga damens snygga GSXR600 som innan krashen inte hade en repa... :huvet.

Härligt att se så många glada människor i depån trots krasher, stekande sol och svåra spårval.

Ses nästa år

Mvh
Martin med gulväst som krashade gul gathoj helt i onödan

Återigen tack för coachningen! Tack vare dig blev det ju lite fart till slut:tummenupp

Ser fram emot fler tips nästa år!

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Såg en del människor runt banan som tog kort. Har ni hunnit "framkalla" dem?
Lägg gärna upp en länk.

Återigen tack för coachningen! Tack vare dig blev det ju lite fart till slut:tummenupp

Ser fram emot fler tips nästa år!

Kul att höra att det var till nytta! :tummenupp
Spårval och flyt i körningen är så otroligt viktigt på gotlandring. Det märks när man ser de riktigt snabba förarna. De kör lite tightare och mycket snabbare....

Last edited:

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Såg en del människor runt banan som tog kort. Har ni hunnit "framkalla" dem?
Lägg gärna upp en länk.

Kul att höra att det var till nytta! :tummenupp
Spårval och flyt i körningen är så otroligt viktigt på gotlandring. Det märks när man ser de riktigt snabba förarna. De kör lite tightare och mycket snabbare....

Ingen som kan lägga upp lite bilder?????

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Så här några dar efter så börjar en del kul grejer dyka upp i skallen:Dman träffar en massa kul folk som man inte har en susning om vad dom heter men det va två tjejer/brudar/kvinnor som åkte en R6 och en cbr600 som ville ha hjälp med hänget i kurvorna,,,,och det är ju inte så lätt att bara visa utan att man själv tänker på hur man själv sitter,,hur om helst så visade jag så gott det gick och la mej sen bakom för att titta om det blev nåt bättre eller åtminstone se hur hon gjorde och jag gick upp väldigt nära för att kunna se men för säkerhets skull la jag mig i lite yttersväng ifallatt,, och det gick bra i några kurvor tills jag blev så inne i mitt instruerand att jag glömde själv att svänga:arsele nu har jag kört några varv på Ringen så jag vet var man kan gena lite så det hela gick bra men jag skratta ett par varv efteråt.

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Det lät en aning dumt,,,jag vet ju att det finns en massa bandagar att åka på men jag tycker det är mer avslappnad stämning ock skönare attityd när det är nån privat som hyr som typ Yellow.

Jag tycker som du att det var riktigt rolig att köra de här dagarna:)

När det gäller avslappnad stämning och skön attityd så kan jag rekommendera banåkning.nu.

Var och åkte med dem på Midlanda i våras och det var en kanonhelg:tummenupp

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Det är bra när instruktörerna verkligen fokuserar och studerar...för att sedan kunna ge en hjälpande hand :tummenupp

Några namn fick ett ansikte, men det var då.. nu är dom lika anonyma igen.

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Så här några dar efter så börjar en del kul grejer dyka upp i skallen:Dman träffar en massa kul folk som man inte har en susning om vad dom heter men det va två tjejer/brudar/kvinnor som åkte en R6 och en cbr600 som ville ha hjälp med hänget i kurvorna,,,,och det är ju inte så lätt att bara visa utan att man själv tänker på hur man själv sitter,,hur om helst så visade jag så gott det gick och la mej sen bakom för att titta om det blev nåt bättre eller åtminstone se hur hon gjorde och jag gick upp väldigt nära för att kunna se men för säkerhets skull la jag mig i lite yttersväng ifallatt,, och det gick bra i några kurvor tills jag blev så inne i mitt instruerand att jag glömde själv att svänga:arsele nu har jag kört några varv på Ringen så jag vet var man kan gena lite så det hela gick bra men jag skratta ett par varv efteråt.

Hahahahahahah underbart skrivet Tingen!!!!!
Tur att du kan ringen utan och innan.......

Håller med om att körningen är som bäst när det är avslappnad inställning på arrangemanget. Tyckte att det var skön och härlig stämning både på banan och i depån.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Vår klubb www.mce.se kommer att ha en bandag på Gelleråsen den 29/7, se info på vår hemsida under kalender. Finns enstaka platser kvar för ickemedlemmar.
Vi är ett kul, trevligt gäng med många instruktörer i klubben och de brukar vara ordning och reda på våra bandagar.
Välkommen att anmäla er, först till kvarn..

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Det är bra när instruktörerna verkligen fokuserar och studerar...för att sedan kunna ge en hjälpande hand :tummenupp

Några namn fick ett ansikte, men det var då.. nu är dom lika anonyma igen.
Svartvit cbr600rr med nr 115,vit pegga boxer mitt för utsläppet,smal och spinkig 40+(har den grå tinningens charm)

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Hahahahahahah underbart skrivet Tingen!!!!!
Tur att du kan ringen utan och innan.......

Håller med om att körningen är som bäst när det är avslappnad inställning på arrangemanget. Tyckte att det var skön och härlig stämning både på banan och i depån.

Åja vi fick allt nån rejäl skrapa ibland av den korte 08:a instruktören(hoppas du inte blir pissed), men det handlade mest om vad andra gjorde, vi va ju som vanligt helt obefläckad. Fast det gjorde ju inte så mycket vi hade ju kul ändå, å kommer nog fler gånger men försöker få med flera då. Kanske nån chaufför som inte åker hoj, blev ju lite hårdvaluta på busschaffisar ett tag.:)
ETT BRA ARR: STRÄCK PÅ ER ALLA NI SOM VA MED!!!!
Prova gärna att hyra på flera banor, tror att många är lata som jag och betalar gärna för att andra ska fixa å trixa med allt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln