Gotland Ring 2005 Med Sporthoj, Din MC & Hembiobutiken

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
jontemorrum skrev:
Finns det nån sida där man kan se vilka som är anmälda?

Anmäld vet man själv om man är, eller hur? Är du anmäld så bör du ha varit på anmälningssidan och skrivit in lite uppgifter för att att sen trycka på "SKICKA" , efter en stund ska du ha fått ett email som bekräftelse som också innehåller lite info angående betalning.
Om du inte har fått mailet som är en bekräftelse kontaktar du oss så ser vi till att du får informationen.

Liwa1 kommer att uppdatera första inlägget i denna tråd med de personer som betalt sin anmälningsavgift.

/Nitrous
 
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
AleX skrev:
I rejsgruppen får väl laptimmer användas????? :näsblod
Nej det är inte tillåtet tyvärr. LAP-timer får endast användas på godkänd Licens-träning eller om du hyr banan privat.
Bandagarna anses som "trafikövning" eftersom det finns grupper med försäkrade hojar, alltså är det inte en godkänd licensträning inför tävling utan körningen anses som trafikövning/test körning.

Just därför är LAP-timer inte ok.

/Nitrous
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Nitrous skrev:
Nej det är inte tillåtet tyvärr. LAP-timer får endast användas på godkänd Licens-träning eller om du hyr banan privat.
Bandagarna anses som "trafikövning" eftersom det finns grupper med försäkrade hojar, alltså är det inte en godkänd licensträning inför tävling utan körningen anses som trafikövning/test körning.

Just därför är LAP-timer inte ok.

/Nitrous

:( o jag gissar att det inte ändrar något om Licens blir en egen grupp?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
AleX skrev:
:( o jag gissar att det inte ändrar något om Licens blir en egen grupp?

Dessvärre inte :(
Vid Licensträning med tidtagning så ska banan vara hyrd endast för Licensförare, hojarna ska uppfylla rr-reglemente med najning m.m. , inga andra fordon får förekomma under dagen på banan.

/Nitrous & Liwa1
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Nu har jag i mitt första inlägg här (ts-inlägget) lagt in vilka förare som har betalt.

/Liwa1
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Kommer instruktörerna hålla koll och flytta folk mellan grupper om hastigheten inte stämmer? Eller har man möjlighet att byta om man känner att man stoppar upp?

Jag finns i snabba gruppen men visar det sig att jag inte är tillräckligt snabb vill jag kanske byta grupp så man inte stoppar upp för andra.

Vi syns på banan. Inte långt dit :tummenupp
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Ja en sak som är "bra" med att vara i licensgruppen, hur långsam jag än är kommer jag inte bli flyttad. Skulle gärna ha varit i medel gruppen men med TH så blev det som det blev. Ni som kommer köra åttor runt mig får ursäkta.. :hihi
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
WestW skrev:
Kommer instruktörerna hålla koll och flytta folk mellan grupper om hastigheten inte stämmer? Eller har man möjlighet att byta om man känner att man stoppar upp?

Jag finns i snabba gruppen men visar det sig att jag inte är tillräckligt snabb vill jag kanske byta grupp så man inte stoppar upp för andra.

Vi syns på banan. Inte långt dit :tummenupp

Instruktörerna kommer att försöka hålla koll på vilka som är snabba resp. kanske långsamma i varje grupp. Självklart är det en omöjlig uppgift att hålla reda på precis varenda person men dom som verkligen bör byta upp sig en grupp brukar utmärka sig, precis som dom som kanske bör åka i en grupp med lite lugnare tempo.
För att inte gruppen i sin helhet ska förlora på åkningen så kommer vi som vanligt göra allt som går för att flytta personer som "måste" flyttas.

Känner du själv att du blir omkörd hela tiden och bara hindrar andra och själv inte får ut max av körningen så pratar du med instruktören i gruppen som ger sitt OK efter att talat med instruktör i andra gruppen.
Ingen får alltså byta grupp på eget initiativ!

OBS! Vi kan inte garantera alla att få byta grupp, mest nödvändiga byten går först och det ansvaret att avgöra har instruktören i gruppen.


Viktigt till ALLA!

Men det viktiga i sammanhanget är att personer inte anmält sig till ex. Lugn grupp bara för att det råkade finnas plats där men i själva verket hör hemma i Snabb grupp, sånt skapar bara problem!
Vi vill inte stå där på morgonen vid inskrivningen och få frågan om man kan byta upp sig till Snabb eller Medel gruppen innan ens åkningen startat, då har medvetet anmält sig till fel grupp!
Det finns en anledning till att grupperna var fulla i anmälningsskedet!

Gott Nytt År

Nitrous & Liwa1
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......

Va bra :tummenupp Ville bara kolla att möjligheten finns iaf. Svårt att bedömma var man passar in. Jag är nog en snabb medelförare, eller en långsam snabb. Därför satsade jag på snabba gruppen. Skulle jag stoppa upp i gruppen vill jag att någon påpekar det om jag inte märker det själv.
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Mailade Johnny på gotlandsringen angående bullernivå.Dom har som sagt ingen nu men ska börja följa SBF:s reglemente inom kort!!!Vad innebär det?Vilken nivå är det?Får man köra med en mullrande v-twin med helsystem?Nån som vet?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
jontemorrum skrev:
Mailade Johnny på gotlandsringen angående bullernivå.Dom har som sagt ingen nu men ska börja följa SBF:s reglemente inom kort!!!Vad innebär det?Vilken nivå är det?Får man köra med en mullrande v-twin med helsystem?Nån som vet?

Med största sannolikhet kommer dom följa SBF's reglemente när banan blivit Svemo godkänd och jag tror att nivån ligger på 97 eller 98 db, db-nivån mäts inte på samma sätt som Bilprovningen gör.

Hur som helst så ska alla modernare slipons, helsystem klara dessa nivåer med förutsättning att ljuddämparen är packad och inte helt tom.

Vi har hittils inte haft någon banåkning där någon blivit avstängd pga av buller.
Är man osäker så rekommenderar vi att byta till orginalsystem innan.

/Nitrous
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
98dB 10 meter från banans kant i förbifart om det inte blivit ändrat från ifjol

som sagt "alla" klarar det, sånär som på en del MIG har jag märkt (beroende på MC modell).

//håkan
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
[blom] skrev:
va fan får man inte ta tid för ?
bara undrar :tungan

Tar du tid så klassas det som träning inför tävling å allas försäkringar upphör gälla i samma sekund.
Tar DU tid så försvinner allas försäkringskydd.
 

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Vet inte om jag har missat det någonstans men hur är det med boende?
Kommer det att samordnas så att de som vill kan bo något sånär tillsammans eller är det upp till var och en att ordna?
Vore kul om man hamnade tillsammans med många andra för att kunna utbyta erfarenheter och så!
//Joakim
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Joakim skrev:
Vet inte om jag har missat det någonstans men hur är det med boende?
Kommer det att samordnas så att de som vill kan bo något sånär tillsammans eller är det upp till var och en att ordna?
Vore kul om man hamnade tillsammans med många andra för att kunna utbyta erfarenheter och så!
//Joakim


Gotland erbjuder många boendeformer såklart, allt är en prisfråga.
Det finns små stugbyar lite här och var men ingen som riktigt sväljer ALLA!
Undantag är Kneipbyns camping som vi kommer att återkomma om för vi inväntar besked om dom är villiga att bjuda på nån % till er som bokar.
Kneipbyn erbjuder både camping för tält och stugor att hyra!

Vissa vill säkert bo i tält, andra i stuga och andra i sin egen transport som rejsbuss typ!

Vi kommer att uppdatera tråden och även skicka mail till alla som anmält sig när och OM vi får ett positivt svar från Kneipbyn.

/Nitrous & Liwa1
 

kimpa26

If you gonna play,play to win!!!
Gick med
29 Dec 2004
Ort
Vellinge
Hoj
Aprilia 250sp
Är det ok med race cyckar? skulle vara kul att komma hem till den gammla ön igen!!!! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top