jontemorrum skrev:Finns det nån sida där man kan se vilka som är anmälda?
Nej det är inte tillåtet tyvärr. LAP-timer får endast användas på godkänd Licens-träning eller om du hyr banan privat.AleX skrev:I rejsgruppen får väl laptimmer användas?????
Nitrous skrev:Nej det är inte tillåtet tyvärr. LAP-timer får endast användas på godkänd Licens-träning eller om du hyr banan privat.
Bandagarna anses som "trafikövning" eftersom det finns grupper med försäkrade hojar, alltså är det inte en godkänd licensträning inför tävling utan körningen anses som trafikövning/test körning.
Just därför är LAP-timer inte ok.
/Nitrous
AleX skrev:o jag gissar att det inte ändrar något om Licens blir en egen grupp?
WestW skrev:Kommer instruktörerna hålla koll och flytta folk mellan grupper om hastigheten inte stämmer? Eller har man möjlighet att byta om man känner att man stoppar upp?
Jag finns i snabba gruppen men visar det sig att jag inte är tillräckligt snabb vill jag kanske byta grupp så man inte stoppar upp för andra.
Vi syns på banan. Inte långt dit
jontemorrum skrev:Mailade Johnny på gotlandsringen angående bullernivå.Dom har som sagt ingen nu men ska börja följa SBF:s reglemente inom kort!!!Vad innebär det?Vilken nivå är det?Får man köra med en mullrande v-twin med helsystem?Nån som vet?
[blom] skrev:va fan får man inte ta tid för ?
bara undrar
Nitrous skrev:Vid Licensträning med tidtagning så ska banan vara hyrd endast för Licensförare, hojarna ska uppfylla rr-reglemente med najning m.m. , inga andra fordon får förekomma under dagen på banan.
/Nitrous
[blom] skrev:va fan får man inte ta tid för ?
bara undrar
Joakim skrev:Vet inte om jag har missat det någonstans men hur är det med boende?
Kommer det att samordnas så att de som vill kan bo något sånär tillsammans eller är det upp till var och en att ordna?
Vore kul om man hamnade tillsammans med många andra för att kunna utbyta erfarenheter och så!
//Joakim
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |