Gotland Ring 2006 med Actionpics & Sporthoj

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Hur går man till väga om man vill köpa en biljett som säljs här på SH, vem kontaktar man för att överföra "biljetten" samt kolla så denna verkligen har en plats o sälja?

/N

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
isse skrev:
Hur går man till väga om man vill köpa en biljett som säljs här på SH, vem kontaktar man för att överföra "biljetten" samt kolla så denna verkligen har en plats o sälja?

/N

Hej, förlåt för det sena svaret! Om du vill kolla att personen verkligen har en plats så skickar du oss ett mail eller ringer, kontaktinfo för telefon står på www.actionpics.se

Vi bekräftar med epost till båda parter att platsen är överlåten i vårt system.

Mvh
Nitrous & Liwa1

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag behöver däckråd/tips, ska troligtvis köpa ett gäng Michelin power race men har inte kört nåt med dom på bana tidigare.

Hur länge håller ett sånt däck om man ligger och pressar lite lagom?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Slappa skrev:
Jag behöver däckråd/tips, ska troligtvis köpa ett gäng Michelin power race men har inte kört nåt med dom på bana tidigare.

Förra året så var Michelin Pilot Sport mig veterligen det enda däcket som funkade riktigt bra på Gotland Ring slitagemässigt.
Jag körde vår trafikförsäkrade mc i snabb grupp 3 dgr och samma hoj med samma däck körde Liwa1 i Lugn grupp 3 dgr och utan att behöva byta däck.
Dom höll helt suveränt.
Många andra däck både mönstrade och slicks blev uppätna rätt fort.

/Nitrous

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Slappa skrev:

Körd två gg på Gotland med Pilot Race/Hard (föregångaren till Power Race) och det höll mycket bra. Sista helgen där körde jag Pilot Power vilket efter en helg knappt blev slitet alls.

/N

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Efter tre! pass i snabba förra året var mitt DiabloCorsa slut bak. Brukar normalt hålla (med byte av riktning) 100mil på andra banor utan att då vara slut.

Kompisens Racetec K2 höll för en dag i medel och två dagar i snabb men var då också helt slut. Då skall man veta att hans R6 har helt perfekt inställda Öhlinskomponenter och har annars ett helt otroligt ickeslitage på däcken trots att han är riktigt snabb.

Se'n såg man de som körde Pilot power som var som nya efter tre dagar.

Gissa vad jag lägger på i år...

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Pilot Power höll mycket bra i 2 dagar i hyggligt "snabb grupp" tempo förra året.

Jag har 1st hojplats i släp+ 1 st plats i bil för överfärd fredag , hemresa söndag.
Avgång ifrån Stockholm Norrort (Åkersberga) vid ca 09´00 på fredagen !!

Kostanden delas på 3 !!

PM´a mig vid intresse.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Nitrous skrev:
Michelin Pilot Sport
Jag körde vår trafikförsäkrade mc i snabb grupp 3 dgr och samma hoj med samma däck körde Liwa1 i Lugn grupp 3 dgr och utan att behöva byta däck.
/Nitrous

Vad körde du på för hårdhet på däcken då?

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Hmm verkar ju bara finnas ett alternativ av däckval för Gotland ring... :gnissla
även om jag ska köra i lugna så är det väl ingen hit att komma dit med
"hyfsade" Pirelli Diablo o sen inse att de är slut efter en dag av två bokade?
Eller är det nån som e en hejare på att byta o balansera på plats vid ringen?
Hur många ska ha nya Michelin till ringen? Kanske läge för billigt gruppköp eller nåt?
Hur kommer det sig att just Michelins däck håller så bra just där??
/fundersam Rookie

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Don Tomaso skrev:
2070533
även om jag ska köra i lugna så är det väl ingen hit att komma dit med
"hyfsade" Pirelli Diablo o sen inse att de är slut efter en dag av två bokade?
Du behöver inte oroa dig för att däcken ska ta slut efter en dag i lugna gruppen med gatdäck.
Jag körde 2 dagar i lugn grupp ifjol + dit och hem med hojen 2x85mil (totalt 210mil) och däcken var inte slut för det....)

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Eldstorm skrev:
2070593 Du behöver inte oroa dig för att däcken ska ta slut efter en dag i lugna gruppen med gatdäck.
Jag körde 2 dagar i lugn grupp ifjol + dit och hem med hojen 2x85mil (totalt 210mil) och däcken var inte slut för det....)

Ok. Men var de helt nya o fräscha när du starta resan eller? Mina Diablo har rullat 4 veckor i Alperna...ca 500 mil snabbtouring tror jag det blev...
Håller väl denna sommar för "normal" körning men på bana?

Och till denna säsong har jag skaffat hel sparkdräkt me knäpuckar som ska användas... :gnissla

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Körde på Metzler Racetec "Medium bak" och "soft fram" förra året. Och är grymt nöjd med dom. Två dagar är inga problem. Men för 3 dagar i bra tempo i snabb grupp, så tror jag inte dom räcker till riktigt. Men då det bara är höger sida som tar slut så blir det nog till att vända på däcket efter 1 1/2 dag.
Det borde fungera.

Loco

Gick med
15 Feb 2004
Hoj
Nada
Färjan 28/5 18:50

Visby-Nynäshamn Kl. 18:50. Den färjan är fullbokat. Behöver en bilplats+2pass. Har du en bilplats till dess och ska avboka, pm:a mig innan :Bugar

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Det pratades om ev rabatt på färjan i första inlägget. Har det blivit något av det eller är det bara att hosta upp vad rauksnidarna begär ??

//Peter

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Froven skrev:
2132540 Det pratades om ev rabatt på färjan i första inlägget. Har det blivit något av det eller är det bara att hosta upp vad rauksnidarna begär ??

//Peter
Läs de mail du har fått från Actionpics. Det står precis hur du ska göra där!
:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...