Gotland Ring 2007 - Actionpics

kinnekulle foto

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
-
Nitrous skrev:
2595199 Ja för deltagare JA och då innebär det att inte vem som helst springer runt ute kring banan och kanske står i en ytterkurva på ett livsfarligt sätt. Det är en säkerhetsrisk både för deltagaren och personen i fråga!

Men just i sammanhang som bandagar brukar ingen än så länge vad vi vet bry sig eftersom det handlar inte om några "big business" som vid t.ex. en EM-deltävling med stor publik.

/Nitrous

Att vem som helst inte ska springa ute kring banan är en självklarhet, men det är väl bara deltagarna som har tillträde till banan? Att GR förbjuder er att anlita egna fotografer har väl knappast inget med säkerhet att göra

Men även vid t.ex. en EM-deltävling är det väl oftast arrangören som accrediterar fotografer och håller i businessen i depån och inte banägaren.

Nästa steg är väl att bara hojar försäkrade hos Gotländskt försäkringsbolag för köra på banan:D

Får hoppas att det ordnar sej för er.

/Jonas

MikkE

Guest
kinnekulle foto skrev:
2596307 Att vem som helst inte ska springa ute kring banan är en självklarhet, men det är väl bara deltagarna som har tillträde till banan? Att GR förbjuder er att anlita egna fotografer har väl knappast inget med säkerhet att göra

Men även vid t.ex. en EM-deltävling är det väl oftast arrangören som accrediterar fotografer och håller i businessen i depån och inte banägaren.

Nästa steg är väl att bara hojar försäkrade hos Gotländskt försäkringsbolag för köra på banan:D

Får hoppas att det ordnar sej för er.

/Jonas
Precis. Att inte släppa ut vem som helst på banan som ska fota är ju självklart. Men för de som har erfarenhet av banfotografering borde iaf kunna få tillåtelse från arrangören (ni) att få fota överallt vid banan.

Synd iaf att GR krånglar till det och diktar massa nya regler om bl.a. detta med fotografering för att tjäna in lite extra pengar. Banan är för sjutton inte ens färdig!
Drygt iaf. Ska inte klaga mer och upprepa mig mer om GR, hoppas iaf att det kommer att funka ändå!

Heja Actionpics!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
MikkE skrev:
2601546 Precis. Att inte släppa ut vem som helst på banan som ska fota är ju självklart. Men för de som har erfarenhet av banfotografering borde iaf kunna få tillåtelse från arrangören (ni) att få fota överallt vid banan.

Synd iaf att GR krånglar till det och diktar massa nya regler om bl.a. detta med fotografering för att tjäna in lite extra pengar. Banan är för sjutton inte ens färdig!
Drygt iaf. Ska inte klaga mer och upprepa mig mer om GR, hoppas iaf att det kommer att funka ändå!

Heja Actionpics!

Håller fullständigt med. Vi har dessutom under årets bandagar på förarmötet uppmanat alla som tänker fotografera runt banan att komma till oss först för att få OK och en väst att bära för att synas tydligt.
Vi har som sagt tagit upp frågan med GR och dom har svarat att dom ska diskuttera saken och återkomma (lär väl ta ett par månader) men vi hoppas att alla "seriösa" ska vara välkomna dit och fotografera.

/Nitrous

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Vitkigt angående sista betaldag för bokningsavgiften!

Sista dag för bokningsavgiften Actionpics tillhanda är idag 10 november.

Har du betalt tidigare i veckan eller ännu tidigare men inte fått bekräftelse = kontakta oss ASAP via mail!

Har du betalt igår eller idag = Kontakta oss och meddela detta via mail tack!

Vi har redan delat ut ett antal platser i Lugn och Snabb grupp till reservlistan efter div. avbokningar.
Till Medel och Oförsäkrad har ännu inga platser delats ut vidare!
Resterande ev. ej utlösta platser kommer bearbetas från mitten av v.46!!!

//Actionpics (Nitrous & Liwa1)

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vi har fixat en stuga i Strandhagens stugby. Finns två bäddar över plus en bäddsoffa. Seriösa personer som är intresserade hör av er via Pm.
Stugan är hyrd mellan torsdag den 31 maj och söndagen den 4 juni.

Dr.Bike

Guest
Nitrous skrev:
2601576 Håller fullständigt med. Vi har dessutom under årets bandagar på förarmötet uppmanat alla som tänker fotografera runt banan att komma till oss först för att få OK och en väst att bära för att synas tydligt.
Vi har som sagt tagit upp frågan med GR och dom har svarat att dom ska diskuttera saken och återkomma (lär väl ta ett par månader) men vi hoppas att alla "seriösa" ska vara välkomna dit och fotografera.

/Nitrous

Det viktiga är väl entydiga regler, som i rally t.ex
Ingen fotograf/publik i ytterkurva, om inte frontalt fullgott skydd finns.
(Armcoräcke/däckshög i klartext)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dr.Bike skrev:
2613727 Det viktiga är väl entydiga regler, som i rally t.ex
Ingen fotograf/publik i ytterkurva, om inte frontalt fullgott skydd finns.
(Armcoräcke/däckshög i klartext)

Vill bara förtydliga för dig att det är skillnad på rally och roadracing...
Rally=4a hjul och vanligtvis grusväg.
Roadracing=2 hjul och asfaltsunderlag. mindre överviktiga når ner med knät i marken när det svänger!
Bara så du vet! :D

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Kamikaze kid skrev:
2614997 Vill bara förtydliga för dig att det är skillnad på rally och roadracing...
Roadracing=2 hjul och asfaltsunderlag. mindre överviktiga når ner med knät i marken när det svänger!

:D Nu ska jag vara elak..... och mindre överviktiga hoppar ner från flaket utan att super-stuka en fot :D :D

Jag bjuder på en bira nån av kvällarna, slå mig inte........:arsele

/Nitrous

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Nitrous skrev:
2615006 :D Nu ska jag vara elak..... och mindre överviktiga hoppar ner från flaket utan att super-stuka en fot :D :D

/Nitrous

Bjäbb bjäbb bjäbb...

Det blev sol efter det att jag hoppade..
Tacka mig! :D

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
2614997 Vill bara förtydliga för dig att det är skillnad på rally och roadracing...

Det skall jag rapportera till HSB: Jag anses av expertisen som mindre överviktig! :hihi

Nitrous skrev:
2615006 :D Nu ska jag vara elak..... och mindre överviktiga hoppar ner från flaket utan att super-stuka en fot :D :D

/Nitrous

Vi häller i pojken med snubbelbyxorna en fulöl så somnar han! ;)

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
2615051 Nä nu får vi sluta spamma för annars kommer Lottas mail att svämma över.
Och då blir hon arg och kallar oss gubbar!

Shit! Det hade jag glömt bort! :skrämd
Sorry Lotta!

sandstream

Guest
Dr.Bike skrev:
2615031 Det skall jag rapportera till HSB: Jag anses av expertisen som mindre överviktig! :hihi
Läste nyligen en artikel i en ansed medicinsk tidning och man är inte överviktig, bara något kort för sin vikt :D

Dr.Bike

Guest
sandstream skrev:
2615799 Läste nyligen en artikel i en ansed medicinsk tidning och man är inte överviktig, bara något kort för sin vikt :D

Ja jag har själv en egen BMI-formel, där de tre delarna i manskostcirkeln* måste uppfyllas!
Gör man det, ja då ÄR ens vikt OK! :tummenupp

Nogger skrev:
2615811 ....Jag går efter devisen "Jag har inte övervikt, bara underlängd" :)

Just det! Att det ska vara så svårt att fatta det för en del... ;)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...