Gotland Ring 2007 - Actionpics

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Som vanligt verkar många av de som high sidade ha kört Pilot Power :(
Detta brukar komma upp efter var o varannan bankörningen, men sen så brukar också 8 av 10 köra med just PP. Vore intressant o höra mer kring de specefika händelserna och förarnas upplevelser.

/N

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
:tummenupp :tummenupp :tummenupp KANONHELG:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Tack för ett jävligt bra arrangemang ... bra å hjälpsamma instruktörer:tummenupp ... sjukt rolig bana:D ... trevligt fölk i största allmänhet!

Grymt kul med 3 dagar i rad ... tyckte själv det var jävligt utvecklande:) Gött å bli utdragen på vått underlag så man kom över den mentala spärren också:yoparty

Fan, nu går det ju inte jobba ... bonnabrännan i nacken påminner om åkningen hela tiden:tummenupp

\m/ FÖRGÖRAREN

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Dags att gå upp och jobba efter 4 timmars sömn. Helgen var bra, kan tyvärr inte säga toppen då jag åkte omkull. Men hade himla skoj ändå.
Kroppen är öm och fina blåmärken börja dyka upp överallt.
Tack till Mattias som övertalade mig att köra sista passet. Spökena började försvinna och jag kom ner på hyfsade och stabila tider tills min vänstra axel inte pallade mer.

Kul att träffa alla glada och goa människor =)

Alicia, du körde grymt bra. Imponerad av hur du utvecklats och hur du drar runt din 400a på banan. Ser skitbra ut :tummenupp

/Nitrous

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
1:a banhelgen på "fullvuxen" mc avklarat, bara kört mod.standard minimoto innan på bana. Jämförelsevis lika roligt, insatsen är högre dock på denna nivå. Både pengamässigt och vad man riskerar i fysiska åkommor om man inte lyckas hålla sig på hjulen. Kul var det dock.
Stor elge till actionpics, som skötte detta väldigt bra (har iofs inte så mycket att jämföra med som sagt).

Kritik lämnas enbart till den fashionabla TC installationen. Banan borde bojkottas innan det finns något som liknar en human sanitetsanläggning. Begär inte skinande kakel och lavendel, men det där var det värsta jag har sett i modern tid. :arsele

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Detta brukar komma upp efter var o varannan bankörningen, men sen så brukar också 8 av 10 köra med just PP. Vore intressant o höra mer kring de specefika händelserna och förarnas upplevelser.

/N

det var inte värst många som hade pilot power, dock är de ökända för att highsidas med ;) så några 8 av 10 stämmer nog knappast, 2-3 av 10 på sin höjd.

Asfalten på Gotlandring kan dock inte jämföras med nån annan bana jag kört på åtminstone (Anderstorp, Falkenberg, Knutstorp, Sviestad, Karlskoga, Kinnekulle) den har mkt lägre friktion och däcken blir inte riktigt varma som de borde.

Skulle själv ha kört på Dunlop gatdäck den här helgen men hade inte tid o fixa dom så man sladdar sönder slicks istället.

//håkan

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Får göra reklam för mina bridgestones... :D hade inga direkta problem alls med dom. men gummit tog iaf slut på 1 set... men slitageproblem hade jag inga.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
1:a banhelgen på "fullvuxen" mc avklarat, bara kört mod.standard minimoto innan på bana. Jämförelsevis lika roligt, insatsen är högre dock på denna nivå. Både pengamässigt och vad man riskerar i fysiska åkommor om man inte lyckas hålla sig på hjulen. Kul var det dock.
Stor elge till actionpics, som skötte detta väldigt bra (har iofs inte så mycket att jämföra med som sagt).

Kritik lämnas enbart till den fashionabla TC installationen. Banan borde bojkottas innan det finns något som liknar en human sanitetsanläggning. Begär inte skinande kakel och lavendel, men det där var det värsta jag har sett i modern tid. :arsele

Jo, latrin-anläggningen är inte världens bästa och trots att vi sagt till flera veckor innan att muggen kommer vara full på lördag så trodde dom inte på det. Dom blev till slut tömda på söndag morgon eller om det var lördag e.m.

Nästa år är restaurangen klar och där kommer det finnas riktiga kaklade toaletter som är efterlängtade, 1 st handikapp, 2 st DAM och 2 st HERR.

Tycker personligen helgen fungerade riktigt bra. Med tanke på hur många som åkt under dessa tre dagar och ingen har skadat sig fysiskt är härligt. Alla hojar kunde köra vidare istället för att vara sönderkraschade, undantaget ZX-10an som fick framhjulsläpp på sista passet söndag e.m. , en sne bakram och tillplattad tank.

Har nu sovit 4 tim och stressar på jobbet för att hinna med allt till kommande helg.

Vill rikta ett STORT TACK till alla härliga deltagare som gjorde den här helgen suverän. Det har fungerat extremt bra.
Vi hoppas att ni alla vill komma tillbaka nästa år till en ännu bättre Gotland Ring anläggning. Det blir bara bättre och bättre för varje år.

Ett STORT TACK till alla instruktörer som verkligen tagit sig tid att hjälpa och informera alla vartefter dagarna har gått. Väldigt många har hört av sig och berömt er instruktörer.

FOTOGRAFERING: Vår fotograf har tagit ca 3000 bilder som nu ska rensas och synas. Ha lite överseende på att det kan dröja ett par dagar eller någon vecka innan dom kommer upp i Galleriet på www.actionpics.se

/Nitrous & Liwa1

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Bandebuten gjord...

...och fan va ROLIGT det var!! :) :) :hoppa

Inledningen kunde ha varit bättre: 32 mil med 30 kg packning på ryggen i ösregn från Götet till Oskarshamn på fredagen sänkte humöret...när jag, våt in till märgen, missade sista färjan med 10 minuter var jag färdig att sänka Spettan i hamnbassängen :huvet

Väl på plats lördag em (stövlar och handskar var fortfarande lite sura) föll allt på plats: kanonmottagande, juste folk (i synnerhet Patrik och Christoffer som lät mig snylta på soppa och lämpa av packningen) -och så ut på mitt livs första varv på bana.

Kände mig som Bambi på hal is: var skulle man ligga (måste off-camber högern vara 60 m bred..:D ), när skulle man svänga, hur mkt kunde jag luta och är verkligen 6e växeln rätt i chikanen innan målrakan...:rolleyes: :confused:....humöret sjönk igen, man kanske skulle köra 650 Dragstar istället...men hjälpsamma instruktörer och folk omkring bidrog med tips vilket sammantaget gjorde söndagens åkning helt fantastisk. Kan inte minnas när jag hade så kul på hoj senast. Fan vet om det gick så fort men kul var det och nog blev Qualifier däcken lite ruggade på sidorna till slut...:D

Söndagen hemresa genom sommarnatten var seg (Spettan har faktiskt sina komfortbegränsningar...:rolleyes: ) men med sällskap (tack Tommy :tummenupp) gick det både snabbare och lättare. Var bra mör när jag rullade in hojen i garaget runt 01.15 men otroligt nöjd med helgen.

Kommer tveklöst att komma tillbaka till Ringen nästa år men fan vet om jag inte tar bilen då...:D Tack för en kanonhelg!!

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Solbrännan gör ont :mad:

Tummen upp till alla actionpicsare.
Tror vi måste intstifta en ny personligehetskategori: Trackbumz!

Jag lägger upp lite bilder om någon dag, vert mest artistiska bilder denna gång.

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Tack alla för en trevlig helg! :tummenupp

Samtliga dagar var kanon (det var faktiskt lite kul att träna körning på våt bana, även om hojen numera skulle kunna säljas som kalksten). Tappade dock flytet efter ett monstersläpp på första passet på söndagen, så det blev bara ett pass till och sen la jag ned :gnissla

Men det var ju mysigt att se Mattias knattra förbi på sin moped också!

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
VILKEN HELG !!
Hur kan en bana var så sjukt kul att köra? :va
Sista passet på söndagen så var man fortfarande sugen på att köra mer. :yoparty
(det var bara orken som sinade)

Som vanligt verkar många av de som high sidade ha kört Pilot Power :(
Jag tycker att det kastas en hel del skit på Power.
Ett tips är att inte sänka däckstrycket på dom däcken, jag körde 2.5 både fram och bak. :tummenupp
Sen om man är snabb i snabba gruppen så bör man ta sig en funderare över vilka däck man väljer... :fakta

sandstream

Guest
Jag tycker att det kastas en hel del skit på Power.
Kolla Håkans inlägg ovan. Det är ingen direkt hemlighet att just Pilot Power är dåliga på att tala om vart gränsen går förrän det är försent.

Kommer langa upp lite bilder om några blev bra.

Stort tack till Actionpics för en kanonhelg :tummenupp

jenny_

www.potatoesmc.com
Gick med
25 May 2007
Hoj
r6 -03 +gubbens ktm 690 smc
Jag har haft super skoj,skrattar massor åt kokosbolls historier :yoparty ,haft premiär på banan efter tre år med actionpics flaggan,har en sol bränna eller kanske kräft bränna :huvet som gör sjuk ont men de va de värt..Men de bästa e nog att de bara e 4 dagar kvar till vi e på Gotland igen..
Massa tack till Mårten Affe å Linda för vallningen på banan..:tummenupp

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
...Det är ingen direkt hemlighet att just Pilot Power är dåliga på att tala om vart gränsen går förrän det är försent...
...Stort tack till Actionpics för en kanonhelg :tummenupp
Jo, för mig är det en hemlighet att sådana rykten florerar, har kört ett antal set och aldrig (peppar peppar...) haft några som helst överraskningar från däcken, tvärt om talar dom om mjukt och fint när man överskridit gränsen. Har naturligtvis haft ett antal släpp men det enbart beroende på skit bakom styret eller på underlaget.

Att dömma ut ett däck utan att ta i beaktande andra faktorer som däcktryck, underlag, förarbeteende etc är nog inte speciellt korrekt.

Håller dock med dig i sista stycket :tummenupp

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Jag har haft super skoj,skrattar massor åt kokosbolls historier :yoparty ,haft premiär på banan efter tre år med actionpics flaggan,har en sol bränna eller kanske kräft bränna :huvet som gör sjuk ont men de va de värt..Men de bästa e nog att de bara e 4 dagar kvar till vi e på Gotland igen..
Massa tack till Mårten Affe å Linda för vallningen på banan..:tummenupp

Jag säger det som hela A-pics gänget tänker/men inte vågar skriva NI HAR PM !!!!!!!!! :D :D :D :yoparty

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Tack för en kanonhelg, var Gotland Ring premiär för mig och jag ska garanterat tillbaks dit, synd att man är uppbokad på massa saker i helgen.

Slänger upp mina bilder så fort jag hinner gå genom dem.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Det var väldigt roligt att så många utnyttjade Öhlins-teknikern som var där.
Han skruvade hojar hela Lördagen men hann till slut åka 3 varv på sin egen supermoto :tummenupp

Ny chans nu i helgen som kommer 8-10 Juni. På lördag och söndag är Motospeed där och "Öhlins-Jocke" för att hjälpa Er med fjädring, utnyttja kunskapen för det är garanterat värt det. Svårt att få bättre hjälp än så här.

/Nitrous

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...