Gotland Ring 2007 - Actionpics

Dr.Bike

Guest
Det var väldigt roligt att så många utnyttjade Öhlins-teknikern som var där.
Han skruvade hojar hela Lördagen men hann till slut åka 3 varv på sin egen supermoto :tummenupp

Ny chans nu i helgen som kommer 8-10 Juni. På lördag och söndag är Motospeed där och "Öhlins-Jocke" för att hjälpa Er med fjädring, utnyttja kunskapen för det är garanterat värt det. Svårt att få bättre hjälp än så här.

/Nitrous

Får alla hjälp eller bara miljonärer med Öhlins? :)

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Precis som Dr.Bike undrar jag också hur det fungerar, kostar det pengar, är det kösystem, vad får man hjälp med, måste man låtsas förstå vad han försöker förklara ?:)
//P

sandstream

Guest
Det var väldigt roligt att så många utnyttjade Öhlins-teknikern som var där.
Han var riktigt bra och kom ner till vårt tält två gånger för att kolla slitage och kom med förslag på förändringar.
Synd bara att deras nya bakdämpare (TXT 36 tror jag den skulle heta) som enligt honom ska vara kanon kostar 14.000:- :mad:

EDIT: Alla fick hjälp i helgen, även vid med icke-Öhlins grejer.

Jo, för mig är det en hemlighet att sådana rykten florerar, har kört ett antal set och aldrig (peppar peppar...) haft några som helst överraskningar från däcken, tvärt om talar dom om mjukt och fint när man överskridit gränsen. Har naturligtvis haft ett antal släpp men det enbart beroende på skit bakom styret eller på underlaget.
Att dömma ut ett däck utan att ta i beaktande andra faktorer som däcktryck, underlag, förarbeteende etc är nog inte speciellt korrekt.
Jag har själv provat Pilot Power (fick ett toksläpp på Sviestad som jag aldrig upplevt med Pirellis Supercorsa) så därför är jag inte direkt förtjust i Power och jag berättar även vad jag hört från många som frekvent kör bandagar eller trafikövningar.

Att du är nöjd med dina däck är ju kanon :tummenupp

Last edited:

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
God natt, för nu kraschar jag i sängen hemma på fastlandet. Arbeta 4 dagar och sedan åter till Gotland Ring.

Fan vad skoj det har varit och vad allt gått bra.

Utförligare berättelse kommer i morgon.
Men en tack till alla hinner jag med att skriva innan jag somnar.

/Liwa1 & Nitrous

Tack själva, Der Gotland Ring är super!
/Wille

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Får alla hjälp eller bara miljonärer med Öhlins? :)

ALLA får hjälp, orginalfjädring har såklart vissa begränsningar inom vad som är möjligt.
Men ALLA får hjälp med att justera eller fråga om sina slitage m.m. för att få veta vad det kan bero på.

I helgen nu så var det en hel drös som fick totalhjälp med att ställa in häng och allt från skratch. Teknikern sprang runt och mätte, pickade på miniräknaren, skrev på sitt block, skruvade.... ja han var trött sen :)

/Nitrous

Precis som Dr.Bike undrar jag också hur det fungerar, kostar det pengar, är det kösystem, vad får man hjälp med, måste man låtsas förstå vad han försöker förklara ?:)
//P

Det kostar inget extra, dom är betalda för att vara där och hjälpa ER alla.

I helgen som gick så löste det sig av sig själv, någon hämta honom och sen plockade andra tag i honom när han var på väg tillbaka till sin utgångsposition. Behövdes inga kölappar eller dyl.
Han var iofs väldigt serviceminded som Sandstream skrev, gick runt och pratade med dom han hjälpt.

/Nitrous

Last edited:

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Sport Hoj Tröjor !

Hallå där....testar å se om jag får non hjälp här ? Såg på första sidan Att mannen med Sport hoj tröjorna haft lite problem ! Är de någon här som vet hur man kan få ta i honom ?? Jonny Cedergren heter han.

//Putte Pk

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag har hämtat lite däck hos RoLLER för försäljning på Gotland.
Men p.g.a. platsbrist är urvalet begränsat.

Så åk inte dit för att köpa däck utan förbokning.
Förbokning sker via RoLLERs Däck.
Vill inte att nån står med slutkörda däck för att man trodde att allt skulle finnas.

Dimentionerna är :

120-70/17
180-55/17
190-50/17

Hallå där....testar å se om jag får non hjälp här ? Såg på första sidan Att mannen med Sport hoj tröjorna haft lite problem ! Är de någon här som vet hur man kan få ta i honom ?? Jonny Cedergren heter han.

//Putte Pk

Fel tråd.

Men sök efter Swedie.

Last edited:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag säger det som hela A-pics gänget tänker/men inte vågar skriva NI HAR PM !!!!!!!!! :D :D :D :yoparty

Det första jag tänker på nu är 2 varv, 2 VARV !!! :hihi

Jag har själv provat Pilot Power (fick ett toksläpp på Sviestad som jag aldrig upplevt med Pirellis Supercorsa) så därför är jag inte direkt förtjust i Power och jag berättar även vad jag hört från många som frekvent kör bandagar eller trafikövningar.

En reflektion:
- är Supercorsa och Power ens från samma däckkategori?
Det är väl som att jämföra äpplen och päron...

Jag tycker att Power är ett jäkligt bra däck..
Sen är däcket kanske inte att rekomendera för alla i snabba gruppen,
utan skaffa då en däcktyp som är gjort för att köra på bana med !
Varför sänker folk igentligen däckstrycket på vanliga gatdäck, är dom gjorda för det? :va

EDIT:
Om ca 67h går båten till Gotland (igen) :yoparty

Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Galet vad jag längtar nu!
Ikväll är det lite pill med "förservice" för att sen lämna hojen till dr.bike i morgon! Fått tid för däckbyte fram nu också så det är gött! Rennsport fram och bak och ett extra bak om det behövs. Vad bör jag köra för däcktryck på gotland?

Funderar på att tvätta henne också :tungan

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Kan bara instämma, du kör med en härlig "pondus" Alicia, när man kom upp
bakom satt jag och log lite i hjälmen...:tummenupp

Haha tack så mycket. Tappade tyvärr lite av tempot efter vurpan annars hade det nog gått ännu fortfare. Farten smög tillbaka på sista passet och förhoppningsvis kommer den tillbaka helt då det är tävling på Falkenberg i helgen :näsblod

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Ja tack för en av dom roligaste helgerna i mitt liv, mantorp var kul men gotland var fan så mycket svårare.
Extra tack till Mårten o Eskilsson -bra instruktörer som både gav ris och ros.

/ Svensken

ps. Ber om ursäkt om jag skrämde nån vid nån omkörning !!

ZZingoo

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Ja
missade knäskrap...lite för korta ben å mesig fart men golandring är än toppen bana mycket med det goa folket runt omkring bidrog till att 1-3 juni vart en toppen helg trotts det varierande vädret. tack mina kära hoj kamrater

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Funkar Power 2CT bättre än de rena Powerdäcken, har för mej att Nitrous sagt 2ct funkar bra?
Har en uppsättning 2ct och en Dunlop Qualifier, känns som båda borde vara bra val för en icke tokrejsare på R1 va?

A just ja, snart två dagar kvar till Gotland :yoparty

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Funkar Power 2CT bättre än de rena Powerdäcken, har för mej att Nitrous sagt 2ct funkar bra?
Har en uppsättning 2ct och en Dunlop Qualifier, känns som båda borde vara bra val för en icke tokrejsare på R1 va?

2CT är strået vassare än vanliga power men fortfarande inget racedäck. På Gotland fungera Michelin väldigt bra.
Greppmässigt om man har racetempo så tror jag på Qualifier men med ett moderat tempo så tror jag det är mer ekonomiskt att köra på 2CT däcket som bevisligen håller utomordentligt bra.

/Nitrous

Ozziania

Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
2CT är strået vassare än vanliga power men fortfarande inget racedäck. På Gotland fungera Michelin väldigt bra.
Greppmässigt om man har racetempo så tror jag på Qualifier men med ett moderat tempo så tror jag det är mer ekonomiskt att köra på 2CT däcket som bevisligen håller utomordentligt bra.

/Nitrous
Tack, då blir det bra, kommer säkert att fega en hel del i början men det brukar ta sej efter en stund så jag börjar med michelin :tummenupp
Ska bli tokskoj att få uppleva Gotlandring och jag abonerar gärna på Öhlinsfolket och duktiga instruktörer, hehe

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06

Vet inte hur snabbt/aggressivt du kör, jag körde i medelgruppen och tyckte att jag höll hyffsad fart, kör R1 -05 väger 95kg, Power däck fram och 2 CT bak inte helt säker på däckstrycket men jag har för mig att jag hade 2.4 fram och samma bak. Under lördag/söndag släppte inte däcken för mig en enda gång och jag har fortfarande mönster kvar till minst en dags bankörning så jag är nöjd med däcken.

Ozziania

Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Vet inte hur snabbt/aggressivt du kör, jag körde i medelgruppen och tyckte att jag höll hyffsad fart, kör R1 -05 väger 95kg, Power däck fram och 2 CT bak inte helt säker på däckstrycket men jag har för mig att jag hade 2.4 fram och samma bak. Under lördag/söndag släppte inte däcken för mig en enda gång och jag har fortfarande mönster kvar till minst en dags bankörning så jag är nöjd med däcken.
Nej jag meskör mest och väger ynkliga 60 pannor så ibland föreställer jag mej att jag inte kan värma upp däcken nog, hehe.

Hade nog föreställt mej att 2CT bak borde äta ganska hårt på sidorna då det är lite mjukare så det du säger låter ju superbra, särskillt då jag har 2CT fram också
Just ja, har en -05 jag med :tummenupp

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Nej jag meskör mest och väger ynkliga 60 pannor så ibland föreställer jag mej att jag inte kan värma upp däcken nog, hehe.

Hade nog föreställt mej att 2CT bak borde äta ganska hårt på sidorna då det är lite mjukare så det du säger låter ju superbra, särskillt då jag har 2CT fram också
Just ja, har en -05 jag med :tummenupp

Mina power 2 CT smälte rätt rejält på Mantorp trots skitväder...risk att de kommer att försvinna helt under helgen..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag provade Dunlop Qualifier till ER6:an och tyckte de var väldigt förtroendeingivande. Slitaget också otroligt fint, hojen har bara 72 hk men väger som en R1 och går inte att justera fjädringen på så jag är helnöjd med att ha däck som ser ut att vara ruggade med ett fint sandpapper ungefär. :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024