Gotland Ring 2007 - Actionpics

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
1.40 skulle jag tro.

Njaeee, beror på hur man definerar gångbara.
Nu är det ingen tävling på GR men skulle det bli så gissar jag på att man måste under 1.35 för att få komma på griden.

Om man pratar tider för att inte hela tiden bli omkörd och för att få lite njutning själv så är nog 1.40 rimligt.

/Nitrous

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Efter att jag lowsidade med slitna Power Race Medium/soft på lördag förmiddagen så hängde jag på ett nytt set:
Bridgestone BT002PRO: Soft fram 120/70-17 och Medium bak 190/55-17
De höll overaskande bra och fick gå dubbla pass med Buster i licens (som körde kanske 80-90% av sitt tempo på lånad hoj) och mig själv som harvade runt i (nyss vurpat tempo)....

Mitt betyg:
Förtroende: 8
Grepp: 8
Kommunikation: 9 (de tuggade snällt när de började ge sig bak)
Hållbarhet: 8 (vi är ändå på gotland)
Överlag: Bra!

sandstream

Guest
Swedie körde på 1.27 men hur det står sig vet jag inte.
Däremot vet jag att ett par av dem som brukar komma topp 10 i Rookie 1000 körde på 1.29-tider.

@DTM: Snygg hoj :tummenupp

Dr.Bike

Guest
Njaeee, beror på hur man definerar gångbara.
Nu är det ingen tävling på GR men skulle det bli så gissar jag på att man måste under 1.35 för att få komma på griden.

Om man pratar tider för att inte hela tiden bli omkörd och för att få lite njutning själv så är nog 1.40 rimligt.

/Nitrous

Sorry, jag tog bara banlängden och dividerade med en som jag uppfattade lämplig/trolig medelhastighet.
Jag mindes inte några tider alls sedan sist, och hörde nu på lunchen av Campar som jag träffade att Swedie hade varit nere under 1,25?
eller vad hade han?
Skulle tippa att det då innebär att "resten" som inte är lika snabba ligger därifrån och upp till 1,33?

Nu gissar jag vilt! :gnissla
Enlighten me Bitte!

EDIT: Ser nu - Swedie 1,27

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
2983962 Sorry, jag tog bara banlängden och dividerade med en som jag uppfattade lämplig/trolig medelhastighet.
Jag mindes inte några tider alls sedan sist, och hörde nu på lunchen av Campar som jag träffade att Swedie hade varit nere under 1,25?
eller vad hade han?
Skulle tippa att det då innebär att "resten" som inte är lika snabba ligger därifrån och upp till 1,33?

Nu gissar jag vilt! :gnissla
Enlighten me Bitte!
1.27.3 nånting tror jag den visade som minst.

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Mmm, Rossi är en goding. Mattes lilla guldklimp helt enkelt :)

10 månader och har redan fattat galoppen...hur ska det sluta?
Du får döpa om honom till Rocko :tungan

Underbar hund, så avslappnad och gossig att han skulle kunna användas till att bota vem som helst med hundrädsla :)

Hämtad mitt monster i går. Han hade fattat tycke för en höglöpande 3-åring och tvekade inte att kliva på när hon lyfte på svansen (han är 10 månader :hihi ).

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Han är sjukt snäll, just nu ligger han på gräsmattan ock luktar i gräset, kikar lite på fjärilarna i rabatten. En riktig Ferdinand helt enkelt...

Har schyssta bilder när Rossi hånglar upp Larzon, gubben får lägga ut dem :D

Jag håller med. Den hunden ÄR underbar! Tänk att en stor kraftig rottis kan se så snäll och go ut. Och så stor han blivit sedan förra året när jag hade förmånen att träffa Rossi första gången.

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Jälla messerswischer ;) ;9 ;)

Knappt så jag vill bjuda på denna men jag red en häst en period som hette Rocko...jag var 15 år och hade ingen aning om att det ståtliga halvblodet förknippades med en porrstjärna. Så den hårda vägen kan man säga :D

Rocko..är inte det en....;)

Och...hur kunde DU veta det? :va

:D

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Tack!
Ska bli riktigt nice att se vad den går för på bana.

En skön kille som var med på en smcbandag förra året åkte med en sån. Galet vad fräsch den är tycker jag :yoparty Han vurpade dock, och sen efter ett tag så sa han "ähh nu slipper jag bry mig så mycket" Så gasade han vidare :)

Dr.Bike

Guest
Jälla messerswischer ;) ;9 ;)

Knappt så jag vill bjuda på denna men jag red en häst en period som hette Rocko...jag var 15 år och hade ingen aning om att det ståtliga halvblodet förknippades med en porrstjärna. Så den hårda vägen kan man säga :D

Ja alltså... jag visste ju inte DET, alltså vad Rocko var! jag bara lixom anade en glimtens ihågkommelse från nåt som några stygga pojkar sagt när jag råkat höra nån gång.... :angel
Inte skulle väl JAG? Moi? Veta sånt...

Men din historia var meget rolig! *nu har jag nåt att le åt resten av dagen* ;)

...no further comments your honour!
I rest my case. :hihi

Japp.Du kommer se mig i en backspegel nära dig ......i alla fall en kort sekund :arsele

HA!
Jag har monterat av mina!
Skoj! jag ska visa dig lite spår och så, bara du inte gnäller när det börjar gå undan ;)

Ses där! Sketasköj!

Last edited:

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Plats på släp/buss

Vi är 2 st som skulle behöva plats på släp/buss till och från gotland! Nynäsham - Stockholm.

Med 2 bågar!

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Hej hopp!

Det har ringt en hel del idag på mobil och jag har försökt svara på nästan alla samtal.

Många har frågor om Gotland och andra bandagar.
Några har ringt igen efter att jag sagt sagt att jag återkommer.

Vill bara informera om att jag inte har glömt ringa tillbaka eller förträngt er.
Jag sitter med styrelsemöte fram till ca 22 idag och kan inte höra av mig och än mindre kolla något om bandagar från mitt arbete och mötet.

Skicka gärna mail om ni har några frågor så har jag det när jag kommer hem i natt :)

/Liwa1

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...