Gotland Ring 2008 - Actionpics.se

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Tror det...Minin hade väl 1,25 någonting...

Jo det stämmer, Alec från Gotland Ring stod själv och bevittnade varvtiderna.
Det var ingen som visste någon exakt siffra på bästa varvtid för mc, men det ryktades om 1.26.5 nånting förut.

Är lite osäker på vad Minin körde för tid förra helgen, han körde iallafall 1.28 nånting på en standard GSXR750 gathoj med gatdäck (ska också nämnas att han aldrig kört på banan innan).
Men senare på kvällen när vi inte var kvar så är det nog inte omöjligt att han körde 1.25.X

/Nitrous
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Hemma igen!

Tack Actionpics för ännu en kanonhelg!
Bokade mig på en heldagsinstruktion med Eskilsson på lördagen,hade massa nytta av den. Tipsar gärna andra att göra samma sak.
Fördelen med att vara så "mindre bra" som jag är,för då har man jätte mycket att lära sig och saker att bli bättre på :tummenupp

Trist med många olyckor första dagen. Jag åkte vid 13:30 tiden under tiden som lugn grupp körde. Hoppas personen som blev hämtad av ambulans klarade sig bra.

Bugar o bockar för mig,bilder kommer på Actionpics hemsida.


/TKBHENKE #Rizla
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hemma....

Helt fantatiskt väder, kanon arranemang som vanligt av Lillian och Marcus med sina underhugare.:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Lite circus på fredagen med lite väl många avåkningar men inget man kan belasta arrangren för.

Själv så svettades jag mst i hela depån när det krängdes däck högt och lågt.
Många byten blev det.
Hann med några andra mindre felsökningar, fotpinnemonteringar och reparationer av fältmässig karaktär.
Kommer ha med mig mera bromsdelar och universal grejjor för broms koppling och fotpinnar mm mm för atfå ordning på sånt om ramlat omkull i depån eller så! :rolleyes:

Svettade också över mitt elsystem men fick till slut kontakt överallt och fick nåra varv på banan med Jens som privatinstruktör.:tummenupp
Ska nu göra klart hojen seriöst med ett batterifäse och ett expantionskärl så jag kan strippa bort masa silvertejp.
Bänkning och justering inför nästa bankörning.

/Patrik
Racerepairs.
 

Solan

PotatoesMc.com
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Sthlm eller i en stuga nära vattnet.
Hoj
CBR 600RR - nu lite nyare!
Fan vad jag är lycklig och glad!
De här dagarna kunde omöjligt bli bättre! Fantastiskt!
Tack till alla er som hjälpt mig på något sätt; instruktörer, deltagare och mina superhjältar som jag åkte ner med.

Till Actionpics, jag bugar och bockar för en underbar helg!
 

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
tack alla som ordnade detta :D

Nu blir det och leta bilder.

precis!


vill oxå tacka mackan o lillan o resten av actionpics för ett super arrangemang och en kanon helg!

rille o nicklas för hjälp med hojen så jag kunde åka på söndagen.. samt eskil som visade spår :tummenupp

o ALLA andra trevliga människor i depån, jag hade SKITKUL!:yoparty
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det var ju kul! Ett tag...

Finfin krasch ut ur första kurvan på lördag eftermiddag lade ju onekligen viss sordin på resten av helgen för min del. Det hade gått ganska fint under ett par varv, men jag lyckades väl soppa till något, baken spann ut och när jag släppte av (listigt...) så blev det flygtur av. Jag vill be dem som stod och såg det hela om ursäkt, jag tänkte försöka vinka lite för att visa att jag levde men jag hade tappat luften nåt så förbannat på vägen ner, så jag kunde inte röra en muskel på ett par minuter. Vidare, om någon har bilder av vilken kvalitet som helst av det hela, både innan, under och efter, så pma gärna dem, eller lägg ut här om de är coola.

Tack till mina kamrater som lyckades plocka ihop och få med mina pinaler när jag spenderade söndagen på visby lasarett.

Tony för lån av värmare.

mr breed på en gul r6 för erbjudande av bromspump.

AP och ambulanspersonal för ett snyggt upplockande, speciellt Petter som var lugn och stilla när han kom fram.

DR Bike, vi skall lösa över de där bilderna innan snön faller, kommer du till Knutstorp?
 

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
Instämmer oxå i ovan sagda lovord om ett fantastiskt arrangemang, underbart väder, underbara människor samt en fantastisk bana!!!

Tack igen & ser fram emot nästa år!!!

Extra tack till gänget som vi åkte ner med! Prinsessan på 600:an (Solan), shit va snyggt du kör:)
Motard cowboysarna, ni rockar & tack för äggen:)

Vi ses!!!

//

Jonas
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
tråkigt att höra!

är det bättre med dig nu?

Nja, långa muskler och ledband och så i axeln. Allt rasslar lixom omkring lite utan att sitta riktigt fast. Inget brutet sa de, men det gör bra jävla ont. Tydligen kan man stuka axeln. Bör ta ´några veckor, max.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Nja, långa muskler och ledband och så i axeln. Allt rasslar lixom omkring lite utan att sitta riktigt fast. Inget brutet sa de, men det gör bra jävla ont. Tydligen kan man stuka axeln. Bör ta ´några veckor, max.
gå till en sjukgymnast eller liknande och se till att du får rehabilitering, jag lyckades highsida och landa på höger avel på en gocartbana med motarden för 2 år sedan och trots tips från andra om sjukgymnastik så väntade jag för länge med det vilket resulterade i att jag fick problem med andra axeln istället eftersom jag gick fel på grund av skadan. Den axel som jag skadade fick jag inte full styrka i förrän efter ca 1 år.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Eh, eh, Hola Actionpics & Crew!

Ni har tumme med med vädergudarna, 3 år på raken med kalasväder. Bra arrangemang och glada miner (utom när vi förtjänade bannor, men det behövs visst...).

Tack till Eskilsson, mkt pedagogiskt och lugnt genomgånget. Jag har lyssnat på Andy Ibott, men det vete 17 om du inte var bättre på att förmedla budskapen. Enkelt, lugnt och pedagogiskt!

TKBHenke förtjänar ett extra tack för att du "irriterade" mig såpass att jag var tvungen att bita ihop och köra fortare :) Komforttempot är höjt!

Bunge-gänget, trevligt sällskap! :tummenupp

Du som väntade på stand-by igår med mig, såg inte dig på morgon-färjan, hoppas du inte försov dig...


...
Tack till mina kamrater som lyckades plocka ihop och få med mina pinaler när jag spenderade söndagen på visby lasarett.
...
Jojo nu passar det att hyckla medlidande, men då slickade du glass i solen med pausande sjuksköterskor, fejkandes smärta... Tyckte nästan synd om dig ett tag, men, äsch, jag är skeptisk...

Gott att inget var av eller sprucket, se nu bara till att det inte blir några men av det där. Och läs nu boken grundligt till Knutstorp, särskilt det där med pick-up ;)
 

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
stort tack till hela Actionpic´s gänget!

hur kul som helst! ringen rockar som vanligt,vädret? kan det bli mkt bättre? roligt folk ,alla glada och goa,depå livet rockar hårt det med!:tummenupp

kul som fan att träffa alla! ha det gott med er / Svarten
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
stort tack till hela Actionpic´s gänget!

hur kul som helst! ringen rockar som vanligt,vädret? kan det bli mkt bättre? roligt folk ,alla glada och goa,depå livet rockar hårt det med!:tummenupp

kul som fan att träffa alla! ha det gott med er / Svarten
Säg att du inte vurpade... bara säg det.
 

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
det är lugnt Micke,jag lydde ditt råd och var kraftigt bakfull hela tiden,va inte fart rädd en enda gång!

och matulda mår bra?
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Fick rapporter om varvtider på GR från idag...
1,26,16 David "Svensken"
1,27,80 Eskilsson
OCH HELT SINNESJUKT 1,24,82 Petter.....:tummenupp :tummenupp :näsblod


:mad: Ville ju också köra fort. :huvet
Vi fick ett fripass jag, Svensken, Petter och Swedie för att försöka sätta banrekord. Men just som vi ska köra ut på banan och jag tar av däcksvärmarna, ser jag att min bakre har brunnit och bakdäcket håller 21 grader. Så det vara bara ta det lungt och känna sig fram hur varma däcken hade blivit. Han köra 10 varv och däcken va säkert tillräkligt varma efter 5. Men jag vågade fan inte gasa ordentligt när jag åkte ut på kalla däck. Man är ju gammal och feg :gnissla
Men låga 1.26 bör inte vara några problem. Men petters 1.24.8 är ju helt sjukt. Stort grattis :tummenupp

Desutom körde vi på beggade däck både jag, Petter och Svensken. Och där ligger runt en ½ till 1 sekund till.

Kan tillägga att Swedie också körde fort som vanligt. Runt låga 1.27 eller kanske tom höga 1.26
Han hade dock strul med sin laptimer och fick inga riktiga tider.
Han borde dock vara god för låga 1.26 eller 1.25 tror jag. Men han hade ju mekat tändningslås halva helgen med Alicias 400. Och hade nog inte fått upp farten. Men roligt hade vi i alla fall.

Och efter det här fick jag uppdraget att hoppa in i en AMG SL 55 och visa spår för en rik tandläkare som körde runt på Gotlandring :D
Den var lite stor och klumpig för att köra bana med, men det var kul at få åka med i en sån bil och känna vad den går för. +500hk knuffar på rätt bra ut på rakan :yoparty

Tack Actionpics för ännu en kanonhelg!
Bokade mig på en heldagsinstruktion med Eskilsson på lördagen,hade massa nytta av den. Tipsar gärna andra att göra samma sak.
Fördelen med att vara så "mindre bra" som jag är,för då har man jätte mycket att lära sig och saker att bli bättre på :tummenupp
/TKBHENKE #Rizla

Kul att du är nöjd :tummenupp
Du lyssnade noga och tränade på det vi pratade om.
Och sista passen va det som en stilstudie att titta på dig när du körde. :tummenupp Ser riktigt bra ut.

precis!


vill oxå tacka mackan o lillan o resten av actionpics för ett super arrangemang och en kanon helg!

rille o nicklas för hjälp med hojen så jag kunde åka på söndagen.. samt eskil som visade spår :tummenupp

o ALLA andra trevliga människor i depån, jag hade SKITKUL!:yoparty

Tackar och bockar.
Jag försöker hjälpa till så gott jag kan.

Eh, eh, Hola Actionpics & Crew!

Tack till Eskilsson, mkt pedagogiskt och lugnt genomgånget. Jag har lyssnat på Andy Ibott, men det vete 17 om du inte var bättre på att förmedla budskapen. Enkelt, lugnt och pedagogiskt!

:rodnar

Tackar och bokar. Kul att du är nöjd.
Alla 4a i min grupp va duktiga och gjorde stora framsteg.
Och då är det skitkul att vara instruktör.
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
:
:rodnar

Tackar och bokar. Kul att du är nöjd.
Alla 4a i min grupp va duktiga och gjorde stora framsteg.
Och då är det skitkul att vara instruktör.


Kan med egen upplevelse rekomendera att ta lite instruktioner av en erfaren instruktör.
Som gammal banåkare med egna ideér om hur man gör så skadar det inte att få veta hur man egentligen SKA göra... :D
Känner mig betydligt säkrare både för mig själv och andra efter lite teknikövningar.
Och det gick klart fortare trots att jag tog det lugnare och gjorde mera rätt...

Fråga Action gänget om detta om du känner att du har att lära. :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top