Gotland Ring 2008 - Actionpics.se

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
Tack för en riktigt roligt helg! Först gången jag var där och banan var grymt rolig att köra.
Sen så blev man ju även sågad vid fotknölarna av en instruktör (Torbjörn tror jag han hette tack för tipsen!) för min fina åkstil..:rolleyes: Tydligen ska man hänga på sidan av hojen i kurvorna:va och kolla på sidan av hojen med mera. Så nu har man fått lite tips att träna på i fortsättningen.
Återigen tack för en bra helg.:yoparty
//vit sukka 1000 med kawwautstyrsel

Edit.
Sen var det ju lite surt att vi fick putta igång min hoj inför vaje pass men det gjorde inte mig nåt då jag satt på hojen och slapp putta.:D
 
Last edited:

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
TACK alla som var med och bidrog till två härliga Gotlandshelger !:tummenupp :tummenupp :tummenupp


Ni skulle bara veta hur mkt vi dansar soldansen under den mörka delen av året för att det ska bli fint när vi är där ! ;) Klart vi vill att det ska vara BRA väder oxå......


Hoppas ni som gjorde illa er kryar på sig snart o att ni inte har mkt ont !:)
Och oxå att era hojjar mår bra snart ! ;)
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Det var ju kul! Ett tag...

Finfin krasch ut ur första kurvan på lördag eftermiddag...................

AP och ambulanspersonal för ett snyggt upplockande, speciellt Petter som var lugn och stilla när han kom fram.

...............

Skönt att se att du är kry nog att sitta och skriva på sporthoj :)

Jag blev lite orolig där ett tag när jag var påväg fram till dig och du verkade helt borta men bara du fick i dig lite luft igen så förstod jag att det inte var så farligt. Följ nu råden och ta hjälp av en sjukgymast så blir du snart bra ska du se. Så får du hugga mig nästa gång vi är på en körning så ska jag lära dig köra så du slipper krascha bara för att det släpper lite :yoparty

Tack till alla som varit med på Gotland för en av årets höjdpunkter!

//Petter
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Actionpix - YOU RULE!!!

Lätt att man ska med nästa år, helst bägge helgerna om plånboken klarar det ;-)
 

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Tack till alla som varit med på Gotland för en av årets höjdpunkter!

//Petter

Tack själv för åkturen utanför området när det väntades på ambulans igår...:yoparty
Lite roligt när man kommer på sig själv med världens jätteflin efteråt! :D

Syns på Rörken i sommar!

/Johan
 

Den galne målaren

Potatoesmc.com
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda cbr 1000rr-08, Ktm 525 03
finns det någon som har bildet på olyckan i fredags morgon :confused:
skulle vara roligt och se när man blit överkörd av polaren :D
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Nu är även vi hemma efter ha övernattat en natt till på Gotland. Vi har lite svårt att slita oss där ifrån :)

Vi vill framföra stort tack till alla deltagare som är med på Gotland Ring och gör dessa dagar till riktigt minnesrika dagar. Vi har redan påbörjat arbetet för våra dagar på Gotland Ring 2009 :tummenupp

Till våra vänner som ser till att allt praktiskt fungerar bandag efter bandag vill vi säga tack för att ni är med oss och att vi har riktigt skoj inte bara på banan utan även i stugorna på kvällarna.

Alla instruktörer ska ha stort tack för all energi ni lägger ner på våra dagar på Gotland Ring med deltagarna. Det är helt underbaart att få höra deltagare som är mer än nöjda med er hjälp på banan.

Vi vill tacka våra olika samarbetspartners/sponsorer som på olika sätt bidrar till att våra deltagare, instruktörer och medarbetare får hjäp på olika sätt.

Faktum är att vi vill tacka alla för att vi får nöjet att göra dessa dagar på Gotland Ring med er alla. Varje år lär man känna fler och märker vilka helt underbara personer det är med på våra bandagar.

Det mesta flöt på bra men som vanligt finns även delar som behövs förbättras, saker som inte alls var okej och som vi får ta tag i. Det är mycket positivt att få ta del av era synpunkter vare sig det är positiv eller negativ kritik. Det gör ju att vi kan förbättra oss hela tiden.

Nästa år kommer bli bättre och mycket intressantare på flera olika sätt, missa inte att boka plats i höst :tummenupp

/Liwa1 & Nitrous

PS Jag måste även få tacka för alla gratulationer och presenter jag fick.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
TACK TACK TACK ALLA som "gladeligen" lånade ut sina hojar under andra helgen, tack alla deltagare och det helt sjuka "Action packet " där vi numera är som ett resande cirkus sällskap. tugget både på banan och i stugbyn är så galet så man går bara runt och ler, ja ni vet vad jag menar :pannkyss :pannkyss !

Vill slutligen tacka Marcus och lillan som gör ett grymt jobb ända fram till startskottet går första helgen varje år, det är ett hästjobb som jag inte tror att så många kan sätta sig in i hur mkt timmar det handlar om bara för att vi alla (Instruktörer, deltagare, "funktionärer" mm) ska få underbara helger på gotland år efter år ! Jag lyfter på hatten än en gång :tummenupp

P.s När jag lämnade Visby imorse så va det sjävlklart lite molnigt och blåste lite kallt.... Allt var jue över på banan för den här gången !
 
Last edited:

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Tack för första helgen!

Men köp nu en sån här så alla hör ordentligt på förarmötena samt att ni slipper bli så hesa! =)

//Niklas
 

Bifogat

  • megafon.jpg
    megafon.jpg
    2.4 KB · Visningar: 371

pälle_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
r6
Det var ju kul! Ett tag...
inga problem, du hade tydligen en pump men inte på rätt plats.
Du såg ut att ha duktigt ont i benet, krya på dig!

Annars, en riktig toppenhelg. 3 dagars åkning, solsken, härlig bana, en massa löst trevligt folk, ja en jävligt schjysst helg.
Det blir ett nytt försök nästa år och då kanske 2 ggr istället för en fjutt gång. Tack björne för värda instruktioner och hjälpen med att hitta runt banan.

Gåsen nästa :)
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Ett sent men STORT tack till alla som var med och bidrog till att helg Nr1 blev så grym som den blev :yoparty och tusen tack till Actionpics och alla duktiga instruktörer som gång på gång roddar ihop dessa lyckade helger:Bugar
Skön körning på kalkbrottet med få avåkningar, underbart goa männsikor, många skratt, strålande sol och en del myggbett.
Det är livet när det leker som bäst :tungan
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Ett sent men STORT tack till alla som var med och bidrog till att helg Nr1 blev så grym som den blev :yoparty och tusen tack till Actionpics och alla duktiga instruktörer som gång på gång roddar ihop dessa lyckade helger:Bugar
Skön körning på kalkbrottet med få avåkningar, underbart goa männsikor, många skratt, strålande sol och en del myggbett.
Det är livet när det leker som bäst :tungan

Frågan är vem som ska ta disken av dig, Maria, Sara och mig.....:D

Tack själv för detta år på Gotland, vi ses där nästa år igen
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tack till alla för några underbara dagar. Det största tacket går till Swedie som under hela fredagen gjorde allt för att få igång min hoj :pannkyss

Lite tråkigt med alla avåkningar. Hoppas alla klarade sig bra.

Tack till Svensken för depåplatsen och våra trevliga grannar, målaren och putte.

Vi besökte Lelleträffen på vägen till färjan, det var nästan så man hade lust att stanna kvar :D
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
TACK TACK TACK ALLA som "gladeligen" lånade ut sina hojar under andra helgen när lakritsen stod under täcket och skämdes, tack alla deltagare och det helt sjuka "Action packet " där vi numera är som ett resande cirkus sällskap. tugget både på banan och i stugbyn är så galen så man går bara runt och ler, ja ni vet vad jag menar :pannkyss :pannkyss !
jepp resande cirkus sällskap.

cirkusen.jpg
 

Frixxer

Lev idag... imorgon kan det va försent!!
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Runt hörnet...
Hoj
Gixxer1000R
Tack alla i Actionpics för ett par underbara helger och dom sköna dagarna i mellan! :pannkyss

Ni ROCKAR FETT!! :yoparty :yoparty

Bilderna kommer upp på Actionpics när som helst!
 

Bifogat

  • _DSC7446web2.jpg
    _DSC7446web2.jpg
    227 KB · Visningar: 68

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
finns det någon som har bildet på olyckan i fredags morgon :confused:
skulle vara roligt och se när man blit överkörd av polaren :D


Om du menar första kraschen (nåja, andra rent fomellt blir det ju eftersom en kille åkte av sekunderna innan och "parkerade" i sandlådan lite längre fram) i första kurvan efter raksträckan (licensgruppen) så har jag en serie med start ca. 30cm innan förarna träffar marken och frammåt. Jag är dock inte klar med alla mina bilder än men kommer lägga upp dem på http://niklasostergren.zenfolio.com/

Räkna med att det tar lite tid, har ett jobb att sköta och annat som har prio. men de kommer så håll ögonen öppna under kommande vecka!

Mvh!
// Niklas
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
hade vart kul o se när man torpedar in i polarn-
inte så kul men finns det bilder så vore det intressant o se ..


mvh :tummenupp
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Tusen tack för denna helg!! Underbart väder och kul med både massa bekanta och nya ansikten :tummenupp
Jag började stel som en pinne och även om jag inte känner mej helt hemma på hojen igen så släppte lite av "rädslan" efter dagarnas körning.. Otroligt skönt!! Nu är det bara att nöta vidare :rolleyes:

Stort tack till instruktörerna i lugna gruppen som gjorde ett toppenjobb!! (Tappat namnet, men r1 silvertejp edition för att du låg framför o bakom mej första passet när jag var heeeelt off.. Och för att jag sen fick åka med så jag kunde börja lita på grejerna igen..:fart
Och Arris för en heldag med massa bra saker att träna på.. Kan verkligen rekommendera en privat instruktör!!)

En av helgens höjdpunkter var nog ändå dom två varven bakpå Petter.. Stort tack för skjutsen! :yoparty Heeeelvete vad det går att köra :näsblod Var lite samma känsla som fritt fall på Grönan. Man är halvskraj när man väl sitter där, men efteråt vill man bara på't igen :D

Tack Lillan, Marcus och co.. Ses förhoppningsvis nästa år igen! :yoparty

/Emelie


Edit: Har en hel del amatörfoton från de tre dagarna.. Bilderna från de två första dagarna ligger på en dator med trasigt grafikkort :huvet, men jag slänger upp ett par st i veckan så fort jag får i ordning dom :) Bara att pma om du letar bilder på just dig!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top