Gotland Ring - Vad fan har hänt? Riktigt dåligt arr.

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Jag har ju inget behov av bandagar!!jag får ju åka så mycke jag vill,,det va mer för andras del som inte bor på ön.

Hade jag bott på Gotland så gärna :)
Men varför inte ha lite utbyte med SSEMSE som jag vet är väldigt rutinerade.

För allmänhetens dag med 10 MC drop-in är ju full bemanning inte nödvändig.
Men för lite större grejer så...

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Tar de 1500 pix per man för att köra, och 70 pers var där... inga pengar spenderade på ambulanspersonal, inga pengar spenderade på funktionärer utan de jobbar gratis... nogfan borde de ha pengar ;)

Med tanke på att det gick att pruta på körningen om man hade kontanter tror jag inte att den redovisade inkomsten är så stor. Det luktar mycket svartinkomst om du frågar mig. Hade du kontanter fick du en heldag för 1000 pix. Skulle det faktureras kostade det 1500:-

Vidare undrar jag hur det hade fungerat juridiskt med en annan sak.
Det släpptes ut folk på banan som inte hade betalat och då förmodligen inte skrivit på det här "ansvarsfrihetspappret" där Gotland Ring frånsäger sig allt ansvar och att körningen sker på egen risk.

Vad hade hänt, rent juridiskt, om en person som inte betalat eller skrivit på detta papper skrotat hojen eller rent utav invalidiserats?

Last edited:

Tingen

Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Ohh..mmmm..... som jag sa lite tidigare "jag har inget behov av bandagar" varken som roddare eller förare,,,på GR menar då...jag åker på dom som jag tycker är bra o passar mig och ifall du tror jag har varit med om stora superbra banåkningar så får du väl tro det...

Inte köra, vara med när ngn med mer rutin av större körningar roddar.

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Men varför inte ha lite utbyte med SSEMSE som jag vet är väldigt rutinerade.

Är väldigt skeptiskt till att SSEMSE skulle vara intresserade. När dom körde på Anderstorp för några år sedan var det förvisso väldigt uppskattat av oss (få) som körde men en total ekonomisk katastrof för föreningen.

Är nog lättare när någon med någorlunda lokal förankring organiserar.

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ohh..mmmm..... som jag sa lite tidigare "jag har inget behov av bandagar" varken som roddare eller förare,,,på GR menar då...jag åker på dom som jag tycker är bra o passar mig och ifall du tror jag har varit med om stora superbra banåkningar så får du väl tro det...

Nu förstår jag inte vad du vill :va
Du föreslog att jag skulle komma och rodda en stor körning för att styra upp det.
Jag bor inte i närheten. Så därför förslog jag att du kollade med SSEMSE för att se om du kan dra nytta av deras erfarenhet (inte köra bana, inte flagga som vanligt, och inte nödvändigtvis att de arrangerar körning på GR).

Vill du förbättra storarrangemangen eller vad? :va

Tingen

Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Vad är det du inte förstår????Jag vill bara köra,,,, det finns andra som är bättre på att ordna bandagar än jag vilket jag gjorde klart lite tidigare i tråden.Så mitt behova av bandagar på GR är ju 0 med tanke på att jag får ju köra nästan när/så mycket jag vill.
Om du ordnar en bandag på GR så ska jag vara med o hjälpa till med vad jag kan,,som tex köra skamkärran.
Och givetvis har jag kört många bandagar/träningar på andra banor i sverige så jag vet hur en bra dag ser ut.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
En sak får mig att undra..
Ställer GR krav på att externa arrangörer skall ha ambulans på plats? har något knagande i bakhuvudet om att det kravet framställts tidigare av någon arrangör.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA