GP Silly Season 2008.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
DUCATI
Marlboro Ducati Corse - Bridgestone
Casey Stoner / Marco Melandri

Pramac D'Antin Ducati - Bridgestone
Alex Barros / Alex Hoffman / Andrea Dovizioso / Alex de Angelis / Hiroshi Aoyama

HONDA
Repsol HRC - Michelin
Nicky Hayden / Dani Pedrosa

LCR Honda - Michelin
Carlos Checa

Konica/Minolta Honda - Michelin
Shinya Nakano

Gresini Honda - Bridgestone
Toni Elias / Alex de Angelis

KAWASAKI
Team Kawasaki - Bridgestone
John Hopkins / Randy de Puniet / Anthony West

KR-HONDA
Team KR - Michelin
????

SUZUKI
Rizla Suzuki - Bridgestone
Chris Vermeulen / Loris Capirossi

Aspar Suzuki - Bridgestone
Toni Elias / Ben Spies

YAMAHA
Jorge Lorenzo
Fiat Yamaha - Michelin
Valentino Rossi / Colin Edwards

Tech3 Yamaha - Dunlop / Michelin / Bridgestone
James Toseland / Makoto Tamada / Sylvain Guintoli / Colin Edwards

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ben Spies har väl ett kontrakt som band honnom till USA ännu ett år. Men kunde få upp till 4 wildcard i MotoGP hos Suzuki nästa år, om jag fattat rätt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3111409 Ben Spies har väl ett kontrakt som band honnom till USA ännu ett år. Men kunde få upp till 4 wildcard i MotoGP hos Suzuki nästa år, om jag fattat rätt.
Det stämmer säkert. Det underliga är dock att han har sagt att han är 100% klar för MotoGP 2009. :va

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Enligt Team bossen i Yamaha Tech3 teamet så kommer Yamaha att satsa på 4 stycken cyklar nästa år med fullfabriks support....samt att Tech3 överger Dunlop och går över till troligen Michelin. Tre av förarna är ju klara: Lorenzo, Rossi och Toseland. Får se vem som blir den fjärde och samtidigt den andra föraren i Tech3 teamet.

http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=20653&championship_id=3&section=1
Det var nog ingen ny information. Den fjärde föraren blir säkert Edwards. Förstår inte det där, men han verkar sitta säkert hos Yamaha.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
RdP skulle göra sig mkt bra brevid Valentino. RdP kan likt Colin bevisligen utveckla en cykel väl o har enligt mig en större framtid i motogp o skulle nog va riktigt vass på en låt mig säga "riktig" topp cykel.. d enda kruxet kunde vara hur ett byte av däcksfabrikat skulle arta sig för RdP..

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Vilket saknar betydelse, inte riktigt samma krav på däck i "moppeklasserna" som i MotoGP.

det saknar inte betydelse eftersom han då slogs med Stoner och Pedrosa och vann några race, men att materialet inte riktigt räcker till och/eller passar honom i kungaklassen. Det talar snarare för att han kanske skulle prestera om han bytte bort Bridgestone-luddarna tycker jag, iaf inte motsatsen som #space funderade på och som jag ville opponera mig lite emot.

sandstream

Guest
det saknar inte betydelse eftersom han då slogs med Stoner och Pedrosa och vann några race, men att materialet inte riktigt räcker till och/eller passar honom i kungaklassen. Det talar snarare för att han kanske skulle prestera om han bytte bort Bridgestone-luddarna tycker jag, iaf inte motsatsen som #space funderade på och som jag ville opponera mig lite emot.
Då är du nog en av få som rankar däcken i MotoGP i en annan ordning än den här:
1. Bridgestone
2. Michelin
3. Dunlop

Om det är något som hindrar RdP för att ta ett kliv upp är det kombinationen: RdP, Kawasaki och Bridgestone. Just nu tror jag RdP är den svagaste länken men visst hade det varit kul att se honom på tex en Yamaha med Michelin.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping