GP Silly Season 2008.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man kan ju inte säga annat än att Yamaha verkar satsa rejält.
Att Toseland signar med Tech 3 och dessutom inte får uttala sig om teamet innan allt är offentligt måste innebära att de byter däck och att Yamaha ger dem mycket mer support.

--------------------------------------
DUCATI
Marlboro Ducati Corse - Bridgestone
Casey Stoner / Marco Melandri / Loris Capirossi

Pramac D'Antin Ducati - Bridgestone
Alex Barros / Alex Hoffman

HONDA
Repsol Honda Team - Michelin
Nicky Hayden / Dani Pedrosa

LCR Honda - Michelin
Carlos Checa

Konica/Minolta Honda - Michelin
Shinya Nakano

Gresini Honda - Bridgestone
Toni Elias

KAWASAKI
Team Kawasaki - Bridgestone
John Hopkins / Randy de Puniet / Loris Capirossi / Anthony West

KR-HONDA
Team KR - Michelin
????

SUZUKI
Rizla Suzuki - Bridgestone
Chris Vermeulen / Loris Capirossi / Ben Spies

Aspar Suzuki - Bridgestone
Toni Elias / Ben Spies

YAMAHA
Jorge Lorenzo
Fiat Yamaha - Michelin
Valentino Rossi / Colin Edwards

Tech3 Yamaha - Dunlop / Michelin / Bridgestone
James Toseland / Makoto Tamada / Sylvain Guintoli / Colin Edwards
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Om McJunior dyker upp igen vetefan om jag tittar på MotoGP igen.

Vad är Repsol HRC förresten? Repsol Honda Team heter det väl.
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Summerar man lite rykten/vissa uttalanden så tror jag följande:
Toseland och Lorenzo i Tech3 teamet med fullt stöd från Yamaha
med Michelin däck.
Sedan Rossi (antingen en hojs team eller två med Edwards) om
säsongen fortsätter som den gör går över till Bridgestone.

Det gör även Yamahas situation starkare i varje lopp.
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Summerar man lite rykten/vissa uttalanden så tror jag följande:
Toseland och Lorenzo i Tech3 teamet med fullt stöd från Yamaha
med Michelin däck.
Sedan Rossi (antingen en hojs team eller två med Edwards) om
säsongen fortsätter som den gör går över till Bridgestone.

Det gör även Yamahas situation starkare i varje lopp.

Kan Yamaha byta däckleverantör till nästa år?
Har för mig att de har ett längre avtal med Michelin typ till 2009 eller så. ?

Men det klart alla avtal går ju bryta om man pungar upp cash..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Varför skulle de byta till Michelin med Tech 3 och Bridgestone med Fiat Yamaha? Det blir liksom mycket byten i onödan och Michelin lär ju jobba arslet av sig. Skulle tro att de byter till Michelin även med Tech3, franskt team, bra förare, mer input, mer support från Yamaha.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Verkar som om Italiensk media är säker på Suzuki för Capirossis del.

'Betrayed' Capirossi targets new home.

Tuesday, 7th August 2007

Italian chasing Suzuki, Kawasaki deal after rejecting satellite Ducati.

Despite the Ducati door appearing to have been left open to the Italian despite the signing of Marco Melandri to partner Casey Stoner next season, Loris Capirossi looks set to link up with Suzuki after claiming to have been 'betrayed'.

Although Kawasaki remains in the frame, the Italian media appears convinced that Capirossi will end up at Suzuki next season - and that confirmation could come as early as the next round of the MotoGP world championship, at Brno, over 16-19 August.

Capirossi is not necessarily upset at parting with the Italian team, but has been angered by the way in which his exit was handled, with apparently no mention of the split being made before Stoner and Melandri were confirmed at Laguna Seca.

"Loris was treated badly by Ducati," the rider's manager, Carlo Pernat, told Gazzetta dello Sport, "The marriage might have been coming to an end, but there were better ways for them to make it know than they did. It could have been handled better.

"Now Capirossi looks to the future. We are close to signing with another squad, and we are just checking the last details [of the deal]. There are two options - Suzuki or Kawasaki - but I believe are closer to the first. Loris is leaning towards the Suzuki, but the announcement will be made over the weekend at Brno."

It also appears that Capirossi had been offered a third option, with Ducati boss Livio Suppo suggesting that he could move to Luis d'Antin's satellite team, but the Italian felt that he would be better off making a clean break with the marque.

"I feel betrayed by Ducati," Capirossi was quoted as saying by La Stampa, "They could have been more open - I was not expecting the announcement that was made at Laguna Seca.

"I feel sad. Ducati has given me a lot, but I have also given a lot to them and, at the end, they lacked the courtesy to treat me as a human being."

Source: http://www.crash.net/news_view~cid~6~id~152561.htm
 

sandstream

Guest
Verkar som om Italiensk media är säker på Suzuki för Capirossis del.
Tror Suzuki tar emot honom med öppna armar. Länge sedan de hade en erfaren förare som kunde utveckla en hoj och sånt är ju Capirex bevisligen bra på.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tror Suzuki tar emot honom med öppna armar. Länge sedan de hade en erfaren förare som kunde utveckla en hoj och sånt är ju Capirex bevisligen bra på.

Hoppas att Capirex kan ladda om för mig känns d ruskigt konstigt o måste läsa texten x2 för att vänja mig vid tanken ! Hm.. Men som Du säger, det kan bli hur bra som helst :tummenupp
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det var väl själva fan vilket gnäll det blev på Capirossi när han helt riktigt fick kliva ned från fabriksförartronen hos Ducati. Han borde koncentrera sig på att prestera annat än skitresultat istället.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det var väl själva fan vilket gnäll det blev på Capirossi när han helt riktigt fick kliva ned från fabriksförartronen hos Ducati. Han borde koncentrera sig på att prestera annat än skitresultat istället.

Precis, och att dom ska behöva byta team för att få nytändning,, på den nivån och med dom pengarna, löjligt.
 

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Det var väl själva fan vilket gnäll det blev på Capirossi när han helt riktigt fick kliva ned från fabriksförartronen hos Ducati. Han borde koncentrera sig på att prestera annat än skitresultat istället.

Japp!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Samtidigt tycker man att ett seriöst företag som Ducati borde kunna skäöta sin personalpolitik lite smartare/snyggare.
 

sandstream

Guest
Samtidigt tycker man att ett seriöst företag som Ducati borde kunna skäöta sin personalpolitik lite smartare/snyggare.
Med tanke på vad de här grabbarna har i lön och det klimat som råder i depån borde de inte bli förvånad om de får "kicken" pga uteblivna resultat.
Suzuki hade väl kvar Roberts i 3-4 år som tack för VM-titeln när de egentligen borde ha tagit in någon annan.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Appropå Kenny Roberts jr, har d kommit officiellt att han lagt av?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3095008 Oooooh, detta kan vara början till The Evil Ducati.


http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3053074&postcount=98
Inte alls. Tycker bara det är klantigt skött av dem.
There can be only one evil empire, även om de är tämligen o-evil i år.

---------------------------------

Tydligen fyra Yamaha nästa år. Hoppas de beåller Guintoli och låter Edwards göra ngt annat.

Rossi, Lorenzo, Toseland och Guintoli låter bra.

James Toseland On His Future In MotoGP
The BBC's Colin Murray, standing in for Simon Mayo had an interview with James Toseland on the show on Monday, which fortunately for us, is available as a podcast (direct link to an MP3 file). In it Toseland talks mostly about his time in Superbikes, and his double at Brands Hatch, but he also shed a little bit of light on the Yamaha team structure for 2008. Toseland says that there will be 4 Yamahas with the same (2008) spec on the grid next year, and that the reason he elected to join the Tech 3 Yamaha team was because this was the only team offering a full 2008 spec bike. The other offers he had (from Honda and Ducati) would have been aboard 2007 spec bikes, which would be a much less attractive prospect. No mention was made of what tires Toseland will be on next year, but it seems almost certain that they won't be Dunlops.
 
Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Top