GP Silly Season 2008.

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Dax för uppdatering igen...Gustav...
Stämmer som ovan skriver....
Casey Stoner är klar för Ducati 2008 och
i stort sett klar för Ducati även 2009 och 2010
enligt motogp.com.

Eftersom Hayden är Grön för Repsol Honda 2008
så kan han inte hamna i Ducati..och borde bort
därifrån...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3000686 Dax för uppdatering igen...Gustav...
Stämmer som ovan skriver....
Casey Stoner är klar för Ducati 2008 och
i stort sett klar för Ducati även 2009 och 2010
enligt motogp.com.

Eftersom Hayden är Grön för Repsol Honda 2008
så kan han inte hamna i Ducati..och borde bort
därifrån...
Ryktena gör dock gällande att hayden vill till Ducati så han kan nog vara kvar som rykte dit trots att han har kontrakt med Repsol, kontrakt har brutits förut.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dunlop verkar bli utan något team i MotoGP nästa år. Tech3 har nu funderingar på att köra Bridgestone nästa år.

Ben Spies kan nog skrivas bort från ryktena 2008. Hans kontrakt säger att han ska köra i USA då. 2009 är tidigast han kan lämna USA enligt det kontraktet.

Några utalande från Rossi.
om Lorenzo:
"Honestly, I've never really talked with Lorenzo so I don't have an opinion about him as a person. He was very good last year and he's very good again this year , and of course there is a possibility he'll be coming to Moto GP... For me the most important thing is that my team stay with me - the rest is for Yamaha to decide.

om Stoners och hans Ducce:
"We've definetely made progress, because at least he didn't take my paint off like he did in Qatar or in China, Stoner is very, very strong, very young, so a strong talent who rides without many problems. But if when I was racing Biaggi and Gibernau, if they have had this Ducati with these Bridgestones, they'd have been though to beat, too."
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
om Stoners och hans Ducce:
"We've definetely made progress, because at least he didn't take my paint off like he did in Qatar or in China, Stoner is very, very strong, very young, so a strong talent who rides without many problems. But if when I was racing Biaggi and Gibernau, if they have had this Ducati with these Bridgestones, they'd have been though to beat, too."

Jaha där rök den tråden med.
Positiva omdömen om Biaggi kan sänka den bästa av trådar....
 
Last edited by a moderator:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Dunlop verkar bli utan något team i MotoGP nästa år. Tech3 har nu funderingar på att köra Bridgestone nästa år.

Ben Spies kan nog skrivas bort från ryktena 2008. Hans kontrakt säger att han ska köra i USA då. 2009 är tidigast han kan lämna USA enligt det kontraktet.
Uppdaterat lite nu, iofs verkar det underligt att köra Bridgestone om farbiksteamet kör Michelin och kontrakt har brutits förut.
För övrigt väldigt tyst från de som skramlade med sina tunnor angående SBK-reglementet. Ten Kate och Alstare Corona har inte sagt ett pip vad jag har sett.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Enligt italiensk och spansk media ska Lorenzon redan vara klar för Yamaha 2008. Lorenzos manager vill vänta med att ge officiellt besked till efter sommaren. Om han kommer att köra i ett eget Yamaha-team eller ihop med Rossi är dock inte klart.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Enligt italiensk och spansk media ska Lorenzon redan vara klar för Yamaha 2008. Lorenzos manager vill vänta med att ge officiellt besked till efter sommaren. Om han kommer att köra i ett eget Yamaha-team eller ihop med Rossi är dock inte klart.

Drygt att behöva vänta.. :gnissla
 

Bifogat

  • LorenzoRossi.jpg
    LorenzoRossi.jpg
    125.5 KB · Visningar: 189

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Toselands manager Roger Brunett om chanserna till en styrning i MotoGP. Verkar som om det inte blir fler hojar nästa år, om de inte lägger ut rökridåer då.

World Superbike leader James Toseland and his manager Roger Burnett are here this weekend, James to play with his band Crash, and the pair to chase possible MotoGP rides for him in 2008.

It's not an easy quest. Here's how next year is shaping up according to Roger Burnett.

"There are ten factory bikes in MotoGP, but eight of them already look like they're not available to us," he said. "We know that Valentino Rossi will stay with Yamaha and Casey Stoner with Ducati. Honda will surely retain Dani Pedrosa and Nicky Hayden, Rizla Suzuki are likely to keep John Hopkins and Chris Vermeulen, and Kawasaki have said they only want experienced MotoGP hands to further development of the ZX-RR."

That leaves only the positions of Colin Edwards at Yamaha and Loris Capirossi at Ducati. You'd have to guess that Capirossi will resolve his present difficulties with the Desmosedici GP7 and stay put, while 250 world champ Jorge Lorenzo is said to destined for the YZR-M1.

"Then you come to the best of the next level," said Burnett, citing the satellite squads of Gresini Honda, d'Antin Ducati, Yamaha Tech 3, and LCR Honda.

"One of the things that wakes me up at night is that James has said he wants to keep enjoying his racing and he wants to be in with a chance of winning," he added.

"That's a very difficult thing to achieve."

The fallback plan - a perfectly sound one - is for Toseland to remain in WSBK. "James is a very strong-minded person who will ultimately make his decision," Burnett said under the lowering Donington clouds. Expect it in about a month.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Still No Decision On Ten Kate MotoGP Team
Much of the uncertainty surrounding James Toseland's future in MotoGP is related to the plans of his current team, Ten Kate Honda, to enter MotoGP. Ronald ten Kate has already stated that he expects to make an announcement at the end of June, but speculation continues apace.

Now, the Dutch site Motorfreaks.nl has helped clear the situation up a little, in an interview with team manager Ronald ten Kate, ranging over the team's plans for MotoGP and World Supersport, his reaction to the rule changes in World Superbikes, and the possibility of an official Honda Ten Kate replica CBR1000RR.

Most important to MotoGP fans is the state of the team's MotoGP plans. Rumors were rife in Holland that plans for a MotoGP team had been dropped, as Jaap Timmer, Director of Sport for the Assen TT, had said in a press conference that Takeo Fukui, CEO of Honda Motor Company Limited, would be visiting Ten Kate's home base in Nieuwleusen, not to discuss a MotoGP team, but the creation of a junior team in World Supersport. Ronald ten Kate was dismissive of such talk:

"Well, there's plenty of talk about, but that particular conversation was about the fact that we could go in two different directions. This doesn't mean that the MotoGP project has been abandoned, on the contrary, we are still in the middle of negotiations about the project. But basically, we can go two different ways: Continue with setting up a MotoGP team; or continue our work in Supersport. We'll be having several discussions with people from HRC next week, including the CEO of Honda Corporation, Takeo Fukui."

So, it seems Ten Kate's MotoGP plans are still up in the air, and only likely to be finalized next week. There is no doubt that Ten Kate's decision will have a big effect in the MotoGP paddock. Ten Kate's inclusion will likely mean the demise of one or more of the satellite Honda teams, as it's improbable that even the mighty Honda could supply more than the 6 RC212Vs plus backup parts and engines that it currently provides to MotoGP teams. Ten Kate's Hannspree sponsorship would suggest that Gresini would get the boot, but Gresini have so far been the most successful satellite Honda team. The alternative is that Konica Minolta and LCR would stop getting Honda bikes, which is a much more credible scenario: the Konica Minolta sponsorship deal with team manager Luca Montiron finishes at the end of the season, and Lucio Cecchinello has had a difficult time finding a title sponsor for the LCR effort. That would just leave the Hannspree spoils to be divided, a battle that Ten Kate look likely to win.

But this remains speculation, of course, and we will only know the truth of the matter once official announcements are made. Those should come soon.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mick Nicks skriver följande i sin kolumn.

Rizla Suzuki manager Paul Denning confirms that there will be a third GSV-R in MotoGP soon - but it could arrive in 2009 rather than next year. Spain's racing legend Jorge Martinez Aspar, who has achieved success as both a rider and a team owner, would expand from his operations in the 125 and 250cc classes and run the team.
"2009 could be easier in terms of logistics, but it's not necessarily the case that it won't happen until then," Denning said. "We would like to work with Aspar and the Suzuki factory really want to do this."

The delay, if there is one, would be caused by Suzuki's desire not to divert attention from their factory team when riders John Hopkins and Chris Vermeulen are now pushing the Ducati-Yamaha-Honda big three. They also want to ensure that they can give Aspar the backing that a team owner of his stature deserves.

If the deal comes off, Aspar would become the biggest private team in the MotoGP circus, with the 250cc Master MVA Aspar and 125cc Bancaja Aspar squads.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2981641 Det börjar oerhört tidigt i år så vi drar igång den här tråden redan efter sex körda race. Nytt rekord på skvallerkärringsfronten således!

Massor med rykten är i svang, SBK-team till MotoGP, förare byter plats, förare ut etc.

Här är en sammanställning av ryktena.
DUCATI
Marlboro Ducati Corse - Bridgestone
Casey Stoner Loris Capirossi / Marco Melandri

Pramac D'Antin Ducati - Bridgestone
Alex Barros / Alex Hoffman / James Toseland

HONDA
Repsol HRC - Michelin
Nicky Hayden / Dani Pedrosa

LCR Honda - Michelin
Carlos Checa

Konica/Minolta Honda - Michelin
Shinya Nakano

Gresini Honda - Bridgestone
Toni Elias / Marco Melandri / James Toseland

Ten Kate Honda
James Toseland

KAWASAKI
Team Kawasaki - Bridgestone
Randy de Puniet / Olivier Jacque / Loris Capirossi / Marco Melandri / James Toseland / John Hopkins / Chris Vermeulen /Anthony West

KR-HONDA
Team KR - Michelin
Kenny Roberts Jr

SUTER-ILMOR
Team Ilmor - Michelin
Gary McCoy / Shayne Byrne / Andrew Pitt / Jeremy McWilliams


SUZUKI
Rizla Suzuki - Bridgestone
John Hopkins / Chris Vermeulen / Loris Capirossi / Marco Melandri

Alstare Corona Suzuki
Max Biaggi

Aspar Suzuki - Bridgestone
Toni Elias


YAMAHA
Fiat Yamaha - Michelin
Valentino Rossi / Jorge Lorenzo / Colin Edwards

Tech3 Yamaha - Dunlop / Michelin / Bridgestone
Makoto Tamada / Sylvain Guintoli / Jorge Lorenzo / James Toseland / Colin Edwards
Loris Capirossi har fått ett bra erbjudande från Kawasaki enligt honom själv. Dock trivs han hos Ducati och sak bestämma sig snart.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nya regler för nästa år blir bl.a att MotoGP kommer bara behöva startnummer framtill på sina hojar. I 250GP så får wildcards nominerade av förbunden max vara 28 år.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Nya regler för nästa år blir bl.a att MotoGP kommer bara behöva startnummer framtill på sina hojar. I 250GP så får wildcards nominerade av förbunden max vara 28 år.
För att haka på en annan tråd så är då 2007 sista året vi får se Molina.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
För att haka på en annan tråd så är då 2007 sista året vi får se Molina.

Om han inte får sitt wildcard nominerat via MSMA. För då är det ingen åldersgräns. :)

Men att "hobbyföraren" Molina skulle få ett sånt är kanske svårt.. Ska bli någon regel till om att man kört 3 eller fler wildcards tidigare så var det svårare att få ett wildcard.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Pedrosa och Hayden kommer få '08:ans RC212V redan till Brno 19 augusti. Det är en vidareutvekling av '07:an. HRC's chef Horiike säger att om denna versionen inte fungerar som det är tänkt så kommer man göra en helt ny hoj istället till '08.
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top