GP Silly Season 2008.

Pedrosa och Hayden kommer få '08:ans RC212V redan till Brno 19 augusti. Det är en vidareutvekling av '07:an. HRC's chef Horiike säger att om denna versionen inte fungerar som det är tänkt så kommer man göra en helt ny hoj istället till '08.

HRC erkänner att de gjort fel? :skrämd
 
Mat Oxley skriver i senaste BIKE att Honda gravt underskattade kurvhastigheterna för 800:orna och skapade ett minimalt chassi med fokus på grepp bak ut ur kurvorna. HRCs sämsta säsong sedan NR500-tiden.
 
Mat Oxley skriver i senaste BIKE att Honda gravt underskattade kurvhastigheterna för 800:orna och skapade ett minimalt chassi med fokus på grepp bak ut ur kurvorna. HRCs sämsta säsong sedan NR500-tiden.
Läste den idag och det är väl bara de mest inbitna Hayden-hatarna som ser det som en nyhet, dvs att HRC misslyckats rejält med sin RC212V -07.
 
3031812 Läste den idag och det är väl bara de mest inbitna Hayden-hatarna som ser det som en nyhet, dvs att HRC misslyckats rejält med sin RC212V -07.
Vilka inlägg läser du? Alla har ju konstaterat att Hondan är ganska kass men att det har gått att köra bättre på den än vad Nicky gjort. Sedan deras tester på Catalunya där de kommit fram till inställningar som funkat bättre har ju Hayden kunnat ta sig uppåt också.
 
Läste den idag och det är väl bara de mest inbitna Hayden-hatarna som ser det som en nyhet, dvs att HRC misslyckats rejält med sin RC212V -07.

hmmm... men motsäger inte det FireSalle refererar tesen om att hojen är byggd för Pedrosa och därför inte passar Hayden. Varför skulle HRC bygga en point'n'squirt-hoj till moppefantomen Pedrosa?
Skulle vara intressant att läsa artikeln.. var det i brittiska Bike?
 
Last edited:
hmmm... men motsäger inte det FireSalle refererar tesen om att hojen är byggd för Pedrosa och därför inte passar Hayden. Varför skulle HRC bygga en point'n'squirt-hoj till moppefantomen Pedrosa?
Skulle vara intressant att läsa artikeln.. var det i brittiska Bike?

Ja, augustinumret av brittiska Bike, sida 41.
 
Last edited:
Läste den idag och det är väl bara de mest inbitna Hayden-hatarna som ser det som en nyhet, dvs att HRC misslyckats rejält med sin RC212V -07.

Helt otroligt:huvet lika mycket som Rossi hatarna inte kan inse att Bridgestone so far har haft ett övertag med däcken.

Som det är i racing, "om inte om varit" som sagt!!!!
 
Ten Kate kommer troligen fortsätta i WSBK, någon som är förvånad?

www.motogpmatters.com
Ten Kate Unlikely To Go To MotoGP After All
Over the past few months, rumors had been building that the Ten Kate Racing team would be entering MotoGP in 2008. Ronald ten Kate had himself admitted that they had been studying the possibilities, and believed that they could run a MotoGP team surprisingly cheaply. With a young British rider in outstanding form, in the shape of James Toseland, the move to MotoGP seemed to be an obvious step for Ten Kate.

Now, however, Motorcyclenews.com is reporting that Ten Kate are highly unlikely to go to MotoGP next year, preferring instead to focus their efforts on an expanded Superbike and Supersport effort in the World Superbike series. The team are planning to run four Honda CBR1000RR Fireblades in World Superbikes next year, and four Honda CBR600RRs in World Supersport starting in 2009.

However, it appears that Ten Kate have not ruled a MotoGP team out entirely. MCN quotes Ronald ten Kate as saying "There is still time to put in an official request for MotoGP but we haven’t launched it." This would seem to suggest that they believe they still have time to mull things over, and get a MotoGP team together should they decide to enter the premier class.

This leaves James Toseland in a quandary: He must soon make a decision on whether to move to MotoGP in 2008 or not. He cannot afford to wait too long before making the switch, as Colin Edwards advised Toseland to make the switch as early as possible, to give himself more time to learn the bikes. On the other hand, however, if Ten Kate don't go, then Toseland is at the mercy of the MotoGP market, with several other riders ahead of him in the pecking order for a factory or factory-supported ride, something which Toseland has stated is a prerequisite on several occasions.
 
hmmm... men motsäger inte det FireSalle refererar tesen om att hojen är byggd för Pedrosa och därför inte passar Hayden. Varför skulle HRC bygga en point'n'squirt-hoj till moppefantomen Pedrosa?
Skulle vara intressant att läsa artikeln.. var det i brittiska Bike?

Var det ingen som såg intervjun med Edwards på Eurosport
vid senaste MotoGpet, där de frågor Edwards om de olika konkurrenterna.
Vid frågan om Hayden, säger han klart o tydligt: att det är ganska uppenbart
för oss som är i MotoGp depån, att de har byggt hojen för Pedrosa, sen får
ni säga vad ni vill, men den är byggd för Pedrosa, så det är inte konstigt
Hayden har svårt för att få till det...
Nått sånt sa Edwards i intervjun..
 
vid senaste MotoGpet, där de frågor Edwards om de olika konkurrenterna. Vid frågan om Hayden, säger han klart o tydligt: att det är ganska uppenbart för oss som är i MotoGp depån, att de har byggt hojen för Pedrosa, sen får ni säga vad ni vill, men den är byggd för Pedrosa, så det är inte konstigt Hayden har svårt för att få till det...
Men du kan ju inte jämföra Edwards kunskaper med SHs Hayden-hatare. Det är bonden som inte kan köra hoj, pungt :hihi
 
Men du kan ju inte jämföra Edwards kunskaper med SHs Hayden-hatare. Det är bonden som inte kan köra hoj, pungt :hihi

har du läst artikeln? vad stod det? är det trovärdigt? är artikelförfattaren Haydenhatare som hänger här på SH? jag, förvirrad :confused:
 
Last edited:
Var det ingen som såg intervjun med Edwards på Eurosport
vid senaste MotoGpet, där de frågor Edwards om de olika konkurrenterna.
Vid frågan om Hayden, säger han klart o tydligt: att det är ganska uppenbart
för oss som är i MotoGp depån, att de har byggt hojen för Pedrosa, sen får
ni säga vad ni vill, men den är byggd för Pedrosa, så det är inte konstigt
Hayden har svårt för att få till det...
Nått sånt sa Edwards i intervjun..

Oavsett om den är bygd för Pedrosa eller inte så funkar den ju inge vidare för honom (Pedrosa) heller, eller hur? Han presterade ju bättre på RC211V än han gjort på RC212V. Det är ju inte så att Pedrosa radar upp pallplatser och vinster medans Hayden glider in på 11:e platsen...
 
har du läst artikeln? vad stod det? är det trovärdigt? är artikelförfattaren Haydenhatare som hänger här på SH? jag, förvirrad :confused:
Det är nog intervjun med Colin Edwards som sändes på Eurosport dom menar.I tidningsartikeln står det att det det(hittills)är sämsta säsongen för Honda sen NR500 fiaskot och att man valt fel linje när man konstruerat chassiet till sin 800.Underskattat vilka kurvhastigheter 800:an skulle komma upp i och istället riktat in sig på max fäste bak ut ur sväng.Om Mat Oxley hänger på SH har jag ingen aning om.
 
Oavsett om den är bygd för Pedrosa eller inte så funkar den ju inge vidare för honom (Pedrosa) heller, eller hur? Han presterade ju bättre på RC211V än han gjort på RC212V.
Inte så stor skillnad på resultaten tycker jag. Beror lite på vad du menar med prestera?
Pedrosa presterar ju pallplatser - det är bara vinster han saknar i år men å andra sidan är det mer än ett år sedan han vann senast. Och två vinster som ifjor kan han nog hinna skrapa ihop i år också.
Platsen i tabellen är faktiskt bättre i år än det han presterade med RC211V.
Melandri och Hayden kör definitivt sämre i år, hur mycket av det som är för att de fått en "Pedrosa-hoj" kan bara spekuleras i.
 
Last edited:
Om Honda byggt hojen för pedrosa har de trots allt misslyckats med det också eftersom han inte är nöjd med hojen heller.
Men det verkar som det bara är pedrosa som kunnat "köra" runt problemen någorlunda.
Dessutom om man nu byggt en cykel som inte premierar hög kurvhastighet så tycker jag inte heller det verkar vara en cykel byggd för Pedrosa, utan Hayden.

Jag tror inte Honda byggt cykeln speciellt för någon förare, utan alla förare brukar få fotpinnar, styren, sätesplacering var de vill ha dem. Svinginfästningar alla vinklar på cykeln går ju att få personliga också.

Dock har honda misslyckats med årets hoj, inget snack om saken.
 
Att de underskattat hur mycket kurvhastigheterna skulle öka när de gick till 800:orna betyder inte nödvändigtvis att de satsat på att göra RC212V:an till en point'n'squirt-hoj. En skillnad tycker jag.

Klart att Hondan inte är så bra som de önskat, men Pedrosa har bara Rossi och Stoner framför sig och det måste inte vara ett misslyckande.
 
jag, förvirrad :confused:
- Artikeln som nämns behandlar Honda RC212V och det faktum att den gett Honda en av de sämsta starterna på en säsong någonsin (finns med i senaste numret av svenska Bike om du vill fördjupa dig).

- Colin Edwards säger i en TV-intervju att RC212V är byggd för Butter i första hand och inte alls passar Hayden.

- Förståsigpåarna på SH (varav en del ogillar Hayden) anser att RC212V inte alls är byggd för Butter i första hand. Att han presterat bättre resultat än förra årets världsmästare (som då slog Butter), att han fått delar före Hayden, att Hayden beställt större kåpor osv saknar för dem betydelse.
Klart att Hondan inte är så bra som de önskat, men Pedrosa har bara Rossi och Stoner framför sig och det måste inte vara ett misslyckande.
Butter kanske inte hade legat trea i tabellen om Hayden och Melandri presterat som vanligt.
 
Klart att Hondan inte är så bra som de önskat, men Pedrosa har bara Rossi och Stoner framför sig och det måste inte vara ett misslyckande.

Jag tror absolut HRC ser det som ett misslyckande i år.

Och två vinster som ifjor kan han nog hinna skrapa ihop i år också.
Platsen i tabellen är faktiskt bättre i år än det han presterade med RC211V.

Vinsterna återstår att se. Förra året var ju hans rookiesäsong så han borde ju rimligtvis förväntas prestera än bättre i år. Efter nio race ifjol (hans rookiesäsong!) hade Pedrosa två vinster, en andraplats och två tredjeplatser. I år har han två andraplatser och två tredjeplatser som pallplaceringar. Han hade även haft tre pole efter nio race ifjol, en hittills i år.

När jag säger prestera menar jag naturligtvis med hänsyn till omständigheterna, dvs att man kan vänta sig att Pedrosa ska placera sig bättre i år än ifjol i och med att han har en säsong under bältet och börjar vänja sig vid MotoGP-sofforna istället för de knivskarpa racehojarna i 125 och 250. :)
 
Last edited:
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Back
Top