GP Silly Season 2008.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tveksamt om Butter vill ta chansen att bli andreförare i Ducati.

Alla team är ju inte uppdelade i första och andre-förare heller vad gäller support från fabrikerna, så om pedrosa mot förmodan skulle gå till ducati skulle han nog ha i sitt kontrakt att han får köra med samma grejer som stoner om han vill.

Att någon åker med ett visst avgassystem och den andre inte gör det, innebär ju inte alltid att den andre inte blivit tillfrågad, han kanske inte gillad det.

Men jag tror pedrosa åker repsol-honda nästa år också, han är deras golden-child sen flera år tillbaka, och honda jobbar nog rätt ordentligt för att få till felen på årets cykel.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Roger Lee Hayden kör en tredje kawa på laguna

och USA får en andra motogp tävling på Indianapolis speedway i sep 2008
 
Last edited:

sandstream

Guest
Alla team är ju inte uppdelade i första och andre-förare heller vad gäller support från fabrikerna, så om pedrosa mot förmodan skulle gå till ducati skulle han nog ha i sitt kontrakt att han får köra med samma grejer som stoner om han vill.
Jag tänkte mer på att han resultatmässigt skulle bli andreförare både i Ducati och Yamaha efter Stoner och Rossi.

Kul om Kawasaki kör 3 hojar nästa år.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag tänkte mer på att han resultatmässigt skulle bli andreförare både i Ducati och Yamaha efter Stoner och Rossi.

Kul om Kawasaki kör 3 hojar nästa år.

Det vetifanken, Pedrosa har spöat Stoner alla andra säsonger förutom denna.
Att Stoner är "on a roll" och Pedrosa/Honda har en del problem behöver ju liksom inte innebära att Pedrosa tappat bort sin talang på en halv säsong.
Jag tror Pedrosa hade kunnat vinna race på ducati i år, däremot vem av stoner/pedrosa som hade lett med 4-5 poäng mitt i säsongen hade vart svårare att sia om.
Yamaha har väl egentligen inga direkta problem förutom lite toppfart och hitta rätt däck åt rossi, men har lite svårt att se att pedrosa skulle göra riktigt lika bra ifrån sig som Rossi på yamahan.
 

sandstream

Guest
Det vetifanken, Pedrosa har spöat Stoner alla andra säsonger förutom denna.
Att Stoner är "on a roll" och Pedrosa/Honda har en del problem behöver ju liksom inte innebära att Pedrosa tappat bort sin talang på en halv säsong.
Jag tror Pedrosa hade kunnat vinna race på ducati i år, däremot vem av stoner/pedrosa som hade lett med 4-5 poäng mitt i säsongen hade vart svårare att sia om.
Jag tror faktiskt att Stoner har mer talang än Butter men något facit angående det lär vi aldrig få. Fortsätter det att gå halvknackigt för Hayden resten av säsongen och Butter fortsätter med sin inte helt lyckade säsong tror jag ändå att han ligger bra till hos HRC och får ett fint kontrakt för de kommande 2-3 åren.
Randy ser iaf ut att få Kwaks förtroende ett år till:
http://www.crash.net/news_view.asp?cid=6&id=151057
Inte om man ska tro nästa artikel i ämnet från samma sajt som RedBaron länkar till.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag tror faktiskt att Stoner har mer talang än Butter men något facit angående det lär vi aldrig få.

Världsmästerskap: Pedrosa 3, Stoner 0
numbers don't lie? :confused:

de Puniet confident for 2008 lyder senaste rubriken f ö
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag tror faktiskt att Stoner har mer talang än Butter men något facit angående det lär vi aldrig få.

Facit än så länge är ju som Gthiny skriver, Pedrosa 3 vm, Stoner 0, trots att ingan av dem suttit på dåligt materiel.
Stoner var ofta lika snabb som Pedrosa i 250, men vurpade betydligt oftare, samma lika i 125.
Det är först i år som Stoner ser ut att hålla sig på hjulen, men tror fortfarande Stoner är snabbare.
I depån har man sett bägge som de två stora kommande talangerna och att nån skulle ha större än den andra är svårt att se, de är nog väldigt, väldigt jämna.
 

sandstream

Guest
Visst är de bra båda två, men jag står fast vid min åsikt om att Stoner än snäppet bättre än Butter :)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Visst är de bra båda två, men jag står fast vid min åsikt om att Stoner än snäppet bättre än Butter :)

I fjol satt de på iaf liknande Hondor, perdrosa i det bättre teamet, då var pedrosa före stoner.
Stoner är långt före Pedrosa i tabellen i år, men det tror jag mer beror på Hondas kassa hoj än mindre talang hos pedrosa.
Men kan dock ändå tänka mig att Stoner skulle kunnat leda med ett par poäng över Pedrosa i årets säsong om de suttit på samma modell av hoj, mest för att Stoner nu äntligen ser ut att hålla sig på hjulen.
Med risk att kallas för rossi-fucko, ducati har bästa hojen, och rossi på en ducati hade nog vart före både stoner och pedrosa trots allt.

Men visst, förare är ju aldrig bättre än sitt senaste race, eller hur det nu var.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Kung Kenny jr slutar

För de som missade i gårdagens sänding på eurosport,
Stigefeldt som är kompis med KRjr sa att denne kommer att pensionera sig och inte köra mer denna säsong, inte ens Laguna Seca.

Anledningen är att han dels haft en tung rehabiliteringsperiod och att efter en strålande avslutning på 2006 så har teamet inte alls fått till sin 800-kubikare och Jr har inte motivation att börja om och utveckla en helt ny hoj.
Officiellt besked kommer nog inför Laguna Seca.

Jag bockar för den gamle världmästaren och regnkungen. :Bugar
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
För de som missade i gårdagens sänding på eurosport,
Stigefeldt som är kompis med KRjr sa att denne kommer att pensionera sig och inte köra mer denna säsong, inte ens Laguna Seca.

Anledningen är att han dels haft en tung rehabiliteringsperiod och att efter en strålande avslutning på 2006 så har teamet inte alls fått till sin 800-kubikare och Jr har inte motivation att börja om och utveckla en helt ny hoj.
Officiellt besked kommer nog inför Laguna Seca.

Jag bockar för den gamle världmästaren och regnkungen. :Bugar
En sorti värdig en riktig loser/quitter.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Melandri till Ducati.
A move which has been rumored for a very long time looks like coming to fruition after the US Grand Prix at Laguna Seca. According to the Italian site GPOne.com, Marco Melandri will officially sign with Ducati after Laguna Seca, as he still has a condition open in the pre-agreement he signed with Ducati at the end of last year. Although Melandri eventually re-signed with Gresini Honda, this was only after Gresini matched Ducati's financial offer, as stipulated in the contract Melandri had with Ducati. Now, it appears, this contract had a couple of extra clauses, one of which gives Melandri the option of joining Ducati, subject to his standing in the championship after Laguna Seca. In brief, it boils down to Melandri having an existing, legally binding contract with Ducati, if Marco Melandri is in the top 6 in the championship after the US GP.

Being 6th after Sunday's race looks eminently feasible for the Italian, as Melandri currently lies 5th in the championship, 6 points behind John Hopkins. But just 4 points behind him is Chris Vermeulen, a man who looked capable of winning last year's race at Laguna until fuel problems stopped him in his tracks. And 9 points behind Melandri is Colin Edwards, determined to do well at his home race. Melandri could even be threatened by the man who has won the last two races held here at Laguna, Nicky Hayden. The Kentucky Kid is 24 points behind Melandri, but could theoretically sneak ahead of the Italian if he wins here and Melandri only manages a 15th place or worse. Below is a table of the relevant positions, so you can calculate the possible permutations yourself.

With all this going on, we can be sure to expect an announcement on Melandri's future soon. And by extension, that of Loris Capirossi.


Capirossi till Suzuki enligt MCN..Yamaha ute efter Vermeulen, de kanske vill vinna i regn ibland?

MCN understands Marlboro Ducati’s Loris Capirossi has agreed to join Suzuki's MotoGP team next year.
This will see Italian joining Chris Vermeulen in the Rizla Suzuki squad after the Aussie agreed to stay on for another year.
Stung into action by the loss of John Hopkins to Kawasaki, Suzuki have replaced him with one of the most experienced riders on the grid following the news that he is all-but out at Ducati for 2008, in favour of Marco Melandri.
MCN understands Capirossi has signed a one-year deal to ride the much-improved GSV-R, rejecting a Kawasaki contract and leaving Ducati after a five-year stint to join his third Japanese factory team, after spells with Honda and Yamaha in the 1990s.
Suzuki and Kawasaki have been at odds over the same riders for much of this season, with Kawasaki first showing interest in the three-times world champion early in the season, and last week managing to prise Hopper from Rizla Suzuki for 2008.
Vermeulen is believed to have agreed verbally to stay with Suzuki, despite a late show of interest from Yamaha to ride in 2008.
Talking earlier about his options he said: “A factory team is the best thing for lots of reasons. The budget is bigger, development is quicker and the bike is built around you.
“There’s no number one or two at Suzuki and they treat John and I equally, but he was the senior rider with more experience and most of the stuff was developed around him.
“I feel if I stay at Suzuki I will be the senior rider and that has its positive points. I have spoken to Lin Jarvis of Yamaha. He was interested and wanted to discuss my future and working with Yamaha."
 
Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top