sandstream
Guest
Tveksamt om CV blir "senior rider" hos Suzuki om de tar in T-Rex. Gissar att de av förklarliga skäl kommer att lyssna en hel del på vad Capirex har att säga om hojen.
Det uttalandet tyckte jag var intressant också. En av de största anledningarna till att ta in Capirossi är ju för att lyssna på hans erfarenhet...3062784Tveksamt om CV blir "senior rider" hos Suzuki om de tar in T-Rex. Gissar att de av förklarliga skäl kommer att lyssna en hel del på vad Capirex har att säga om hojen.
Ligger det någon speciell tanke bakom att 125/250 kör på Indianapolis men inte Laguna Seca?
Är det miljölagstiftningen i Californien som sätter stopp för 2-takt på LS?
Nej, det racas med tvåtakt i usa/californien fortfarande.
Från början att man inte tog med 125/250 var att man inte hade råd med ett fly-away race till för alla teamen. Samt att man körde GP't ihop med AMA istället. Förmodligen likadant nästa år, men på indy kör man bara GP plus någon annan supportklass?
Tror det är bra med ett race till i usa, så man får upp ögonen för GP som man i usa verkar anse vara en europeisk serie.
Fast det sistnämda stämmer ju inte riktigt. USGPRU har till i år fått med två 125 race som supportrace under AMA Superbikehelger och de kommer köra en separat Red Bull Rookies Cup i USA nästa år. Tillsammans med AMA Superbike och på KTM 125r....3067307Kommentatorerna på Eurosport sa igår att det fanns två anledningar till att 125/250 inte är med på LS:
1. Miljötänket i Kalifornien
2. Tvåtaktsklasserna är på utdöende i USA, inte bara inom RR utan även inom tex MX.
Du får SMS:a in det under kvällens sändningFast det sistnämda stämmer ju inte riktigt. USGPRU har till i år fått med två 125 race som supportrace under AMA Superbikehelger och de kommer köra en separat Red Bull Rookies Cup i USA nästa år. Tillsammans med AMA Superbike och på KTM 125r....
Om de säger sådana dumheter så kanske man blir tvungen.3067345Du får SMS:a in det under kvällens sändning
Enda möjligheten för Valentino eller Pedrosa att vinna titeln nästa år
är att deras resp team går över till Bridgestone...
Tycker MotoGP är rätt tråkigt nu....Man måste köra Bridgestone
Visst.. Rossis och Pedrosas körskicklighet gör att dom ibland kan
blanda sig i....men annars....Många säger att Suzuki och Kawa
har utvecklats bra men sanningen är den att de har sagt att det
är däcken som är den främsta orsaken till deras framgånger i år.
Skall bli roligare nästa år då jag tror vi i alla fall kan få
två som slås om VM titeln eftersom jag tror att Melandri kan bli
lite mera konkurrent till Stoner...än vad Capirossi är...
Michelin lider mest av de nya däcksreglerna då de tidigare tillverkade nya däck på kvällar och nätter i sina europeiska fabriker så att Rossi och pojkarna hade "rätt" däck till racen. Bridgestone har hela tiden varit tvugna att göra däcken i förväg då deras fabrik/er för racedäcken legat i Japan.Det var ju bara något år sedan det var Michelin som hade övertaget, det där svänger snabbt. Innan säsongen är över kan Michelin mycket väl vara ikapp och förbi igen.
Enda möjligheten för Valentino eller Pedrosa att vinna titeln nästa år
är att deras resp team går över till Bridgestone...
Tycker MotoGP är rätt tråkigt nu....Man måste köra Bridgestone
Visst.. Rossis och Pedrosas körskicklighet gör att dom ibland kan
blanda sig i....men annars....Många säger att Suzuki och Kawa
har utvecklats bra men sanningen är den att de har sagt att det
är däcken som är den främsta orsaken till deras framgånger i år.
Skall bli roligare nästa år då jag tror vi i alla fall kan få
två som slås om VM titeln eftersom jag tror att Melandri kan bli
lite mera konkurrent till Stoner...än vad Capirossi är...
Så det är orättvist helt plötsligt när Bridgestone verkar ha ett litet övertag och Rossi råkar köra på Michelin....Tyvärr tycker jag att MotoGP börjar gå mot Formel 1
dvs för mycket teknik (traction control, start control) och att andra saker än förarens skicklighet avgör VM...
Det heter ju förar-VM och Konstruktörs-VM......Men....
sitter inte bästa däcken på så vinner inte den bästa föraren och
den bästa konstruktören..(Ducati är bäst i år)..men det jag menar
är att däcken..är extremt avgörande....
För bättre MotoGP:
BORT med förar hjälpmedel typ traction control och start (launch) control. Låt
föraren hantera detta..
ALLA TEAM kör med samma däck leverantör.
Detta skulle bli klart mycket bättre...
I formel 1 så tror jag att man styr bilen från depån
och jag tror att det gör Ducati också...Stoner sitter bara på
och kör något TV-spel eller tittar på en film under loppen...
Jag hörde att Ducati har tagit hjälp av F1 teknik från Ferrari.
Vet inte om de anställt några från ferrari eller om dom har någon
form av samarbete...men som Stoner sa...
Jag vet exact vad vi i hojen som inte andra team har som gör oss
bäst....
I formel 1 så tror jag att man styr bilen från depån
och jag tror att det gör Ducati också...Stoner sitter bara på
och kör något TV-spel eller tittar på en film under loppen...
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |