GP Silly Season 2008.

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Att håna andra roadracingförare från andra länder är RÄTT patetiskt från våra svenska medlemar. Var är ni i den internationella cirkusen??

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Nu när Stoner tagit titeln Max inte lyckades med, är det OK för australiensare att säga att det var dumt av Max och hans ego att snacka sig ur MotoGP?
Om man är italienare är det OK då? Eller bara om man är en bättre italianare kanske, som t.ex. Rossi?

Vilka nationaliteter lyssnar du på angående MotoGP? Svenska och engelska är det för mig, men de kanske inte ska tycka något då eftersom de inte har någon MotoGP-titel i år.

Trams att blanda in nationalitet!

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Ja Självklart är det trams! Vad har det med vår italienare att göra? Han är bättre än andra?!. Jag diggar Stoner, men jag diggar också max. men trots allt handlar detta inlägg om bridgestone;-) Det handlar varken om honda eller max utan om rossi och bridgestone

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Ja Självklart är det trams! Vad har det med vår italienare att göra? Han är bättre än andra?!. Jag diggar Stoner, men jag diggar också max. men trots allt handlar detta inlägg om bridgestone;-) Det handlar varken om honda eller max utan om rossi och bridgestone
Nej, det är den endra tråden du gastar i som gör det...

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Chaz Davies kommer inte köra någon MotoGP-hoj nästa år. Han kommer köra i USA och har erbjudande i AMA-SBK hos Erion Honda och Attack Kawasaki.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu ryktas det vara klart att Toni Elias går till Pramac D´Antin. Han har verkligen hela sin karriär spelat andrafiolen till Melandri och återigen byter han till en nästan lika bra deal som Marco.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hehe

hörde ni (på engelska sändningen av helgens gp) vad Checa hade svarat en journalist som frågade "NÄR han hade börjat tänka på att köra WSB?"

-en halvtimma efter att jag testade årets honda"
missnöjd kanske :D

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
När fabriksteamen har problem är det dubbelt värre att vara i ett satellitteam. Checa gjorde en bättre säsong förra året på Dunlopsulorna. Då fick han uppdateringar och aktivt stöd från Yamaha och hade en konkret uppgift (utveckla däcken). I år har det bara varit väntan på delar från HRC och medföljande frustration.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
När fabriksteamen har problem är det dubbelt värre att vara i ett satellitteam. Checa gjorde en bättre säsong förra året på Dunlopsulorna. Då fick han uppdateringar och aktivt stöd från Yamaha och hade en konkret uppgift (utveckla däcken). I år har det bara varit väntan på delar från HRC och medföljande frustration.

ja
överlag verkar det jäkligt struligt att vara honda satellit i år.
nästa år tycks bli like illa,
t.ex så nämndes det också att de hojar peddo och hayden kör med på valencia, det är nästa års satellithojar

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Nu ryktas det vara klart att Toni Elias går till Pramac D´Antin. Han har verkligen hela sin karriär spelat andrafiolen till Melandri och återigen byter han till en nästan lika bra deal som Marco.

Hoppas det stämmer. Vill se hans uppställ en säsong till...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Lukas Pezek får dricka hur mycket caffé latte han vill nästa år då han kör 250 istället för 125.

http://www.praguemonitor.com/en/196/czech_sports/13665/

Åh näääää inte en förare till som skall göra reklam för Emmi Caffé latte. Det är den mest vidriga reklamen efter Michelinreklamen med farmerboy Hayden....

Jag har förresten fortfarande svårt för att bestämma mig om den avslutande scenen där haydens tänder glimmar som en diamant är parodi på Hayden själv eller ej
:va

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...