Grön laser

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Vad är det som är så speciellt med den "gröna lasern"? Överallt där det säljs knivar, elpistoler, knogjärn mm säljs det också grön laser. Var är vitsen?

Varför är den så mycket farligare än röd laser? Annat spectrum?

Det är liknande den lasern som finns i försvarets laseravståndsmätare (E-grupp lasern) och ger bestående skador på ögonen omgående. Punktmarkerad avståndsbrännskada (finns det en sådan benämning ens? :va) blir varje mans nya vapen tydligen.

Röd laser har snabbare våglängd och når inte lika långt samt inte lika verkansfull som grön.

Klippt från lasershop:
700mW:
- Bränner plast, smäller ballonger på långt håll, bränner igenom telefonkataloger på 30-60s.
Räckvidd över 30km nattetid

...inte så svårt att räkna ut att ögonen tar stryk dessutom. :)

EDIT:
[YOUTUBE-ID]zgXk9IMns20[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den där typen av företag som profiterar på kryphål i lagen och bara sprider elände borde Gunvald Gunners ta tag i, även de som säljer "lagliga droger" och annat tvivelaktigt. Juridiskt går det inte att göra något förstås och med all rätt men moraliskt borde mjukisbyxerna åka ut dit och spöa skitten ur dem!!!!11

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Den där typen av företag som profiterar på kryphål i lagen och bara sprider elände borde Gunvald Gunners ta tag i, även de som säljer "lagliga droger" och annat tvivelaktigt. Juridiskt går det inte att göra något förstås och med all rätt men moraliskt borde mjukisbyxerna åka ut dit och spöa skitten ur dem!!!!11

Helt klart!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Skulle man inte kunna montera en såndär på hojen för att skjuta tillbaka på länsman? Ja menar skjuter de på mig så skjuter jag tebax! :näsblod
Grabbarna på gamla Bofors kan säkert sno ihop ett automatiskt riktsystem som känner av och slår ut deras lasermätning :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skulle man inte kunna montera en såndär på hojen för att skjuta tillbaka på länsman? Ja menar skjuter de på mig så skjuter jag tebax! :näsblod
Grabbarna på gamla Bofors kan säkert sno ihop ett automatiskt riktsystem som känner av och slår ut deras lasermätning :D

Det behöver du inte gubbarna på bofors till, det är bara att sätta en lasermodul bakom grillen som skickar tillbaka laserljus med rätt våglängd, modulerad med en signal som ger tex 30km/h i utslag.

Eftersom den reflekterade signalen från deras märning då är mycket svagare än din utsända signal så kommer dom förmodligen bara att få ett felmeddelande, i värsta fall kan dom avläsa 30... :hihi

Gamla "Besam" dörröppnare använde samma våglängd på sin radar som polisens, dom gick att modifiera och använda som radarstörare.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Bara mensvärk och ljug. Ingen skjuter laser på något som är fyra mil bort. Löjligaste jag har hört tror jag.

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Jag importerar och säljer sånt, för 1500:- får du en riktigt grym 250mW, eller så sätter du in 7000:- på mitt konto så skickar jag en på 500mW med lite attiraljer och då kan du nog blända Fuglesang med den :brinnerup

Om inte annat så kan man ju alltid "skjuta" pensionärer när de går utanför fönstret :död

Eller så köper man direkt från kina för mindre än halva priset...

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nån som vet en sida man kan beställa en sådan billigt? minimum 200mw
Ska ha i garaget och underlätta vissa arbeten, så inge olagligt ska ske.

Skicka gärna PM så inte vem som helst skaffar sig en sådan.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Nån som vet en sida man kan beställa en sådan billigt? minimum 200mw
Ska ha i garaget och underlätta vissa arbeten, så inge olagligt ska ske.

Skicka gärna PM så inte vem som helst skaffar sig en sådan.

Klipper folk gör man med sax! :mad:
Ibland med knytnäven iofs.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Klipper folk gör man i en salong och inte i garaget:rolleyes:

så sluta dryga dig:mad:

Jojo när man jobbar VITT ja :)
Vem vet vad du har för sjuka experiment pågående i garaget? Du kanske har försöksapor med Prince Valiant-frisyr? :va :näsblod

OnT: Kan det inte ha varit Nörsi som försökte lasra bort Teo's ap-krull och av misstag siktade vapnet mot himlen?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jojo när man jobbar VITT ja :)
Vem vet vad du har för sjuka experiment pågående i garaget? Du kanske har försöksapor med Prince Valiant-frisyr? :va :näsblod

OnT: Kan det inte ha varit Nörsi som försökte lasra bort Teo's ap-krull och av misstag siktade vapnet mot himlen?

Ja vem vet! du kanske har dina barn i källaren :tungan

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Eller så köper man direkt från kina för mindre än halva priset...

Lycka till :tummenupp Skulle aldrig profitera på Markus, de priserna är vad det kostar för dessa prylar om man inte vill ha leksaker.
Men jag var inte riktigt seriös, för jag tror inte Markus & Gunvald Gunners vill ta till såna fulknep som grön laser i sitt medborgargarde.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC