Grön laser

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Så det vore OK med dig att jag hade frihet att gå omkring och hålla en syl mot ditt öga? Mitt ansvar att inte dunka till... frihet under ansvar.

Var inte löjlig. Du får dock gärna äga en syl, utan att jag bryr mig särskilt mycket.

Äh, han bor ju i landet där alla är fria att bära vapen, men har ansvar att inte springa omkring inne på skolor och skjuta ihjäl varandra, det funkar finfint!

Osmarta människor finns det överallt. Det är tydligt.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Var inte löjlig.

I USA behöver man kanske ha generösa vapenlagar för att ha en chans att klara sig.

[YOUTUBE-ID]cmWiplR68DM[/YOUTUBE-ID]

50% sales increase, vilka bössor dom har i affären:gnissla

old ladies buying AR-15 :D

[YOUTUBE-ID]TXBQFtQtUf0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
50% sales increase, vilka bössor dom har i affären:gnissla

old ladies buying AR-15 :D

Svårt att få tag i ammunition

[YOUTUBE-ID]SvGH17t75xc[/YOUTUBE-ID]

haha, vilka bössor man kan köpa över disk

[YOUTUBE-ID]BPAmlxycEsU[/YOUTUBE-ID]

haha, en dag i vapenaffären :D

[YOUTUBE-ID]wizlGaLt_PM&NR[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Svårt att få tag i ammunition

Ja, det har faktiskt varit ett problem. På många ställen har 9mm tagit slut så fort de fått in en ny leverans, så det är väl inte konstigt att folk köper extra när tillgången är begränsad?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, det har faktiskt varit ett problem. På många ställen har 9mm tagit slut så fort de fått in en ny leverans, så det är väl inte konstigt att folk köper extra när tillgången är begränsad?

Näe för jag har ju behövt exakt....

Låt mig räkna....

Det blir en avancerad gissning... 0st 9mm skott i hela mitt liv

Det känns som att jag skulle rusa till min lokala vapenaffär om jag hörde att dom har fått in en sändning.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

ja folk funkar ju så, blir ju extra svårt att få tag i grejerna då, som en tant sa i ett klipp, nu försöker jag köpa ett par extra paket varje gång jag är in och handlar, det gjorde hon inte förut som jag fattar det, en ny vana för att det är brist på grejerna.

Näe för jag har ju behövt exakt....

Låt mig räkna....

Det blir en avancerad gissning... 0st 9mm skott i hela mitt liv

Det känns som att jag skulle rusa till min lokala vapenaffär om jag hörde att dom har fått in en sändning.

killen i ena klippet beskrev väl försäljningsökningen bra, folk som inte haft vapen förut köper nu och de som har haft sen tidigare handlar mer, de är oroliga helt enkelt.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
killen i ena klippet beskrev väl försäljningsökningen bra, folk som inte haft vapen förut köper nu och de som har haft sen tidigare handlar mer, de är oroliga helt enkelt.

Det känns stabilt att "människor som är oroliga" har vapen hemma och hamstrar ammunition.
Och till det köper grönlasersikten för att kunna sikta bättre i dagsljus.
(eller lysrörsljuset i skolmatsalen)

Det räcker med att en foliehatt blåser av så är katastrofen ett faktum.

Men folk med dåligt självförtroende och nervös läggning har alltid hittat trygghet i det faktum att dom är rustade att döda.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Men folk med dåligt självförtroende och nervös läggning har alltid hittat trygghet i det faktum att dom är rustade att döda.

Killen i bilverkstan uttrycker det ju bra.

[YOUTUBE-ID]BPAmlxycEsU[/YOUTUBE-ID]

oroliga first time buyers

[YOUTUBE-ID]g5AJzPE3nno[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
business is off the richter scale :D

never seen them so afraid :näsblod

[YOUTUBE-ID]sJKsI0_XeeU[/YOUTUBE-ID]

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha

Har för mig att vissa är oroliga för att Obama ska införa hårdare vapenlagar så de passar på att köpa vapen ifall det sker.

Du verkar vapenfixerad. Du lägger upp en massa krigsklipp i en annan tråd och nu ett antal om vapen. :näsblod

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Har för mig att vissa är oroliga för att Obama ska införa hårdare vapenlagar så de passar på att köpa vapen ifall det sker.

Det stämmer dom talar om det samtidigt som om rädslan för ökad kriminalitet och behovet av att kunna försvara sig.

Du verkar vapenfixerad. Du lägger upp en massa krigsklipp i en annan tråd och nu ett antal om vapen. :näsblod

Haha, det kanske man skulle kunna tro, det är nog mer så att världen är allmänt vapenfixerad med tanke på hur mycket stålar man lägger på dessa per år :näsblod

jag försöker bara vänja mig då jag bara bott i fredliga Sverige, dom där klippen från vapenbutikerna får en att häpna lite, vilka grejer man kan köpa bara så där, dom lär ju snart vara fullt utrustade i USA för ett inbördeskrig:gnissla

edit: dock så kan man ju fascineras av vad ingenjörerna uppfinner

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
De allra kraftigaste gröna laserpekarna är nog rätt så värdelösa för normalanvändaren. Däremot tror jag förbjudshysterin måste saneras. Bara för att vi förbjuder nåt till försäljning så betyder inte det att de inte kommer in över gränserna.

Bättre att se över lagstiftningen med avseende på att se över påföljderna och brottsrubriceringarna.

Man kan ställa till med tonvis med fanstyg med en sten stor som en knytnäve, men det är aldrig stenen som är problemet. Det är den som bär på den...

ps. äger en grön laser, dock inte så stark. Så jag är väl partisk

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
ps. äger en grön laser, dock inte så stark. Så jag är väl partisk

Vad använder du den till?

Jag tror aldrig att jag har haft behov av att äga en laser utom då vi avvägde tomten och byggde huset, men då lånade vi en rödlaser.

En kraftigare röd, eller kanske en grön skulle ha varit bra att ha i dagsljus.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Vad använder du den till?

Jag tror aldrig att jag har haft behov av att äga en laser utom då vi avvägde tomten och byggde huset, men då lånade vi en rödlaser.

En kraftigare röd, eller kanske en grön skulle ha varit bra att ha i dagsljus.

Inget särskilt, kollar lite egenskaper med laserljuset. Har funderingar på att använda i undervisningen. Laserljus är mycket speciellt, jämfört med vanligt ljus. Röda laserpekare syns ej tydligt i undervisningsalar.

Måste man egentligen ha ett behov?

Kan tänka mig tusentals saker som är roliga/intressanta i mitt hem, men knappast behövs dem...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inget särskilt, kollar lite egenskaper med laserljuset. Har funderingar på att använda i undervisningen. Laserljus är mycket speciellt, jämfört med vanligt ljus. Röda laserpekare syns ej tydligt i undervisningsalar.

Kan tänka mig tusentals saker som är roliga/intressanta i mitt hem, men knappast behövs dem...

Nja, jag tänkte närmast höra om det var till något avvägningsinstrument eller annat nyttigt du hade den.

Visst har jag också onödiga prylar, men allvarligt talat, hur kul kan det vara lysa på saker?
Ungarna köpte röda laserpekare i spanien när dom var 6år gamla och dom tröttnade på en vecka.

Men visst, att peka på saker i en undervisningssal är ju en nytta!

Snyggingen1988

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
Ingen än

Skillnaden är väl uteffekten och de tänker väl inte begränsa alla gröna lasrar utan bara de med hög uteffekt....

5mW är vad en vanlig laserpekare ger och de går att få i rött eller grönt om man vill att de skall synas i lektionsalen. Det kidsen springer omkring med är +150mW och har inget civilt användningsområde som inte går att fylla med 5mW....

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Skillnaden är väl uteffekten och de tänker väl inte begränsa alla gröna lasrar utan bara de med hög uteffekt....

5mW är vad en vanlig laserpekare ger och de går att få i rött eller grönt om man vill att de skall synas i lektionsalen. Det kidsen springer omkring med är +150mW och har inget civilt användningsområde som inte går att fylla med 5mW....

Nej det kan jag väl hålla med om.
Jag har väl 50mw och det är för mycket.

Eller det är bra om man vill ha tydlighet i en föreläsning och det är ljust i salen, men jag antar att +150 mW saknar verklighetsanknytning.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...