Grönlunds Trafikskola Södertälje 5 minus av 5 möjliga!

Status
Ej öppen för fler svar.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
swekat skrev:
2315473 ¨

Det jag menar är att om jag puttrar runt i 30 på hojen på småvägar eller cyklar spelar ingen större roll ur ett riskperspektiv, på motorcykeln har jag dessutom bromslyse, körriktningsvisare mm som gör att andra trafikanter lättare kan upptäcka mig än om jag cyklar. Jag hävdar med bestämdhet att om jag cyklar utan skydd på 30-väg så är risken för skada större än om jag kör min mc i 30 km på samma väg.

Ta nu inte detta som att jag propagerar för att köra utan skydd... att alltid ha full skyddsutrustning oavsett var/hur man kör är givetvis att föredra men återigen ..... cykla är farligare än mcåkning på 30-väg och man bör ha samma strikta säkerhetstänk där som på mc:n !!

Inte för att jag vill såra dina känslor. Men fan vilken ful hoj du har.

Erol

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Hoj
Såld
Man måste ju ha lite sunt förnuft också och lita på att sina medmänniskor också har det.

Jag tror nog att den omtalande trafikskolan lär ut både körteknik och användning av skyddsutrustning på ett fullt tillfredställande sätt.

Snurrar man runt, runt, runt, runt,runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt och runt och tränar garagevändning i 5km/h i 30 graders hetta så tycker jag nog man kan rucka liiite på bestämmelserna.

Det må se illa ut på håll men det finns värre saker att uppröra sig över...

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Gulleplutt skrev:
2315502 lunarstorm och SH e väl typ samma sak......dessutom tyckte jag att det var ett riktigt kvalitetsinlägg.

Kan du inte skriva ut din IQ och antal vänner under "Antal Krascher: 1".

/Fredde - antal krascher: 0

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Gulleplutt skrev:
2315502 lunarstorm och SH e väl typ samma sak......dessutom tyckte jag att det var ett riktigt kvalitetsinlägg.
Men snäll väx upp.... Suck du är bara för mycket...

Kom just ihåg en underbar funktion på Sporthoj..
Ignorlistan.. Då slipper man se vad vissa personer skriver....

Last edited:

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Erol skrev:
2315492 Man måste ju ha lite sunt förnuft också och lita på att sina medmänniskor också har det.

Jag tror nog att den omtalande trafikskolan lär ut både körteknik och användning av skyddsutrustning på ett fullt tillfredställande sätt.

Snurrar man runt, runt, runt, runt,runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt och runt och tränar garagevändning i 5km/h i 30 graders hetta så tycker jag nog man kan rucka liiite på bestämmelserna.

Det må se illa ut på håll men det finns värre saker att uppröra sig över...
jag håller med, men tror inte 30 grader räcker, säkert upp mot 50-60 i full skyddsdräkt och gassande sol. då måste man ju ta av sig, annars får man ju värmeslag.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...