Grabbkväll - vilken mat och dricka?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
När min första dotter föddes tyckte jag att det skulle firas så jag bjöd 11 grabbar på Janssonsfrestelse med rödbetor och knäckebröd och till det fick de varsin öl och resten av kvällen var det snaps och snapsvisor och djävlar vad de stupade framåt småtimmarna, en av de roligaste fester jag bjudit på.

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Kött går alltid hem!
Tacos/tortillas likaså...

Självklart tillsammans med brutala mängder öl.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Var hos en polare en gång som arbetar med produktion av revbensspjäll & såser (från USA)
Bordet dukades upp med 10 olika BBQ såser, baby spareribs, kycklingklubbor & pommes gjorda i fritös! & bärs....& X-boxen laddad med en hel säsong Top Gear.
Vi hade det gott!

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Jag skulle föreslå Finsk Sommarsoppa!

Koskenkorva i en blommig plasttalrik.

Lätt att göra & lite festligt!

Det testade en kompis på senast. Var ingen hit direkt.
Men det kanske var för att han gjorde fel: Bacardi i icke blommig porslinstallrik. :va

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Oh, den var nice, får man ta o prova fast Chili ska inte vara för stark man ska kunna njuta av den och hetta är inte njutning.

Hemligheten är att koka länge som fan! Om man smakar av den chilin efter en timmes kok så är den hetare än lovligt, men när det puttrat på låg värme i 6 timmar så är det mesta av hettan från chilin ersatt av en massiv mustighet med smak av chili och en mjukare hetta som bara retar smaklökarna mer än den gör ont.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Flintastek med Flintastek till... sen några ölkorvar som dessert!
Får du klagomål så är det inte en grabbmiddag!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kör på vbg_snakes förslag (inlägg #4) fast byt ut entrecôten mot rostbiff. Fräs först champinjoner och finhackad vitlök i massor med smör, lägg i en skål i väntan på bättre tider men se till att smöret, och kanske några bitar vitlök, är kvar i pannan och fräs rostbiffen/-arna runt om på högsta värme, max 10 sekunder per sida.

Servera med en amerikansk pale ale, t.ex. Sierra Nevada eller Red Seal.

Till efterrätt kan man med fördel servera nåt chokladigt, t.ex. kladdkaka med grädde, till whiskyn.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Men flintastek äts grillad ute!
Så det får vänta till sommaren ute hos föräldrarna eller i stugan.

Finns det något vidrigare än flintastek. Kommer ihåg när man var liten och jämt ville ha flinta. Nu kan man inte ens kolla åt skiten.

Varför ens tänka flinta när det finns, oxfilé, fläskfilé, ryggbiff, entrecote, kyckling, lax etc etc att slänga på grillen som smakar bra mycket bättre och är saftigt och fint kött.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Var hos en polare en gång som arbetar med produktion av revbensspjäll & såser (från USA)
Bordet dukades upp med 10 olika BBQ såser, baby spareribs, kycklingklubbor & pommes gjorda i fritös! & bärs....& X-boxen laddad med en hel säsong Top Gear.
Vi hade det gott!

Ni spenderade alltså en grabbkväll med att... kolla på tv???

Kuuuuul :näsblod

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Det blir baconlindad fläskfilé och klyftpotatis i ugn.
Sen hittade jag en burk egenplockade kantareller i frysen.
Så tänkte göra en sås på det. Eller finns det något bättre jag kan använda kantarellerna till?

Ölkorv, chips och chilinötter som tilltugg.

Och en väldans massa alkohol :fyllisar

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Bea. Hur gör ni den? Jag har provat några ggr och misslyckats fatalt varje gång...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Finns det något vidrigare än flintastek. Kommer ihåg när man var liten och jämt ville ha flinta. Nu kan man inte ens kolla åt skiten.

Varför ens tänka flinta när det finns, oxfilé, fläskfilé, ryggbiff, entrecote, kyckling, lax etc etc att slänga på grillen som smakar bra mycket bättre och är saftigt och fint kött.
ända anledningen är att hur packad du än är behöver du aldrig känna att du förstört köttet :D ånga goda mattips i den här tråden!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka