Gran Premi Aperol de Catalunya

Smagatusk

Guest
Lorenzo har insett hur tråkigt han kör och måste kompensera det med att spexa efteråt...:zpy

Smagatusk

Guest
Oavsett! Kungen levererade MÄSTERLIGT idag :tummenupp

Att som fimpen o rookien backa in HRC cyklarna i böjarna var tydligen fel taktik idag :hihi

"Kungen" som bara vinner mästerskap när konkurrenterna bryter benen eller fötterna?

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Stackars smith, tröstlös långsam på en såpass potent maskin:brynad

Edit: nu fick han iofs till det lite bland crt-hojarna.

Inte så illa att komma sexa

Grattis Jorge. Ännu ett sömnpiller till race.. Men utan Marc så skulle man ha somnat, känns som att det kan ske vad som helst när han kör.. Härlig attityd grabben har!

Håller med att detta var nog årets tristaste race, det enda uppseendeväckande var när kamikaze Bautista var på väg att torpedera Rossi igen.

Smagatusk

Guest
Nu ska Du vara snäll :krama

Ja, jag vet.

Bara lite bitter när det blir ett tråkigt race när man bjudit hem polarna och grejat. :4skrika Egentligen är jag bara glad att alla klarade sig helskinnade till nästa race när vi ska ner och se det live i Assen. :)

HyyLand

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
DR600 -88, KTM EXC-F 250
Precis! Undra om "snack" skulle räcka hehe

Gode Alvaro har en hel "race bibel" att penetrera som lektyr, något är onekligen mkt fel!

Rossis uttlande om Bau (Matthew Birt @birtymotogp):
“For me the behaviour of Bautista is not very clever. In Mugello he made a mistake and he f*** my home race where it was possible for me to have big pain. But one mistake can happen. He cut the line and I was already there so he didn't see me and unfortunately it can happen. But doing the same in the next race another time with me is very stupid I think. He tried an impossible braking and fortunately I release the brake and go wide. If not we crash together also today. And it was a useless overtake because I was a lot faster than him. For me when Bautista sees me, Lorenzo and the other top guys he becomes a little bit crazy. Last year with Lorenzo in Assen, in Valencia in 2011 with me and in Mugello with me. It is like he has to demonstrate that he is better than us. What happened today can happen but two races in a row and another time with me is not very clever.”

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Marques är inte min favorit men det blir onekligen spännande när han försöker köra om. I övrigt ett tråkigt race....WSBK bjuder på underhållning av en helt annan klass =)

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jag tycker det är roligt när det händer nåt, skulle vilja sett reaktionerna.... om det hade hänt igen :hihi
Men konstigt att ingen har prisat Rossi för sin insats här, för idag körde han ju riktigt bra!
Synd på CC o Hayden som hade kunnat komma bättre till idag!
MM behöver mer tid på hojen och troligen från nästa säsong så är han the man to beat!!!
om 2 år är dom andra chanslösa!
Detta är vad jag tror :)

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Bautistas 'omkörningsförsök' och Luthis start var det enda av intresse idag, i övrigt var det rena SMC-utflykten.

Grusa asfaltsplanerna på utsidan av kurvor! Det ska inte gå att som Luthi passera flera man genom att bromsa för sent och sedan inte kunna svänga, åka rakt över avkörningsytan och återta sin 'stulna' position.

Det bör också påpekas att svenska kommentatorer är usla! Okunniga och rent löjliga när de försöker blåsa upp icke-händelser på banan genom gap, skrik och överord.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag tycker det är roligt när det händer nåt, skulle vilja sett reaktionerna.... om det hade hänt igen :hihi
Men konstigt att ingen har prisat Rossi för sin insats här, för idag körde han ju riktigt bra!
Synd på CC o Hayden som hade kunnat komma bättre till idag!
MM behöver mer tid på hojen och troligen från nästa säsong så är han the man to beat!!!
om 2 år är dom andra chanslösa!
Detta är vad jag tror :)

Jag tror du har helt rätt.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Bautistas 'omkörningsförsök' och Luthis start var det enda av intresse idag, i övrigt var det rena SMC-utflykten.

Grusa asfaltsplanerna på utsidan av kurvor! Det ska inte gå att som Luthi passera flera man genom att bromsa för sent och sedan inte kunna svänga, åka rakt över avkörningsytan och återta sin 'stulna' position.

Det bör också påpekas att svenska kommentatorer är usla! Okunniga och rent löjliga när de försöker blåsa upp icke-händelser på banan genom gap, skrik och överord.

Ja dom svenska kommentatorerna lämnar en del övrigt att önska. Men tycker inte att det va något särskilt just idag

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM