Gran Premi Aperol de Catalunya

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Men konstigt att ingen har prisat Rossi för sin insats här, för idag körde han ju riktigt bra!
Rossi-fans hetsar inte upp sig över en 4:e plats. Det är som om Hayden skulle komma 8:a.

Tråkigt att Pedrosa inte ens verkade försöka utan var nöjd med en pallplats. Marquez var den som hindrade mig från att somna och det hade smakat mumma om han tagit sig förbi Dani på slutet.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Inte så illa att komma sexa

Håller med att detta var nog årets tristaste race, det enda uppseendeväckande var när kamikaze Bautista var på väg att torpedera Rossi igen.

Inte så konstigt när så många crt-förare kraschade bort sig:D

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Rossi-fans hetsar inte upp sig över en 4:e plats. Det är som om Hayden skulle komma 8:a.
Placeringsmässigt kanske inte så värst, men körningen var ju bra. Han visade ju grymt bra uppsikt när han lämnade plats åt Bautista och körde därefter ikapp CC igen. Kunde inte komma om CC, men när han väl var själv så kunde han prestera samma varvtider som täten. Det lovar mer för framtiden.
Tråkigt att Pedrosa inte ens verkade försöka utan var nöjd med en pallplats. Marquez var den som hindrade mig från att somna och det hade smakat mumma om han tagit sig förbi Dani på slutet.
Pedrosa gör nog helt rätt i att tänka på totalen, race-vinster har han redan...
MM är en liten parasit. Varje race ligger han bara och studerar för att sedan satsa lite extra i slutet. Förra gången klarade han inte av att köra själv och denna gången höll han på att ta ut teamkollega/vm-ledare i en kurva som det inte går att köra om i.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5828806 skrev:
Tråkigt att Pedrosa inte ens verkade försöka...
”When I tried to open the throttle the bike wobbled in the front and I had to be very careful. We three frontrunners were battling the track conditions today. It was a bit disappointing not to be able to push more...”

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Placeringsmässigt kanske inte så värst, men körningen var ju bra. Han visade ju grymt bra uppsikt när han lämnade plats åt Bautista och körde därefter ikapp CC igen. Kunde inte komma om CC, men när han väl var själv så kunde han prestera samma varvtider som täten. Det lovar mer för framtiden.

Han var ca 0.7 - 0.8 efter i början, halva racet men sedan sänkte de tempot därframme pga däcken eller annat då skiljde det bara 0.2 sedan in i ända in i mål!
Så han har lite att jobba på ändå.
Men helt klart så har han gjort en bra helg :)

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Inte så illa att komma sexa

Jovars, men betänk att Crutchlow, Bautista, Hayden och Iannone krashade ut sig och de hade sannolikt varit före honom i mål. Jag ser inte hans placering som resultatet av att han kör bättre än tidigare, fast i ärlighetens namn har jag inte jämfört tiderna mot täten i olika race. Kanske säger de något annat, men jag tror det inte.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Tur att jag tog en espresso innan racet, av erfarenhet vet jag att det kan behövas när man kollar på racet 20:30. Bautista... Att han aldrig lär sig. Rossi sa att han tog ett vidare spår när han såg Bautista, tur var väl det. Jorge, en maskin, en robot!

Gillar Dani mer och mer. Hoppas verkligen att 2013 är hans år. MM höjde min puls ett par gånger i slutet. Han kommer att bli riktigt svår att utmana snart.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Skinntorrt!

Jag hade velat höra Peter Lindén som kommentator. Undrar om han kunde bli Viasats svar på Eurosport Uk s Jamie Witham

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Johan Stigefelt är kunnig och bra. Han borde vara med på alla Moto GP sändningar.

Och torrare än fnöske...¨
Enda gången den stilen funkar är om man är lika kunnig insatt som Stig Strand vilket han inte är samt att man har en social och begåvad wingman vilket han inte heller har.

Fortfarande besviken över Rossis misslyckanden gällande kval men annars kan man inte annat än imponeras av Lorre och att MM lyckas ordna upp det han ställde till med.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
jag gillar de engelska kommentatorerna (vet inte vad de heter) som ofta kommenterar WSBK på british eurosport. Man får stå ut med att dom hejar fram britterna lite extra bara =)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
jag gillar de engelska kommentatorerna (vet inte vad de heter) som ofta kommenterar WSBK på british eurosport. Man får stå ut med att dom hejar fram britterna lite extra bara =)

James Whitham är den ena, kommer inte ihåg namnet på den andra.

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
z900 -21
Instämmer med tidigare talare om de svenska kommentatorerna. Johan S. är kunnig o sitter ibland på lite kul information men den andre idag,katastrof! Han stakar sej o hittar inte orden o det som kommer fram är ju rent dravel..
Sen sluta upp med att i varenda sändning förklara att de har olika olika gummiblandningar på höger o vänster sida av däcket. Var som i F1 sändningarna för nåt år sen då de hela tiden förklarade vad ett slicks var för något.
Tittar man på motogp vet man detta o vet man inte detta är man så ointresserad att man inte behöver ha det förklarat för sej!:arsele

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
JLo - stabilt, det är bara motorerna som hovrar som orosmoln nu...

Edwards - ruskigt skoj att se honom såpass nära Espargaro, finns krut än i gubben!

Rossi, stabilt även där, men kvalandet...fixa.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
James Whitham är den ena, kommer inte ihåg namnet på den andra.
Jack Burnicle.

Om ni är trötta på de svenska kommentatorerna så skaffa ett video pass på motogp.com. Då får ni engelska kommentatorer som är på plats och har en reporter som är i depån under alla pass och intervjuar teampersonal och förare. Värt varenda krona.

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
z900 -21
P€RRA;5828988 skrev:
Jack Burnicle.

Om ni är trötta på de svenska kommentatorerna så skaffa ett video pass på motogp.com. Då får ni engelska kommentatorer som är på plats och har en reporter som är i depån under alla pass och intervjuar teampersonal och förare. Värt varenda krona.

Kostar hur mycket?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...