Gran premi cinzano de catalunya 2009

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Kan man göra en sådan omkörning? (läs: Kan någon annan göra det?)

Det här var det bästa jag sett hitills i RR-sammanhang! :Bugar
Man förstår att Rossi var ovanligt glad efteråt...

F-n, nu börja man ju fundera på om det inte skulle vara möjligt att åka till Assen om 2 veckor...hmm ~130 mil (260 tot) kanske inte vore omöjligt...:confused:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Kan man göra en sådan omkörning? (läs: Kan någon annan göra det?)

Det här var det bästa jag sett hitills i RR-sammanhang! :Bugar
Man förstår att Rossi var ovanligt glad efteråt...

F-n, nu börja man ju fundera på om det inte skulle vara möjligt att åka till Assen om 2 veckor...hmm ~130 mil (260 tot) kanske inte vore omöjligt...:confused:
Har vart på Assen 2ggr, helt klart värt resan!!! :tummenupp

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Kollade själv lite också... :rodnar
http://www.tt-assen.com/tt-motogp/tickets/prijzen
TT Assen: Om jag tolkar nederländskan korrekt så är priset för ett inträde till racedagen (lördag) 40-75 €.

http://www.selectmotorracing.com/Bikes/bikesM_holland.htm
Återförsäljare: Här får jag priset till att det varierar rätt stort, men 112£-76£ (obs! valutan) verkar vara det som gäller.

http://euro.wwte7.com/pub/agent.dll?qscr=tsdt
motoGP: Säljer biljetter för 56€.

€ ~10,33 kr (14/6)

Alltså, mellan 400-800 SEK beroende på var ifrån man vill titta :gnissla

TT Assen - karta
maps_small_horizontal_logo.png

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Otroligt race. Jag har svårt att se någon annan göra en sådan omkörning. Rossi är extremt aggressiv på banan. Ska jag vara helt ärlig så trodde jag att det var kört när Rossi inte lyckades komma om på bakrakan på sista varvet.

Någon annan som reagerade på Yammornas fart på rakorna? Stoner lyckades inte plocka in på Lorenzo på start-/målrakan. De har verkligen jobbat hårt sedan 2007 när Rossis hoj såg ut som en 600cc mot Stoners hoj.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Riktigt spännande race, Rossi är GUD :yoparty

Vale konstant på höga 42:eek:r när han fått upp tempen under WU. Tror Lorenzo får det tufft.

1. Vale
2. Jorge
3. Boner

Jämnt i tabellen blir det.
100% :tummenupp

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nu känns dom där 600 kronorna för ett videopass till motogp.com jävligt välinvesterade :D
Vilket rejs, höll på o riva datorn i golvet av upphetsning....

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tycker att på "blacktriple" klippet ser det ut som Lorenzo driftar onödigt långt ut på kurbsen och Valentino får den lilla yta han behöver för att sätta in sista avgörande stöten ..:tummenupp

Valentino Kungen eller Gud?

Jag vet iallafall att han kan konsten att vara sig själv. Att vara sig själv tillsammans med sättet att köra cykel gör honom så enormt stor som människa :tummenupp

Last edited:

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Jag har med hjälp av ett planeringsprogram fått fram följande färdddata om en ev. resa till motoGP på TT Assen den 27 juni.
ca 120 mil från Södertälje via Helsingborg - Helsingör på 10 timmar + färjetider mm. Om jag räknar realistiskt med en snittfart på 80 km/h ger det en restid på 15 timmar...+ 10 min rast varje timme = 17,5 timmar...hmm

Det här tål att tänkas på...måste kolla hur det ser ut på jobbet :tummenupp + hos tanten :tuttar.
De é inte så att jag frågar om lov :gnissla men för framtidens skull ( :glömdet ) så kan det vara bra att vi :hördu är överens :Bugar om att jag får åka :banana , eller blir det :såjaponken ?

:fakta Sammanfattning
Körsträcka: 1186,2 kilometer
Restid: 1 dag, 4 timmar, 10 minuter
Körtid: 10 timmar, 16 minuter (inkl 10 min rast var 90: e min)
Kostnad: 975,10 kr (beräknat bensinpris 13,40 kr, förbrukning 0,6L/mil)

Bifogat

• image_map_TT Assen_090614.gif
    image_map_TT Assen_090614.gif
    51.2 KB · Visningar: 64

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
När man gång på gång har klagat på tråkiga race i MotoGP så får man detta levererat!!! Helt underbart!!!

Föressten, vart har alla förstå-sig-på:are tagit vägen nu som bara för ett par år sedan sa att Rossi var slut?

Nej idag visade Rossi än en gång varför han är den störste, och varför roadracing är den bästa sporten!

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Om någon lägger upp klippet där man ser omkörningen från sidan så blir det ännu "värre" omkörning...
Rossis framhjul släppte helt och svänger inåt banan vid den omkörningen precis som det gör när man gör en lowsider....han "vurpade" alltså fast precis lika lite som han visste att där kör man ju inte om så fattade inte hojen att den skulle lägga sig ner när framhjulet har tappat allt fäste i fullt nedlägg i 200....har ni viasat kolla in den sista reprisen dom visar när dom står i park ferme där den visas en gång från sidan....svettigt värre..

Fan satt och hoppade i soffan. Detta var den NÄST bästa race jag någonsin sett med Rossi. Ännu är det inget som slår Laguna Seca 2oo8, där var det ju så varje varv :)

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Förklaring till varför Rossi är som han är? Hämtat från crash.net

"
I have dreamed about that move for the last two weeks and today it worked and I am so happy to have this 99th win.
"

Mentalt förberedd på race till mållinjen och bilden klar hur han ska göra om det inte går vägen på andra vis?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Helt jävla otroligt jag väckte nog hela huset här hemma nu när jag hoppade upp och ner i soffan och skrek fi fan vilket race

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Dettta gjorde mig lika glad som när Swantz körde i början på-90talet,ett race värt att se på!

Säkra poäng och placeringar va? Skulle vilja se något liknande i F1!

Rossi ÄR gud,både skicklig,vinnarskalle och galen nog att riskera säkra poäng åt stallet för att vinna.

Stoner såg lite trött ut efteråt,är han en vanlig dödlig kanske? ;)

Henrik

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Söker!
Såg racet nu (tacka fildelning) men när Lorenzo passerade Rossi i mitten av racet så var det lite transportkörning på det hela :tråkad tills de tre sista
:yoparty:klappar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...