Gran premi cinzano de catalunya 2009

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
OJ OJ OJ OJ!! Fy fan vilket race, vilken batalj, vilken omkörning i sista kurva :yoparty!

Folk undrade väl vad jag gjorde när jag skrek innan målgång :).

En av de bästa "moments" man upplevt, bara Rossi som kan! 125cc var också kul och spännande.
 

korta_rakan

RR-newbie
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Just nu Kalmar
Hoj
CBR600 oldie
Tycker att på "blacktriple" klippet ser det ut som Lorenzo driftar onödigt långt ut på kurbsen och Valentino får den lilla yta han behöver för att sätta in sista avgörande stöten ..:tummenupp

Valentino Kungen eller Gud?

Jag vet iallafall att han kan konsten att vara sig själv. Att vara sig själv tillsammans med sättet att köra cykel gör honom så enormt stor som människa :tummenupp

Lorenzo erkände på presskonferensen att han slarvade lite med spåret i sista, han förväntade sig helt enkelt inte Rossis hjul just där. Som sagt hade Rossi drömt om den ytan i två veckor - det är väl det som gör honom så stor, att han fortfarande kan utveckla sin åkning och hitta "nya" spår.

Som du säger så måste man ju också älska killen, han verkar ju störtskön. Topp tre snubbar man skulle vilja ta en bärs med.

Fru och barn vaknade (är i annan tidszon) när jag vrålade mig igenom sista varvet. Hon fattade ingenting men det får de fan ta en kväll som denna.

Vale äger MGP. Fortfarande!! :Bugar
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Gillade Lorenzos kommentar till Vale .. "Vänta till nästa race" :tummenupp

Fast det sa Stoner efter Laguna Seca oxå men det kändes som när Rossi visat hur "comittad" han är att vinna så blir det press på den andra att köra ännu fortare och därmed vurpa eller göra betydligt fler misstag. Risken finns väl att Lorenzo tar i för mycket för att inte ha Rossi så nära nästa gång och därav köra bort sig precis som Stoner gjorde flera ggr efter Laguna Seca förra året...

Utöver det så är det ju helt otroligt med en serie så levande och häftig som MotoGP med tanke på att en förare trots allt mer eller mindre dominerat sedan han kom in i serien. Han blir fortfarande överlycklig av att vinna, tar aldrig vinsterna för givet och nu har han ju ett ordentligt motstånd vilket han saknade fram tills 2007 i princip vilket säkert hjälper honom att motivera sig oxå.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Ååååh... snart loggar Madhonda in... :) :hihi

Nu är jag här!!! :)

FY FAN vilket race....jag tror jag hade 3000 i puls på sista varvet. Stod bakom hörnet och kikade med ett öga, totalt darrig och skakig efteråt.

Nu råder det väl inget tvivel om vem som ÄR BÄST!! Sååå jävla skönt att se glädjeyran dom visar. Och Vale...vilket kille!!! :kär Ja..jag säger då det. Jag blir fan stum.

Strongt av Stoner att köra i mål på en 3:de plats i det skicket han var. Han såg ju ut som han var upphängd och nersläppt. Trodde nästan ett tag att han skulle kolavippen.

Och lill-Peddot, tyckte riktigt synd om honom när han linkade av hojen...bra kört av honom oxå.

Mika får vi inte glömma...gör det jävligt bra att komma in som 9:de. Men jag stör mig nåt så inåthelvete på kommentatorerna, som envisas med att kalla honom Micka....han heter ju för fan Miiiilka!! Nåja...man blir inte förvånad.

Tjing vad spännande det kommer att bli på Assen. Allt kan hända och Vale har ju inte bara goda erfarenheter därifrån.

//Mad
 

Dr.Bike

Guest
Nu är jag här!!! :)

FY FAN vilket race....jag tror jag hade 3000 i puls på sista varvet. Stod bakom hörnet och kikade med ett öga, totalt darrig och skakig efteråt.

Nu råder det väl inget tvivel om vem som ÄR BÄST!! Sååå jävla skönt att se glädjeyran dom visar. Och Vale...vilket kille!!! :kär Ja..jag säger då det. Jag blir fan stum.

Strongt av Stoner att köra i mål på en 3:de plats i det skicket han var. Han såg ju ut som han var upphängd och nersläppt. Trodde nästan ett tag att han skulle kolavippen.

Och lill-Peddot, tyckte riktigt synd om honom när han linkade av hojen...bra kört av honom oxå.

Mika får vi inte glömma...gör det jävligt bra att komma in som 9:de. Men jag stör mig nåt så inåthelvete på kommentatorerna, som envisas med att kalla honom Micka....han heter ju för fan Miiiilka!! Nåja...man blir inte förvånad.

Tjing vad spännande det kommer att bli på Assen. Allt kan hända och Vale har ju inte bara goda erfarenheter därifrån.

//Mad


Ja, det får man nog lov att säga, och jag får krypa till korset: Jag håller med dig i allt du säger! :tummenupp
Förutom att jag inte stod bakom hörnet och tittade med ett öga! :hihi
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Grymt jäkla race:tummenupp
Det är tummar upp för både Lorenzo och Rossi.
Rossi är grymt stark men det går inte att räkna bort Lorenzo, kan ju bli epic-battle som man förutspått nu när det finns ett helt gäng riktigt grymma chaufförer igen.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Äh, så överdrivet. Racet var mest en kortege-körning fram tills de sista tre varven då det blev lite mer spännande. Som att se en delsträcka på Tour de France ungefär, där de bara inväntar spurten :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Riktigt bra race mellan Lorenzen och Rossi! Bästa på många år... och äkta glädje från Rossi som visar varför Rossi är den han är! Lorentzo själv förtjänar även den fame han börjar få... grymt att ändå kunna bråka så här.

Dock tror jag han blir nästa Sete som kommer falla under Rossis psykning där Rossi helt enkelt vinner dom viktiga egoförstärkande fajterna...
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Vad sa Vale till Jorge i park farme ?

När Lorenzo var i en live intervjuv med BBC så kom the GOAT fram till han och sa ngt till han och gav han sen en "tack för racet" klapp på axlen.

Vad var det ha sa? ngn som vet?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Men jag stör mig nåt så inåthelvete på kommentatorerna, som envisas med att kalla honom Micka....han heter ju för fan Miiiilka!! Nåja...man blir inte förvånad.
Häpp. Du får nog ta och lära dig hur man uttalar finska namn för tror du att man har ett långt "i" i Mika så är du ute på bärtur.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Häpp. Du får nog ta och lära dig hur man uttalar finska namn för tror du att man har ett långt "i" i Mika så är du ute på bärtur.

Jo..jo..jag vet att det inte uttalas Miiiika heller...det var mer för att poängtera att det inte stavas med ck som kommentatorerna uttalar det.

Precis,Mika uttalas med kort snabbt i och k,inte Miika eller Micka. :ajjabajja:)

Man säger bara Mika...precis det låter lixom.
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
När Lorenzo var i en live intervjuv med BBC så kom the GOAT fram till han och sa ngt till han och gav han sen en "tack för racet" klapp på axlen.

Vad var det ha sa? ngn som vet?

Han gratulerade Lorenzo till ett bra race och kallade hans körning för "Bellissimo!".

Sen kan man diskutera om det var en psykning i sig att hoppa in framför kameran när Lorenzo intervjuades.
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Jaa....men jag ville att han skulle säga så! :brinnerup
Personligen hade jag velat ha - HaHa! Lorre! Fattar du hur jävla ägd du blev? men det var ett kul race! sekunden senare får han klappen på axlen :D

Han gratulerade Lorenzo till ett bra race och kallade hans körning för "Bellissimo!".

Sen kan man diskutera om det var en psykning i sig att hoppa in framför kameran när Lorenzo intervjuades.
Lite mer var det väl än endast en gratulation ut av ett bra race? det du skrev var en summering? jag hade velat får det ordagrant så man kan se om det var mer psykning än genuin respekt och gratulation.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top