Gran Premio de Aragón

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Kör man i mellanklassen i VM ska man max väga 65kg. Allt över det är tungt. Att sen Amerikaner eller Svenskar som hänger på McD tycker det är lite för en seriös idrottman i VM känns fel..
Lätt weltervikt är inte för seriösa idrottsmän :D Jag behövde inte hjälp ifrån McD för att komma över den viktklassen. 185 cm och 60 kg känns inte super hälsosamt eller atletiskt faktiskt.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Fakta som säger att något är helt åt h... i detta team. Ska bli intressant att se konsekvenserna.

Ducati inser nog att Stoner var bättre för Ducati. Kanske man borde försöka med en ny förare istället för aluminiumram.
Tror Rossi körstilen helt enkelt inte fungerar med Ducati i dagsläget.

Du har helt rätt! Dom kanske skulle ringa dig.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Lätt weltervikt är inte för seriösa idrottsmän :D Jag behövde inte hjälp ifrån McD för att komma över den viktklassen. 185 cm och 60 kg känns inte super hälsosamt eller atletiskt faktiskt.
En atlet är exempelvis en styrkelyftare eller brottare. Sådana tror jag knappast lämpar sig för RR.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Burgess: "We've changed everything at least once and it hasn't worked. There's only one more thing we can change. I don't suppose you can help us out."

Gabarini: "Sorry, we've only got one Casey. How about we give you first option on the baby. Gives you time to get the bike sorted."

Humor!!! :)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Kör man i mellanklassen i VM ska man max väga 65kg. Allt över det är tungt. Att sen Amerikaner eller Svenskar som hänger på McD tycker det är lite för en seriös idrottman i VM känns fel..

Dom pratade i helgen om någon av förarana (minns inte vilken) som vägde 56 kg. Det är fan inga stora pojkar som lajjar i Moto2.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ja, de kan försöka intala sig om att de är på rätt väg

2010:
Casey Stoner, Ducati 1'49.555
Nicky Hayden, Ducati 1'49.935
Jorge Lorenzo, Yamaha 1'50.273
Valentino Rossi, Yamaha 1'50.701

2011:
Casey Stoner, Honda 1'49.046
Jorge Lorenzo, Yamaha 1'50.056
Nicky Hayden, Ducati 1'50.685
Valentino Rossi, Ducati 1'50.743

Hur de än vänder och vrider på det så har både Rossi och Ducati tappat fart jämfört med ifjor och Vale är fortfarande efter sin teamie.

Hur är det med däcken? Körde man Bridgestone förra året också?
Duccen gick bättre på Pirelli vet jag att jag läst.

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Hur är det med däcken? Körde man Bridgestone förra året också?
Duccen gick bättre på Pirelli vet jag att jag läst.

Tror du blandar ihop det med superbike som kör på Pirelli.
Ducce har kört Bridgestone i Motogp många år. (Hur många? Någon som vet?)

Han säger vidare att deras problem är att utvecklingen tar längre tid än vad den gjorde hos tex Yamaha. De får vänta längre på nya delar och har inte möjlighet att testa ordentligt annat än på racen .

Knepigt. Jag trodde de var snabbare än de andra eftersom de är en mindre fabrik. Snabbare mellan beslut och handling.
Men det är tydligen bara hörsägen då.

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Ja jag blandar ihop det. När ducce var ensam om bridgestone så var däcken anpassade mer för ducatins framända men när Bridgestone blev enhetsdäck så lyssnade man inte längre bara på Ducati utan tog mer och mer hänsyn till de japanska märkenas önskemål och därmed förlorade Ducati också fördelar.

En förklaring som jag läste nånstans. Hur mycket sanning det ligger i detta kan jag inte avgöra :)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Bara för att puckade journalister översätter engelskans 'athlete' med 'atlet' betyder inte det att det är rätt.

Idrottsman är termen du söker.
Latinets athleta som blivit athlete på engelska som i ordbok översätts till atlet/idrottsman. Spanska fotbollsklubbar som heter Atletico eller Athletic tar nog termen mer åt det generella idrottsutövaren än bara brottare.

Du är väl ungefär så gammal som jag själv - och vår generation förknippar idrott med mer än vad som de gamla grekerna gjorde på uppe på Olympen.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Bridgestone som enhetsdäck infördes 2009. Ducati har kört på Bridgestone sedan 2005.

Avgörande för enhetsdäcken var väl när Michelins storstjärna bröt med Bibendum och Vales del av teamet skulle ha lite av Stoners magiska delar. Till i år så börjar man tvivla att det är det är delarna...

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC