Gran Premio de Aragón

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Iofs. ...... Hondan går fort :yoparty

Ducatin gick fort på denna banan så sent som i fjol.
Fast då var det ju inte samma förare (på Duccen alltså).

Jag tror inte att folk är så intresserade.......

nope.

Ja, det är väl en jävla tur att vi har Moto2 att glo på. :rolleyes: Så man får lite racing i blodet.

Vaffan är MotoGP nu för tiden.?? Det sömnigaste skit man kan glo på. Jo förvisso, lite fight mellan Simonchelli, Spisen och Lorenzo.

Stoner så jävla oslagbar att det fan i mig blir tråkigt. Kan ingen knäcka en arm på han. Så har i alla fall dom andra en chans kanske.

//M

Exakt så jag kännt de åren som Rossi var lika överlägsen. Tråkigt!

Nu håller jag för en gångs skull på den som verkar vinna. STONERRRRR!
Underbart! Jag njuter i fulla drag.

:banana

Last edited:

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
När man hade gjort sån stor grej av Hondas nya lack, med en teaser film och allt, så hade man väl förväntningarna lite högre ställda än en orange hoj med några stjärnor på där man tejpat dit siffrorna med eltejp??? :va

SJUKT FULT!!!!

Min tvååriga son hade kunnat designa en snyggare lack...

Jag hade inte fattat att det skulle vara ny design så när jag såg
den tänkte jag, va kul att dom låtit nåt barn designa hojen.
Tänkte att det kanske var nåt barnsjukhus som haft tävling om designen :)

MC Doktorn

Guest
Mr. Spammer själv verkar dock inte så sugen på att kommentera detta. :lol

Ganska uppenbart att han inte tycker det var roligt eftersom det avslöjar hans karaktär.

Men nog om detta vi ska försöka hålla en trevlig nivå här.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Burgess: "We've changed everything at least once and it hasn't worked. There's only one more thing we can change. I don't suppose you can help us out."

Gabarini: "Sorry, we've only got one Casey. How about we give you first option on the baby. Gives you time to get the bike sorted."

Bifogat

• PA1023667.jpg
    PA1023667.jpg
    17 KB · Visningar: 83

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ganska uppenbart att han inte tycker det var roligt eftersom det avslöjar hans karaktär. Men nog om detta vi ska försöka hålla en trevlig nivå här.
Jag får ofta fan för att jag skriver mycket och att då svara på dina och Svalmers trollerier gör mig knappast mer poppis.

Men för att bespara alla andra läsare er återkommande nyfikenhet är det väl lika bra att vi reder ut det här en gång för alla så att ni kan släppa ut den där besvärliga fisen som verkar ha fastnat på tvären.

1. Jag blev bannad pga en personlig strid med en annan medlem (han går nuförtiden under namnet Radare men hette tidigare NyTeknik).

2. Jag lackade på Swedie och gjorde ett försök att skapa ett nytt RR-forum där man skrev under sin riktiga identitet.

3. Jag PM:ade ett par st av dem som jag gillade i det här forumet och berättade att jag öppnat ett nytt forum som de var varmt välkomna till.

4. Swedie sökte igenom PM-tabellen (alltså den "fil" i det här forumets databas där allas PM ligger) och "upptäckte" mina PM och blev förbannad.

5. Det forum jag skapade gick inget vidare så jag la ner det, pratade med Swedie och tog ett nytt nick (eftersom mitt gamla var upptaget tog jag ett nytt med samma innebörd).

6. Nu har det gått 2½ år sedan jag "kom tillbaka" och jag hoppas kunna stanna länge. Om inte annat för att göra livet lite surare för dig och din BFF ;)

Kan vi släppa det här nu?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...skall man tolka Rossis framfart på en tämligen besvärlig bana som att han har mer förtorende för framändan, och nu blev det gbekymmer med grepp bak istället, eller gick han ut och bombade helvete helt enkelt? :va Läskiga kullerbyttor från Abraham..

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
...skall man tolka Rossis framfart på en tämligen besvärlig bana som att han har mer förtorende för framändan, och nu blev det gbekymmer med grepp bak istället, eller gick han ut och bombade helvete helt enkelt? :va Läskiga kullerbyttor från Abraham..
Enligt VRs mek så blev framänden bättre med aluminiumbitarna och det var därför det körde två identiska hojar i helgen och tog en ny motor. (Rossi bästa tid i söndags var 4/100 långsammare än föregående år på Yamahan. Hayden, som kör GP11.1 utan alu, hade en bästa tid som var 7/10 sämre än året innan på GP10:an.)

Han säger vidare att deras problem är att utvecklingen tar längre tid än vad den gjorde hos tex Yamaha. De får vänta längre på nya delar och har inte möjlighet att testa ordentligt annat än på racen.

Att de gett upp 2011 sedan länge är ingen nyhet och allt arbete görs för att få en så bra hoj som möjligt till 2012.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Enligt VRs mek så blev framänden bättre med aluminiumbitarna och det var därför det körde två identiska hojar i helgen och tog en ny motor. (Rossi bästa tid i söndags var 4/100 långsammare än föregående år på Yamahan. Hayden, som kör GP11.1 utan alu, hade en bästa tid som var 7/10 sämre än året innan på GP10:an.)
Ja, de kan försöka intala sig om att de är på rätt väg

2010:
Casey Stoner, Ducati 1'49.555
Nicky Hayden, Ducati 1'49.935
Jorge Lorenzo, Yamaha 1'50.273
Valentino Rossi, Yamaha 1'50.701

2011:
Casey Stoner, Honda 1'49.046
Jorge Lorenzo, Yamaha 1'50.056
Nicky Hayden, Ducati 1'50.685
Valentino Rossi, Ducati 1'50.743

Hur de än vänder och vrider på det så har både Rossi och Ducati tappat fart jämfört med ifjor och Vale är fortfarande efter sin teamie.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag får ofta fan för att jag skriver mycket och att då svara på dina och Svalmers trollerier gör mig knappast mer poppis.

Men för att bespara alla andra läsare er återkommande nyfikenhet är det väl lika bra att vi reder ut det här en gång för alla så att ni kan släppa ut den där besvärliga fisen som verkar ha fastnat på tvären.

1. Jag blev bannad pga en personlig strid med en annan medlem (han går nuförtiden under namnet Radare men hette tidigare NyTeknik).

2. Jag lackade på Swedie och gjorde ett försök att skapa ett nytt RR-forum där man skrev under sin riktiga identitet.

3. Jag PM:ade ett par st av dem som jag gillade i det här forumet och berättade att jag öppnat ett nytt forum som de var varmt välkomna till.

4. Swedie sökte igenom PM-tabellen (alltså den "fil" i det här forumets databas där allas PM ligger) och "upptäckte" mina PM och blev förbannad.

5. Det forum jag skapade gick inget vidare så jag la ner det, pratade med Swedie och tog ett nytt nick (eftersom mitt gamla var upptaget tog jag ett nytt med samma innebörd).

6. Nu har det gått 2½ år sedan jag "kom tillbaka" och jag hoppas kunna stanna länge. Om inte annat för att göra livet lite surare för dig och din BFF ;)

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Bifogat

• intresseklubbenantecknar.jpg
    intresseklubbenantecknar.jpg
    36.1 KB · Visningar: 52

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Burgess: "We've changed everything at least once and it hasn't worked. There's only one more thing we can change. I don't suppose you can help us out."

Gabarini: "Sorry, we've only got one Casey. How about we give you first option on the baby. Gives you time to get the bike sorted."

Var det det dom sa? Eller far du med osanning?:D
Vad menas isf? Att Ducati vill ha Stoner att testa Duccen?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Inget snack om marquez förträfflighet.

Men Ryder, spalders och co upprepade sig åtskilliga ggr om att throttle-jockeyn Marquez väger 20kg mindre än de tyngsta killarna.

Kan ju inte validera detta men man får anta att mega-kalenderbitaren neil spalding vet vat han yrar om.

för övrigt får man nog lägga in det här racet på topp 10 någonsin.
fantastiskt kul. Iannone, marquez och co måste upp till GP innan den klassen får mossbildningsproblem.

Det är jättelätt att kolla vad de väger och inte ger de andra toppförarna bort 20 kg på Marquez.

Moto2 Topp 10.
Bradl: 61 kg
Marquez: 57 kg
Iannone: 67 kg
De Angelis: 68 kg
Corsi: 63 kg
Smith: 63 kg
Luthi: 64 kg
Takahashi: 58 kg
Rabat: 64 kg
A. Espargaro: 70 kg

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt

Men att du orkar svara han. Låt han vara... Han verkar ha skoj och han vet allt och är så duktig. bara hålla med han.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Det är jättelätt att kolla vad de väger och inte ger de andra toppförarna bort 20 kg på Marquez.

Moto2 Topp 10.
Scott Redding är inte med på den listan. Han ledde de två första varven, sedan föll han sakta bakåt i fältet: 1-1-2-3-3-4-3-5-5-6-7-7-7-7-7-8-7-8-8-10-15

Katastrofalt sista varv, men det är ändå en talande utveckling. Jag påstår inte att det var på grund av högre vikt, men Redding väger faktiskt 17 kg mer än Marquez.

MC Doktorn

Guest
Ja, de kan försöka intala sig om att de är på rätt väg

2010:
Casey Stoner, Ducati 1'49.555
Nicky Hayden, Ducati 1'49.935

2011:
Nicky Hayden, Ducati 1'50.685
Valentino Rossi, Ducati 1'50.743

Hur de än vänder och vrider på det så har både Rossi och Ducati tappat fart jämfört med ifjor och Vale är fortfarande efter sin teamie.

Fakta som säger att något är helt åt h... i detta team. Ska bli intressant att se konsekvenserna.

Ducati inser nog att Stoner var bättre för Ducati. Kanske man borde försöka med en ny förare istället för aluminiumram.
Tror Rossi körstilen helt enkelt inte fungerar med Ducati i dagsläget.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm

Moto2 Topp 10.
Taskigt att hänga ut dem, vad väger du själv? :mad:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Scott Redding är inte med på den listan. Han ledde de två första varven, sedan föll han sakta bakåt i fältet: 1-1-2-3-3-4-3-5-5-6-7-7-7-7-7-8-7-8-8-10-15

Katastrofalt sista varv, men det är ändå en talande utveckling. Jag påstår inte att det var på grund av högre vikt, men Redding väger faktiskt 17 kg mer än Marquez.

Det är ett problem man haft med Dunlops Moto2 däck redan förra året. Ett däck håller i 30 varv och sen får man ett likadant som håller i 3 varv. Ingen som vet varför det ibland blir så. Inget med vikt eller så. Bara med något i tillverkningen av däcken.

Taskigt att hänga ut dem, vad väger du själv? :mad:

Kör man i mellanklassen i VM ska man max väga 65kg. Allt över det är tungt. Att sen Amerikaner eller Svenskar som hänger på McD tycker det är lite för en seriös idrottman i VM känns fel..

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...