Gran Premio de Aragón

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Äh, Rossi säger att han saknar frontkänsla men det beror inte på hojen . Efter alla år på en vibrerande Yamaha så har Vales nervbanor dött.

F.ö. trodde jag att Honda hade patent på en stum framända utan känsla, men det gäller kanske bara WSBK?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Alu-ram i all ära men vi får nog vänta tills nästa år på att Rossi slåss där uppe igen!

I helgen går det så här:

1: Lorenzo är kanske inte snabbare på enskilda varv än Stoner men bättre i helhet.
2. Pedrosa på hemmaplan är farligt och han vet att han kan vinna race i år.
3. Stoner funderar ändå lite då Jorge är stark rakt igenom och vet att några få snabba varv inte räcker.

4. Dovvi sleepern som inte kommer bli belönad
5. Bautista har hittat rätt på Sukkan och tar Spies på slutet
6. Spies får förhoppningsvis en till chans nästa år att visa sitt värde.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
En auktoritet på ämnet utveckling ska man så klart lyssna på. Han har ju själv ingen del i att Ducatin resultatmässigt blev sämre och sämre för varje år efter att han själv fick kliva ombord på GP7:an som någon annan utvecklat.
Nej det var verkligen tur för Ducati att dom blev av med Stoner till i år och fick in en förare som nästan omedelbart vände den negativa resultatutvecklingen...

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Det var en stor förlust för ducati att dom losa stoner. Jag menar han är ju den som är bäst och är den största genom tiderna. Rossi är ju slut och kan inte köra hoj. Så jag fattar inte vad ducati gör.

Så åker ju stoner på den säsmat hojen med, men han är ju en grym förare som kan köra.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nej det var verkligen tur för Ducati att dom blev av med Stoner till i år och fick in en förare som nästan omedelbart vände den negativa resultatutvecklingen...
Ja, det var verkligen tur. Trenden var ju uppenbar för alla, utom möjligtvis ett gäng på SH, och Ducati har nog en lite längre plan för Rossi än 2011.

2012, när han slipper dras med skräpet som Stoner fördärvade under 4 års tid, tycker jag att man kan börja kritisera Rossi (som trots allt är bäste Ducati-förare och har precis samma problem som alla andra förare av GP11:an. Men de kan ju inte heller köra hoj, det kan ju bara Stoner...).

Trodde aldrig jag skulle skriva det men: Go Jörgen! :yoparty

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Strömavbrott på hela banan! vaktmästaren på siesta....

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Grymt hoppas det kan hjälpa dom!
Fick för mig att Alu inte kunde användas ihop med den befintliga motorn (800 cc)
Så stod det tidigare på motomatters

det stod väl att en traditionellt aluchassi inte gick att använda,
Ducati har en annan grundkonstruktion som man behåller trots bytet av material. Alex Briggs beskriver skillnaden bättre än mig:
http://www.twitlonger.com/show/d3us85

101 the Ducati Chassis. All the GP bikes other than the Ducati have a aluminium frame (or u can call it a chassis) that u can take the engine out & still wheel it around the workshop. In fact u could ride it down a hill, corner & brake no problem. But our bike is different. The engine IS part of the frame! So if u remove the engine u end up with a swingarm & seat on the ground + a front wheel, forks & airbox on the ground. Can't push the sucker anywhere. Now basically both the front & rear parts r made from carbon fiber. They bolt 2 the engine 2 make the bike complete.

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
1: Stoner
2: Peddo
och Bautista gör en skräll med sin första pallplats. Det är dags för Suzuki nu.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Ja, det var verkligen tur. Trenden var ju uppenbar för alla, utom möjligtvis ett gäng på SH, och Ducati har nog en lite längre plan för Rossi än 2011.

2012, när han slipper dras med skräpet som Stoner fördärvade under 4 års tid, tycker jag att man kan börja kritisera Rossi (som trots allt är bäste Ducati-förare och har precis samma problem som alla andra förare av GP11:an. Men de kan ju inte heller köra hoj, det kan ju bara Stoner...).

Trodde aldrig jag skulle skriva det men: Go Jörgen! :yoparty

Det är bara hålla med det gänget här på sh att rossi är slut :) Jag tycker det är skoj att andra får vinna lite och visa upp sig a la Alex C att vinna vm en gång och sen är det loser av dom.

Men rossi här ju som sagt slut och ducati bygger bara skräp hojar.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...