Gran Premio de Aragón

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja, det var verkligen tur. Trenden var ju uppenbar för alla, utom möjligtvis ett gäng på SH, och Ducati har nog en lite längre plan för Rossi än 2011.

2012, när han slipper dras med skräpet som Stoner fördärvade under 4 års tid

Jo, för det var säkert Stoners idé att gå ifrån en klassisk trellisram till en ramlös konstruktíon... :rolleyes:

Jag tror du, och många andra, överskattar förarnas del i att utveckla hojar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är du tillbaka igen? Du skulle ju aldrig skriva något mer här :hihi
Jo, för det var säkert Stoners idé att gå ifrån en klassisk trellisram till en ramlös konstruktíon... :rolleyes: Jag tror du, och många andra, överskattar förarnas del i att utveckla hojar.
Men då kan väl du berätta lite för oss andra hur det fungerar, du vet ju, eller?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men då kan väl du berätta lite för oss andra hur det fungerar, du vet ju, eller?

Nej, jag har ingen aning men jag har svårt att se Rossi sitta och CAD:a fram nya delar till Duccen med hållfasthetsberäkningar och fjädringsanalyser. Mer input än "bättre" eller "sämre" och i vilken ände den är "bättre" eller "sämre" lär nog inte komma från förarna.

Det finns en artikel nånstans om förloppet, angående just Rossi och hans supposed utvecklingskapacitet, men tyvärr hittar jag inte den. Publicerad i sommar.

Annars kan du ju alltid fråga Alex Briggs, han lär ju veta. Du är ju bundis med honom. ;)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Lite mera aluminium på Rossis hoj.

310588_289216354427183_100000164624678_1372415_1408484683_n.jpg

314684_289215484427270_100000164624678_1372403_1532218661_n.jpg

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Inte länka Toby Moodys bilder Axxexs - han blir JeTte sUr på Twitter... :)

Visste inte dom kom från han. Fick bilderna på facebook av Spies mekanikers lillebror. Så trodde dom kom därifrån.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Verkar gå trögt med alu också. Randy var snabbare på sin Pramac idag, ligger Rossis bekymmer i materialet eller lång frånvaro från toppstriden?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Visste inte dom kom från han. Fick bilderna på facebook av Spies mekanikers lillebror. Så trodde dom kom därifrån.
Toby Moddy har gått bananas på twitter för att andra har använt hans mobilkamerabilder utan att fråga honom först, lite pinsamt om jag ska vara ärlig.

Verkar gå trögt med alu också. Randy var snabbare på sin Pramac idag, ligger Rossis bekymmer i materialet eller lång frånvaro från toppstriden?
Han har har kört nio varv med den nya hojen... Man kan ju vänta till efter söndagen innan man säger bu eller bä.

Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Han har har kört nio varv med den nya hojen... Man kan ju vänta till efter söndagen innan man säger bu eller bä.

Som jag tolkade snacket från kommentatorerna, så är det samma "ramlösa" konstruktion som används, fast med kolfiber utbytt mot alu !?

Att trolla fram saknat flex ur de småbitarna har jag svårt att se görbart.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Som jag tolkade snacket från kommentatorerna, så är det samma "ramlösa" konstruktion som används, fast med kolfiber utbytt mot alu !?

Att trolla fram saknat flex ur de småbitarna har jag svårt att se görbart.

Svingen sitter fortfarande monterad mot växellådan.

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Vet inte om frågan har ställts tidigare men jag frågar på ändå.

Någon som har koll på någon bra torrent sida där man kan få tag på allt som rör MotoGP? Då menar jag inte bara racet utan träningarna, kvalificeringarna allt innan racet oxå. Det är en bonus om det är med BBC kommentatorerna, inget måste dock.
Har inte följt MotoGP så frenetiskt tidigare, men ju mer man tittar desto mer vill man se.

Tack för att jag fick låna tråden även om det var lite of topic.

snoopyx

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Super PocketBike
dårskap...

http://crystalise.tw/wp-content/uploads/2011/09/DSC02762_thumb.jpg

Vet inte om frågan har ställts tidigare men jag frågar på ändå.

Någon som har koll på någon bra torrent sida där man kan få tag på allt som rör MotoGP? Då menar jag inte bara racet utan träningarna, kvalificeringarna allt innan racet oxå. Det är en bonus om det är med BBC kommentatorerna, inget måste dock.
Har inte följt MotoGP så frenetiskt tidigare, men ju mer man tittar desto mer vill man se.

Tack för att jag fick låna tråden även om det var lite of topic.

Pma om du vill ha svar

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nej, jag tycker vi sågar honom direkt :D

Nej, jag har ingen aning men jag har svårt att se Rossi sitta och CAD:a fram nya delar till Duccen med hållfasthetsberäkningar och fjädringsanalyser. Mer input än "bättre" eller "sämre" och i vilken ände den är "bättre" eller "sämre" lär nog inte komma från förarna.
Att förarna inte skissar på lösningar i CAD torde vara uppenbart för alla men det är fint att du är övertydlig ;)

Däremot lär de som designar hojarna be förarna att testa olika lösningar och beroende på deras respons går utvecklingen olika vägar.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Toby Moddy har gått bananas på twitter för att andra har använt hans mobilkamerabilder utan att fråga honom först, lite pinsamt om jag ska vara ärlig.
Men nu var det väl två specifika sajter, som tjänar pengar på reklam, som han var förbannad på?
Att privatpersoner visar bilderna på forum, Twitter etc tycker jag personligen är något helt annat.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Men nu var det väl två specifika sajter, som tjänar pengar på reklam, som han var förbannad på?
Att privatpersoner visar bilderna på forum, Twitter etc tycker jag personligen är något helt annat.
Fast jag tycker ändå det är lite löjligt när han är upprörd över tre suddiga mobilkamerabilder som han lägger upp på sin twitter. Tror han skulle få svårt att vinna något som helst copyright mål i det fallet, han fick ju credit för bilderna på de siter han var sur på.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fast jag tycker ändå det är lite löjligt när han är upprörd över tre suddiga mobilkamerabilder som han lägger upp på sin twitter. Tror han skulle få svårt att vinna något som helst copyright mål i det fallet, han fick ju credit för bilderna på de siter han var sur på.
Visst kan man tycka att det är lite löjligt och är man rädd om sina bilder lägger man inte ut dem på Twitter. Men jag tycker ändå att han har en poäng.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Visst kan man tycka att det är lite löjligt och är man rädd om sina bilder lägger man inte ut dem på Twitter. Men jag tycker ändå att han har en poäng.
Är väl mest hans överreaktion som jag fann förvånande samt att han självklart lägger ut bilderna för att han vill ha uppmärksamheten han fick...

Sak bli spännande att se om de lyckats laga elförsörjningen...

Hoppas Pedrosa och Lorenzo kan spöa Stoner igen så det blir tightare i toppen. :)

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...