Gran Premio de Aragón

Fiiifaaan va Stoner kan leverera ibland :Bugar

Tänk om man kunde få se Bautista på pallen, han har ju varit rätt stadig i racetempo. Hoppas hoppas.


Alu-dittendatten ger iaf inte jag mycket för. Verkar som om äldre Ducati funkar bättre...
 
Oooops... Rossi går på sin sjunde motor och startar därmed från depån. Den där ramen måste verkligen vara värd det...
 
Iofs ett strategiskt fiffigt sätt att få in en ny motor, ...starta från depå eller näst sista led kan ju nästan kvitta.

KLart som tusan att de passar på med den dåliga kvaltiden. Det är ju oundvikligt med en depåstart i år. Lika bra att å det överstökat när det inte kostar särskilt mycket.
 
Är du tillbaka igen? Du skulle ju aldrig skriva något mer här :hihi

Säger han som vart bannad och bitter och återkom med ett nytt nick :hihi

Men vi säger så här att vi gör ett försök att hålla en trevlig nivå på inläggen :)


Tragiskt och man undrar vad problemen egentligen är, hjärnspöken? med tanke på att övriga Ducati förare hänger med relativt bra på sämre material.
Men man måste imponeras hur bra han ändå lyckas i racen med tanke på de urusla kvalen han får till.
 
Last edited:

Bifogat

  • Respol.jpg
    Respol.jpg
    155.3 KB · Visningar: 108
Det är märkligt lite snack om "den lille fabrik" nuförtiden.
Det märkliga var väl att den inte ens var dansk?
Dessutom när de behöver åka till landet som gett oss fabrikat som Norton, AJS, Vincent och BSA för att få till en ram så stämmer det inte in på den romantiska bilden av att race-ingenjörerna jobbar vägg i vägg med montörerna av gathojarna i Bologna.

Nu har Burgess ekipage bytt alla delar utom en... Ändå kvalar de sämre än Nicky och Karel. Antingen har de gett upp och ser 2011 som laboration inför 2012 eller så är det dags för ett byte.
 
Tragiskt och man undrar vad problemen egentligen är, hjärnspöken? med tanke på att övriga Ducati förare hänger med relativt bra på sämre material.
Men man måste imponeras hur bra han ändå lyckas i racen med tanke på de urusla kvalen han får till.

Nu har Burgess ekipage bytt alla delar utom en... Ändå kvalar de sämre än Nicky och Karel. Antingen har de gett upp och ser 2011 som laboration inför 2012 eller så är det dags för ett byte.

Förstår iofs inte varför man öht ska lägga något värde i hur Rossi kvalar, eftersom det bevisligt sedan många år inte behöver stå i proportion till placering i race.
Minns jag fel, ..eller var det inte iaf ett av åren han tog hem titeln, som han ganska konsekvent kvalade i 2:a & 3:e led ?
 
Förstår iofs inte varför man öht ska lägga något värde i hur Rossi kvalar, eftersom det bevisligt sedan många år inte behöver stå i proportion till placering i race.
Minns jag fel, ..eller var det inte iaf ett av åren han tog hem titeln, som han ganska konsekvent kvalade i 2:a & 3:e led ?
2006 var nog Rossis sämsta säsong när det gäller kval då de hade gigantiska problem med chatter men han vann fortfarande flest race det året öven om han missade titeln.

Ok, tänkte inte att de satsade på titeln direkt, men väl att åtminstone hitta bättre placeringar i de lopp som är kvar.
Om de har gett upp titeln är ju utvecklingen inför 2012 intressantare och mer logiskt än att satsa för att bli fyra istället för sjua - håller du inte med?
 
Last edited:
Förstår iofs inte varför man öht ska lägga något värde i hur Rossi kvalar, eftersom det bevisligt sedan många år inte behöver stå i proportion till placering i race.
Minns jag fel, ..eller var det inte iaf ett av åren han tog hem titeln, som han ganska konsekvent kvalade i 2:a & 3:e led ?

Jag tänker mig att det ät skillnad på att kvala dåligt och kvala sämst. 2:a och 3:e led framifrån har blivit 2:a led bakifrån.

Om de har gett upp titeln är ju utvecklingen inför 2012 intressantare och mer logiskt än att satsa för att bli fyra istället för sjua - håller du inte med?
Eftersom Rossi är 32 och bäst genom tiderna så kan det vara värt att ta ett race i taget, Aragon i år här och nu istället för testverkstad. Om inte annat så för fansen, han är fortfarande största stjärnan i fältet och bäst betald.
 
Last edited:
Jag tänker mig att det ät skillnad på att kvala dåligt och kvala sämst. 2:a och 3:e led framifrån har blivit 2:a led bakifrån.


Eftersom Rossi är 32 och bäst genom tiderna så kan det vara värt att ta ett race i taget, Aragon i år här och nu istället för testverkstad. Om inte annat så för fansen, han är fortfarande största stjärnan i fältet och bäst betald.

Jo, men jag tycker inte man ser något vettigt mönster med det heller riktigt. På Sachsenring kvalade han näst sist med bara Guintoli efter sig, och var ändå hundradelar från att vara första Ducati i mål.
 
KLart som tusan att de passar på med den dåliga kvaltiden. Det är ju oundvikligt med en depåstart i år. Lika bra att å det överstökat när det inte kostar särskilt mycket.

Jo det kostar, Rossi får inte sticka från depån när de andra startar. Han måste först stå stilla i 10 sekunder efter grönt...
 
länk till dagens race....
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top