Gran Premio de Aragón

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Jo det kostar, Rossi får inte sticka från depån när de andra startar. Han måste först stå stilla i 10 sekunder efter grönt...

Vad jag menade var att eftersom han under alla förhållanden kommer att få starta från depån i år så kan han lika gärna göra det när han ändå har en så dålig startposition. Då kostar det mindre relativt sett. Dessutom kommer han på den här banan sannolikt att komma ut precis i häcken på kön, så de tio sekunderna har mindre betydelse här än de skulle fått på Motegi eller Sepang t ex.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tänker mig att det ät skillnad på att kvala dåligt och kvala sämst. 2:a och 3:e led framifrån har blivit 2:a led bakifrån.


Eftersom Rossi är 32 och bäst genom tiderna så kan det vara värt att ta ett race i taget, Aragon i år här och nu istället för testverkstad. Om inte annat så för fansen, han är fortfarande största stjärnan i fältet och bäst betald.
Jag håller inte med. Det är vettigare att försöka ta möjligheten att förbereda sig för 2012 så som säsongen artat sig, sedan är Rossi alltid bättre i race och då får fansen en del av det man gillar med Rossi. Omkörningar.

Åh, kära nån... Vad fan har dom gjort med repsolteamet? Fult fult fult.
Riktigt taffligt...
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Åh, kära nån... Vad fan har dom gjort med repsolteamet? Fult fult fult.
stoner_01_slideshow.jpg


Hmmm....
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
En sak är säker, design är nåt alla kan ha en åsikt om. Jag gillar det nya greppet men vet inte om det är just detta jag tänker på när jag ser hoj och förare:

"The new design breaks with the previous image and highlights the modernity and strength that accompanies a team that already has more than 40 years of experience in Motorsport.
During the creative immersion process, Davidelfin visualized the bike in a unique and special way. Keeping in mind the riders that form the team, he has been inspired by superheroes and supermen, human cannonballs and in the show in all its aspects. The result is a design characterized by five-pointed stars which, together with the Repsol logo under the Davidelfin typography, gives the bike and overalls a unique personality, far away from the rest."

Jag menar... Pedrosa = superman / superhjälte??? :D
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Håller inte med! Tycker det ser riktigt läckert ut med nya temat! Så jäkla snyggt med orange på motorcyklar!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det kunde ha blivit bra, färgerna är inte problemet. Men det ser ut som nånting gjort med sax, eltejp och en timmes jobb. Usch.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Frågan är om man inte skulle införa ekipagevikt i Moto2. Det verkar som att de tyngre förarna straffas grymt hårt mot de mindre efter halva racen.
Visst man kan argumentera detta i flera klasser men just i Moto2 tycker jag det varit uppenbart sista racen att just de tunga förarna har ett för stort handikapp.
Skillnaden med mer än 20 kilo mellan förare blir ju självklart en stor skillnad i däckslitage.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Frågan är om man inte skulle införa ekipagevikt i Moto2. Det verkar som att de tyngre förarna straffas grymt hårt mot de mindre efter halva racen.
Visst man kan argumentera detta i flera klasser men just i Moto2 tycker jag det varit uppenbart sista racen att just de tunga förarna har ett för stort handikapp.
Skillnaden med mer än 20 kilo mellan förare blir ju självklart en stor skillnad i däckslitage.
Ähh. Det där håller inte i längden med så starka hojar som Moto2. De flesta ligger runt 60 kg och de två-fem kilo Marquez har på de andra är ju inte anledningen till att han vinner så mycket. Han är snabbast och kan fightas lika bra som någon av de andra.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Superkvalificerat önsketänk inför MGP!

1. Jlo
2. Sic
3. Alvaro
 
Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top