Gran Premio d'Italia MUGELLO

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Ja fan, nu blickar vi framåt. Blir en spännande helg.

Inte helt lätt att tippa vinnare nu. Det beror fan så mycket på rådande omständigeter, såsåom vädret och Simoncelli. :tungan

HOPPAS Rossi får till det med Duccen och sopar rent. :fakta

Kan Pedrosa bjuda på motstånd?? Det behövs en till aktör som kan röra runt lite, och kämpa på toppen.

Kommer Spies att stå på pallen...!? Nja...inte som etta men kanske att han lyckas knipa en 3:de.

Lorenzo kommer definitivt att vara sugen på revanch och kliva upp överst. Han har ju faktiskt lite att bevisa från fjolåret.

Torped-Simon kommer i n t e att stå på pallen. Han är drabbad av en förbannelse och kommer i varje rejs köra omkull sig själv och ta närmaste man med sig. :rolleyes:

Äh fan...det blir intressant att se.

Palljäveln bör se ut såhär.

1. Rossi (för att jag VILL)
2. Stoner (farten och förmågan går inte att förneka)
3. Spies (duktig förare som fått mersmak)
4. Lorenzo (förmådde inte mer)
5. Dovi (missar fjärdeplatsen eftersom han blir lätt inblandad i Torped-Simons krach, lyckas dock med nöd o näppe undgå fällning. Pedrosa har inte lika mycket tur och han faller (igen) och denna gång bryter han båda lårbenen.)

FI fan. :brinnerup

//M
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är det inte så här inför varje race. alla ingredienser finns för tight och fantastisk racing men det är alltid något som förstör - regn, Stoner, krascher, skador, Simoncelli eller Bridgestone.
Hoppas vi får en riktig jäkla smällkaramell till race!
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Är det inte så här inför varje race. alla ingredienser finns för tight och fantastisk racing men det är alltid något som förstör - regn, Stoner, krascher, skador, Simoncelli eller Bridgestone.
Hoppas vi får en riktig jäkla smällkaramell till race!

Håller med! ja ska inte gnälla för mkt nu, MotoGP är ju kungaserien... men alldeles för sällan blir de bra figher numera... trots att riktigt bra förutsättningar finns... stacey,lorre, dovvi, peddo rossi, simonc o spies borde alla kunna ligga o fightas i samma grupp, men de händer aldrig :gnissla
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Är det inte så här inför varje race. alla ingredienser finns för tight och fantastisk racing men det är alltid något som förstör - regn, Stoner, krascher, skador, Simoncelli eller Bridgestone.
Hoppas vi får en riktig jäkla smällkaramell till race!

Jo fast jag tror att denna helg, kommer allt klaffa:

o Varmt och torrt - inga däcksproblem och duccen får värme i framdäcken
o Pedrosa är tillbaks och kommer matcha Stoner, iaf tidigt i racet
o Lorenzo är sjukt hungrig nu och kommer jaga Stoner i döden
o Simoncelli har slutat göra misstag och kommer lätt också matcha Stoner

Fett!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tycker att Casey "Looks kinda' young to be on a grown up's bike" Stoner i mångt och mycket både kör och agerar som Doohan, så han borde få ta över smeknamnet.
Jag håller inte med. Han bör få ett eget, med tanke på hans stora respekt för Doohan tror jag inte han vill ha det heller. Finns vissa likheter, det håller jag med om.
 

MC Doktorn

Guest
6 Vinnarskallar med fanatiska italianos på läktaren med en avsatt kung och en kraschkung samt sårade och revanchsugna Spanjacker som blandas med en knappt leende Amerikan och suveränen från Down under.

De som måste upp till bevis inför hemmafansen är Valentina och Simoncella för vem räknar med Pedrosa redan nu?
Men det vore fantastiskt om han kunde klara topp 3.

Stoner behöver bara bevaka lollipop och hålla sig borta från Sideshowbob.
Stoneface Spies på pallen?





Mao det kommer vara som vanligt.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Är det inte så här inför varje race. alla ingredienser finns för tight och fantastisk racing men det är alltid något som förstör - regn, Stoner, krascher, skador, Simoncelli eller Bridgestone.
Hoppas vi får en riktig jäkla smällkaramell till race!

Exakt så är det! :tummenupp

Blir väl som vanligt... Stoner skenar iväg i täten, och hela topp-6 går i mål med 10s lucka mellan varje förare... :rolleyes:
 

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Panigale 899
Mugello känns som honda honda honda yamaha yamaha ducce, rossi lär inte göra några större framsteg i år, men är nog inget som han själv är överaskad över.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hej! Jag kommenterar nästan aldrig i MotoGP trådarna utan följer dom bara frekvent. Men känner att jag måste slänga in en kommentar inför denna tråd. Ett meddelande till främst MC DOKTORN och S&S3M... Kan ni inte sända varandra PM när ni vill berätta hur fel den andre har?! Fan väx upp...skall provoceras hela jävla tiden och tjafsas in i det sista!
Tänk att det här aldrig slår fel. De som gnäller mest över innehållet i trådarna är de som bidrar minst. Kul att du nu äntligen tagit dig modet att skriva något.

Sen är det väl lite så att man kan inte få allt man vill här i världen och även om det känns lite jobbigt så finns det faktiskt folk (kanske inte vuxna enligt dig) som klarar av att ta diskussioner på olika nivåer utan att börja skicka PM till moderatorer för att någon annan är jETteDUm och förstör den sköna läsningen med att faktiskt var oense om något. Tycker man sånt är jobbigt finns det gott om nyhetssajter där man kan läsa det mesta som händer inom MotoGP mm.

Tror jag börjar förstå varför Stacey Moaner har så många fans där ute :D
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
... men alldeles för sällan blir de bra figher numera... trots att riktigt bra förutsättningar finns... stacey,lorre, dovvi, peddo rossi, simonc o spies borde alla kunna ligga o fightas i samma grupp, men de händer aldrig :gnissla

Precis, brukar tänka på det. När dom under vinterhalvåret, på Viasat Motor, visar repriser av gamla race. Då var det verkligen kamp, spännande, krig till sista sväng. "Overtaking" hela tiden, men ändå schyssta grejer.

Mera sånt. Inget jävla "på rad race".

:näsblod
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Precis, brukar tänka på det. När dom under vinterhalvåret, på Viasat Motor, visar repriser av gamla race. Då var det verkligen kamp, spännande, krig till sista sväng. "Overtaking" hela tiden, men ändå schyssta grejer.
Kanske finns en anledning till att de repriserar vissa race ;)
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Kanske finns en anledning till att de repriserar vissa race ;)

Undrar hur många gånger de visat laguna seca fighten me rossi o stacey ? tyyysen ggr :tummenupp
synd att den fighten blev starten till casey stoners nya alias stacey moaner...
Innan dess var han riktigt bra PR-mässigt...

HOPPAS nu att flera förare kan bjuda upp till dans med lillstacey, jag skiter i vem som gör det, bara stacey inte får köra singelrace i ledning...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Randy Mamola har framfört ett förslag om att alla förare ska träffas på torsdagen före varje race för att vädra synpunkter om sånt de annars vädrar i media eller genom gester på banan. Tror aldrig att det kommer att bli så eftersom det enda som varit lite underhållande i år är viftandet med handväskorna.

Finns många sköna kommentarer angående detta på MotoMatters.com, tex:
Maybe they can work a rider's code: a tap on the shoulder for "well done", a smack over the helmet for "wake up, dozy", frantic pointing behind for "Simoncelli is coming, abandon ship!"

:hihi
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Maybe they can work a rider's code: a tap on the shoulder for "well done", a smack over the helmet for "wake up, dozy", frantic pointing behind for "Simoncelli is coming, abandon ship!"

:D:D:D Haha.. ! sjukt va man kan garva åt ett litet textstycke, om någon kollega skulle se mig lär de tro att ja rökt på elelr nått.:tummenupp
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
1. Simoncelli
2. Stoner
3. Pedrosa
4. Dovi
5. Rossi
6. Spies
7. Crutchlow
8. Hayden
9. Abraham
10. Edwards
11. Aoyama
12. Bautista
13. De Puniet
14. Barbera
15. Elias
16. Capirossi
DNF Lorenzo

Där har ni den rätta raden! Jag har redan sett racet i framtiden och det var spännande, hårt och rättvist!
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
1. Simoncelli
2. Stoner
3. Pedrosa
4. Dovi
5. Rossi
6. Spies
7. Crutchlow
8. Hayden
9. Abraham
10. Edwards
11. Aoyama
12. Bautista
13. De Puniet
14. Barbera
15. Elias
16. Capirossi
DNF Lorenzo

Där har ni den rätta raden! Jag har redan sett racet i framtiden och det var spännande, hårt och rättvist!
Du va inga vidare på att se i framtiden iaf... för när jag kollade i min framtidskula så startade inte ens Capirossi pga sina skador från racet i Assen :tungan
 

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Är tämligen säker på att Simoncelli inte kommer nå pallen. Kritiken sätter sig i skallen på honom så det blir som i Frankrike. Ha vågar inte det där sista och tourar in på 5e plats....
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Är tämligen säker på att Simoncelli inte kommer nå pallen. Kritiken sätter sig i skallen på honom så det blir som i Frankrike. Ha vågar inte det där sista och tourar in på 5e plats....
...och vi får ett trist race helt i Grin-Jörgens smak.

Hoppas verkligen att Super Sic skiter i alla gnällkärringar, ger allt och belönas med en vinst :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top