Gran Premio d'Italia TIM - Mugello 2013

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...du tycker inte att det finns utrymme för beröm...
Inte utan anledning undrar jag ganska ofta vad somliga medlemmar har för läsvanor. Var i mitt inlägg hittar du belägg för att jag tycker det?!

...rossi är dokumenterat ödmjuk och trevlig...
Det är ett välkänt faktum att Rossis infantila och lättsmälta framtoning går hem i stugorna, men jag förstår inte hur det är relevant i det här sammanhanget.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Rossis problem är att han kvalar illa och startade dåligt nu.
Hans mardröm fortsätter 2,6,4,12,DNF :död

Relativt sett till vad han presterat med vinster och mästerskap så har han alltid kvalat och startat sämre.

Om jag räknar rätt så hade han vid den här tidpunkten i fjol på Ducatin 51 poäng mot 47 nu då. Jag var säker på att Rossi inte skulle vinna fler mästerskap men vinster trodde jag han skulle ta tillbaka på Yamahan men nu tvivlar jag på det också. Marquez har fart direkt och det är fortfarande tre stycken som helt enkelt är snabbare än Rossi och då är det tämligen omöjligt att kliva längst upp på podiet. Ska vara något kraschbenäget regnrace då.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...det är fortfarande tre stycken som helt enkelt är snabbare än Rossi och då är det tämligen omöjligt att kliva längst upp på podiet. Ska vara något kraschbenäget regnrace då.
Eller om Marquez satsar för hårt och kraschar. Utan Bautistas märkliga kursändring hade Rossi kunnat fixat att köra i mål strax före Crutchlow. Kanske. Så tredjeplatser är det Rossi kan hoppas på om han får lite hjälp av slumpen.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Mäter man anslagskraft (när axeln slår emot något) i G? Jag trodde G mätte hur många gånger den egna vikten ökar pga acceleration/inbromsning?

Kraft mäts i Newton. G är acceleration. 1G = ~10m/s². Det är svårt att mäta kraften i en smäll, medan accelerationen enkelt kan mätas med med ett litet chip. Därför anges ofta "krafterna" i G. I ett enkelt fall är kraften proportionell mot accelerationen.

Jag tycker att när hela kroppen stannar kan det vara intressant att få se antalet G. Det ger ett hum om vilka krafter kroppen och organen behöver stå emot. När axeln slår i vore det mer intressant att få se kraften. En sån smäll sätter snurr på kroppen, så det är svårt att räkna ut kraften.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Eller om Marquez satsar för hårt och kraschar. Utan Bautistas märkliga kursändring hade Rossi kunnat fixat att köra i mål strax före Crutchlow. Kanske. Så tredjeplatser är det Rossi kan hoppas på om han får lite hjälp av slumpen.

Jag tror, tyvärr, du har rätt där.
Lorre och Peddo är de riktiga aliens iår.
MM kan hota om han inte krashar ut sig.
Dom andra får nog nöja sig med att fightas om en tredjeplats som bäst.

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
För jävelen, ge Aleix en ordentlig båge!
Tech 3 ångrar sig säkert så jävla bittert för att ha signat en sopa till förare i 2 säsonger.
Aleix och Cal i Suzuki 2014?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000

Killen har ju vart tvåa i år så varför skulle det inte gå en gång till?

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Relativt sett till vad han presterat med vinster och mästerskap så har han alltid kvalat och startat sämre.

Om jag räknar rätt så hade han vid den här tidpunkten i fjol på Ducatin 51 poäng mot 47 nu då. Jag var säker på att Rossi inte skulle vinna fler mästerskap men vinster trodde jag han skulle ta tillbaka på Yamahan men nu tvivlar jag på det också. Marquez har fart direkt och det är fortfarande tre stycken som helt enkelt är snabbare än Rossi och då är det tämligen omöjligt att kliva längst upp på podiet. Ska vara något kraschbenäget regnrace då.

En stenrik 9 faldig världsmästare som saknar förmågan att vinna.
Man undrar vad det är som driver honom?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
En stenrik 9 faldig världsmästare som saknar förmågan att vinna.
Man undrar vad det är som driver honom?
Ännu har väl tillvaron i MotoGP negativt förstärkande effekter på känslor av tomhet och meningslöshet. Man kan tycka att det borde finnas väldigt gott om naturliga förstärkare av meningsfullhet i det civila för Rossi. Men svårigheter att försöka leva något som påminner om ett normalt liv är säkert inte ovanligt för människor som har blivit vuxna utan att varken har haft ett vanligt arbete eller någonsin mött motgångar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ännu har väl tillvaron i MotoGP negativt förstärkande effekter på känslor av tomhet och meningslöshet. Man kan tycka att det borde finnas väldigt gott om naturliga förstärkare av meningsfullhet i det civila för Rossi. Men svårigheter att försöka leva något som påminner om ett normalt liv är säkert inte ovanligt för människor som har blivit vuxna utan att varken har haft ett vanligt arbete eller någonsin mött motgångar.

Din analytiska förmåga måste jag säga imponerar, behöver inte läsa rossis framtida bok jag får alla svar här och nu:banana

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125

Ja.. Det är inte utan att man säkert skulle kunna dra en del paralleller med Michael Jackson när det gäller
den enorma bekräftelsen hans Fanclub och pulik ger :rock

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ännu ett race med bra publiktillströmning. Tyckte pojkarna i kommentatorshytten annonserade nästan 80.000 pers idag. Så gött att den tidigare här så ivrigt påhejande / annonserade publikkrisen i Europa låter vänta på sig, även om det faktum såklart kan få en och annan zombie här inne att må lite sämre :hej

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97

Vad i hela vida världen får dig att tro att du har den blekaste aning om vad Valentino Rossi känner, tycker, tänker etc. Du har heller ingen aning vilka motgångar han haft i sitt liv, privat eller professionellt. Man känner andra genom sig själv, och jag skulle tippa på att tomhet och meningslöhet är anledningen till ditt konstanta häcklande och dravlande på detta forum!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Vad i hela vida världen får dig att tro att du har den blekaste aning om vad Valentino Rossi känner, tycker, tänker etc. Du har heller ingen aning vilka motgångar han haft i sitt liv, privat eller professionellt. Man känner andra genom sig själv, och jag skulle tippa på att tomhet och meningslöhet är anledningen till ditt konstanta häcklande och dravlande på detta forum!
Precis, har ingen aning. Jag gissar. Eller häcklar och dravlar om man så vill.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Ja vilken besvikelse detta race var. Förstörde hela helgen.. Rossi, hade ändå hoppats på ett podium. Bautista i farten igen. Sen har han mage att skylla allt på Rossi. Lorenzo är en maskin, så enkelt är det. Pedrosa, bra kört ändå! Marc, han har talangen. Han måste lära sig att hålla tillbaka och inse när det är dags att hålla sin position och cruisa in i mål för att säkra poäng. Hans första år absolut, men fortsätter han så här så kommer han antingen skada sig rejält eller så kommer han till slut bli så på rädd att han inte kan köra fort längre.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM