Gran Premio d'Italia TIM - Mugello 2013

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
P€RRA;5818197 skrev:
Rossi drog ju runt både Marquez och Hayden till sina kvaltider utan att bli arg.

Lägg där till "Polaren" Ianonne som mest hela dagen ankrade upp i Rossis bakdel! Även där har Fimpen en hel del att lära :)

Undrar om Terol ångrar att han "släppte" förbi Redding haha

Last edited:

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Femton tiondelar efter. En och en halv sekund.

:fakta

Jag får det till 6 tiondelar, vilket kval kollade du på?

Hade Rossi haft draghjälp som Dovi bland annat hade han kanske hamnat i topp tre?

Jag hoppas innerligt att Rossi sätter dig på plats, när det är race dags. Han hade riktigt långt och bra stint på träning 3.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Det här ska bli ruskigt spännande! Tror att MM tar det om han fortf lever.

Finns det någon vänlig själ som kan tipsa om någon bra streaming sida o kolla racet på?

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Nu ska jag visa min okunskap men vart kommer g-krafterna ifrån?

Det är väl ungefär som att ramla av trampcykeln, tror jag. När axeln slår i backen blir det en väldigt hög acceleration eftersom att fallet ska bromsas ned på kort sträcka.

Det blev antagligen lite värre i det här fallet (!) eftersom att axeln gräver ner sig något i jorden och då utsätts för extra krafter. Dessutom gör ju hastigheten att han tumlar runt och utsätts för flera kollisioner med marken.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Personligen tror jag att MM har ingen chans att hamna i topp tre idag, men vi får se!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
NEJ NEJ NEJ satan:huvet

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Suck! That's Not Cool.. Har vi sett det förut.. Den heta Kemikaze Bautista :näsblod

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Tråkigt för Rossi och alla fansen där... :(

Skall bli kul att se vad MM kan ställa till med i slutet:hihi

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Som tobias säger, känns som att bautista tycker att det var rossis fel, hur i helvete kan han tycka det, rossi håller sitt innerspår medans bautista driftar inåt och träffar rossi, att han ens vägrar erkänna sitt misstag är ju inte klokt, för rossis del känns det som att han förmedlar ut i tv att "det är sånt som händer", en raceincident helt enkelt, inga sura miner, inget han visar utåt ivf medans bautista som sagt sitter där och som innerst inne vet med sig att det var hans fel men försöker lägga över skulden på rossi! Inte så konstigt att rossi är så populär som han är! Bautista borde knalla över till rossi och be om ursäkt för den onödigt klantiga påkörning:mad:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Börjar verkligheten komma ikapp Marquez, fyra krascher på en och samma helg, det otroliga flytet kan inte hålla i sig gång efter annan med tanke på den extrema körstilen han har!

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Vet inte vad MM gjorde, han gick om Pedrosa och drog ifrån lite. Kunde han inte bara ta det lite piano? Såg inte direkt ut som han var hotad utav Pedrosa ändå, är han lite väl het? Ville han komma ikapp Lorenzo eller bara säkra andra platsen?:död Kul för Crutchlow! Mindre kul för Rossi.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lorenzo när han är som bäst. Suveränt när han fick en lucka på 0.2 sekunder så satte han inte stöten och lämnade Pedrosa bakom sig.
Marquez kommer bara lära sig av det här och komma igen.
Nästa race är Barcelona - kan inte blir mer spännande och jag ska se det live. :banana

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM