Vad gjorde Tardozzi långt ute i depågatan när Martin körde ut? Eller var det Martin som körde nära Ducati factory crew när han körde ut?
Spontant kännses det som att Tardozzi var där han normalt sett inte brukar vara.
Mindgames, antar jag.
Konstigt beteende mellan fabriksteamet och dess främsta sattelitteam. Som jag förstår det delar de två teamen all data, som en riktig familj.
Kanske därför, lillebror får inte vinna över storebror...
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Förra veckan var ju en massa Instagramkrigare upprörda över att de skymtat Gigi Dall’Igna inne i Pramacs depåbox…
Mitt intryck är att en del fans har missförstått Ducatis upplägg. Den tekniska personalen tillhör inte teamen. Dall’Igna och de andra ingenjörerna jobbar för Ducati. De jobbar inte bara med fabriksteamet. De går alltid runt i de olika depåboxarna för att lyssna på samtliga förares intryck, efter varje träning. En timme efter avslutad träning samlas alla åtta chefsmekaniker för ett stort möte i Ducatis ingenjörstrailer, för att stämma av sina intryck och försöka hjälpa varandra.
Samma sak med däcken. Många tycker sig veta att det var något fusk med Martins bakdäck under GP’t, orsakat av Dall’Igna. Men man missar totalt att hela helgen bjöd på stor variation mellan däcken, trots att alla däck var nytillverkade och ur samma batch. Ett flertal förare kämpade med detta redan under träningarna och Bagnaia fick sitt dåliga bakdäck under sprintracet.