Eller så suger din läsförståelse get ....Då formulerade du dig knasigt;-)
Eller så suger din läsförståelse get ....Då formulerade du dig knasigt;-)
Någonting som slår mig nu är att jag noterar att alla (måste) stänga av hojen innan sista startrutan (när förarna kör ut från boxen och ska runt banan till sin startplats innan warm up-varvet så att säg), alla förare får hjälp att putta hojen till startplatsen, ngn som vet varför dom inte får köra fram till sin plats längre med motorn igång?
Det hade varit intressant att få reda på! Alatalo kanske har svaret?
Infästningen för dämpare och fjäder bör ju rimligtvis vara gjord i kolfiber med lämplig insert. Eventuellt försvagades kolfibret precis i infästningen p.g.a branden och då kollapsade upphängningen. Jag misstänker att epoxy inte håller så bra när man eldar på det . Det är min teori, men förhoppningsvis kommer Alatalo och upplyser oss.
Någonting som slår mig nu är att jag noterar att alla (måste) stänga av hojen innan sista startrutan (när förarna kör ut från boxen och ska runt banan till sin startplats innan warm up-varvet så att säg), alla förare får hjälp att putta hojen till startplatsen, ngn som vet varför dom inte får köra fram till sin plats längre med motorn igång?
Jag hittade en artikel där de skrev följande: "The incident - which saw oil leak from his GP14.2 and then ignite on the exhaust - occurred on lap 7, when the Columbian was holding tenth positon.*"
Men det förklarar fortfarande inte varför hojen/fjädern kollapsade...
För några år sedan i Paris-Dakar brann det ju en del bilar på grund av att stödämparna överhettades/sprack/sprutade olja på varma bitar i motorrummet.
Är det helt otänkbart att samma sak har hänt nu?
Det förklarar både branden och hopsäckandet.
För några år sedan i Paris-Dakar brann det ju en del bilar på grund av att stödämparna överhettades/sprack/sprutade olja på varma bitar i motorrummet.
Är det helt otänkbart att samma sak har hänt nu?
Det förklarar både branden och hopsäckandet.
Jag misstänkte det. Synd, men det hade varit roligt att veta orsaken. Det hade varit kul om teamen ett tag efter kunde publicera haverirapporter och gammal data (när den inte längre kan påverka konkurrensen) för oss som gillar att grotta ner oss i tekniken.Jag kan naturligtvis inte posta information om en haveriorsak på ett internetforum. Det Ducati sagt till pressen är det som gäller.
Men även om man tar bort dämpare helt och hållet så borde den inte säcka ihop. Dämpare hjälper ju inte till att hålla uppe hojen, det är ju fjädern som gör det?
På bilden ser man något annat föremål i förgrunden som lossnat och flyger i luften, vad är det för komponent?
Avdelningen Aliens och Pedrosas rehab: http://m.crash.net/motogp/news/218010/1/pedrosa-improving-a-little-each-day.html
Det går framåt men start i Jerez bekräftas inte. Hur tänker egentligen HRC nu - man tackade nej till Casey och Aoyama kommer inte att kunna sno några poäng från Rossi när det gäller den "damage limitation" som MM talade om i sina kommentarer efter racet. Det borde innebära att HRC med ljus och lykta bör försöka hitta förare som kan lägga sig mellan MM och Rossi i första hand. Tidigare år har vi sett pöjken dra Ducatis under kvalen, möjligen för att i vart fall försvåra för de värsta konkurrenterna, i år måste det kännas som ett mindre attraktivt alternativ.
Kommer Pedrosa tillbaka till Jerez kommer det säkert att ta några race innan han kan ta upp fighten på allvar, men han lär med säkerhet snabbt vara snabbare än Aoyama. Så frågan blir väl om inte CC eller Redding så här i efterhand hade varit bättre val (trots att CC sponsras av "fel" märken i vissa fall)?
Jaja. Ingen lätt sits att förutsäga den utveckling de tre första racen lett till i cirkusen, i slutändan och med hjärtat som talar får vi hoppas på att Pedrosa finns på gridden när flaggan väl faller...
Har den regeln tillkommit pga en olyckshändelse eller är det i förebyggande syfte?FIM's reglemente paragraf 1.18.5:
When riders reach the grid after the sighting lap(s) they must stop at
the rear of the grid and turn off the engine. The motorcycle will then
be pushed at walking pace by a team member to the grid position.
The rider may dismount or remain on the motorcycle to be pushed
to the grid position.
Jaja. Ingen lätt sits att förutsäga den utveckling de tre första racen lett till i cirkusen, i slutändan och med hjärtat som talar får vi hoppas på att Pedrosa finns på gridden när flaggan väl faller...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |