Det vet jag, fast nu handlar texten ju uppenbart om VM titeln.Nu vann Alzamora några race innan han vann titeln. Dock inget/inga året han blev mästare.
Det vet jag, fast nu handlar texten ju uppenbart om VM titeln.Nu vann Alzamora några race innan han vann titeln. Dock inget/inga året han blev mästare.
Har börjat inse hur stort detta är och vad det faktiskt kan innebära i praktiken.
Rossi leder VM för första gången sen 2010.. Sist Rossi tog titeln var fem år sen. Rossi har nog aldrig haft större motivation att ta titeln igen än han har nu. Efter Ducati och första året hos Yamaha igen har nog titeln känts väldigt långt bort. Men nu kom han tvåa förra året, avslutade säsongen bra samt leder nu.
Jag tror det händer något i Rossis huvud nu, han får mersmak. Han känner att det är möjligt. Han har inte kört så här bra på många år. Nu när både det psykiska och körningen är på plats kan det äntligen vara dags för en tionde titeln.
Marquez kanske blir stressad och får känna på press för första gången på länge. Lorenzo 2008 nämner jag inte, det var hans första år. Men Stoner 2008 förlorade pga. det psykiska spelet, precis som Gibernau och Biaggi. Lorenzo 2009 gjorde ett par missar, pga. att Rossi stressade på bakom.
Lorenzo har aldrig haft något riktigt bra motstånd när han vann 2010, då Rossi var skadad. Även 2012 när Stoner skadade sig.
Stoner och Marquez är extremt snabba och talangfulla förare. Nu får vi dock se om Marquez kan köra fort med flera hungriga förare flåsandes i nacken.
Någon som läst vad som egentligen hände med Hernandez? Vad var det som tog eld och varför kollapsade fjädringen? Knappast att metallen smälte...
... meeen brukar inte gängse ordning vara tvärtom och de allra flesta är oerhört ense om att man vinner rejs (om man inte heter Emilio Alzamora) innan man vinner VM titeln?? Kan ju inte vara svårare än så!!
En dum fråga kanske, men har en MotoGP, Moto2, Moto3, WSBK osv hastighetsmätare?
Det hade varit intressant att få reda på! Alatalo kanske har svaret?
Jo de mäter hastigheten och även loggar den för att senare kunna analysera (både via hjulhastighet och gps) men jag misstänker att det är inget som visas på displayen när de kör, där har de viktigare info så som varvtid t.ex.
Sukka behöver en motor, Nu!
Jag hittade en artikel där de skrev följande: "The incident - which saw oil leak from his GP14.2 and then ignite on the exhaust - occurred on lap 7, when the Columbian was holding tenth positon.*"
Men det förklarar fortfarande inte varför hojen/fjädern kollapsade...
Nej det gör inte det!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |