Gran Premio Red Bull de la República Argentina - MotoGP deltävling III 2015

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är nog inte år 2015 som ska vara suzukis år men en av deras piloter är ivf med ganska bra med tanke på förutsättningarna, med Aleix på sadeln kan det bli bra för suzuki tids nog, han är en väldigt kompetent pilot som jag har haft ett gott öga till ganska länge, tror att han definitivt är rätt man att utveckla suzukin:)
Bara att hålla tummarna för att motorn de ska komma med i mitten av året har den där önskade effekten. :D Vill se AE på material som räcker hela vägen till toppfajten, för han kan köra iaf. :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det var väl snarare så att Marc Marquez framhjul touchade Rossis bakhjul, när Rossi höll sitt spår och Marquez försökte passera.

För övrigt tråkigt även för Rossis skull att Marquez kraschade. Känns som att Rossi hade haft stor chans att ta hem vinsten även med en jagande Marquez, och att vinsten förmodligen kännts mer "äkta" då? Än så länge har ju ingen vunnit över Marquez utan att Marquez gjort någon form av misstag, eller minns jag fel?

Hur som helst fantastiskt att se Rossi på så här hög nivå igen. Hans mentala styrka och förmåga till återhämtning måste vara enorm!

Mjoh, slutet av förra säsongen kom andra före honom utan att han ramlade av banan väl? Men annars är ju MM en do or die förare, så antingen ramlar han av banan eller stångas till toppen av pallen, tycks det.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det var väl snarare så att Marc Marquez framhjul touchade Rossis bakhjul, när Rossi höll sitt spår och Marquez försökte passera.

För övrigt tråkigt även för Rossis skull att Marquez kraschade. Känns som att Rossi hade haft stor chans att ta hem vinsten även med en jagande Marquez, och att vinsten förmodligen kännts mer "äkta" då? Än så länge har ju ingen vunnit över Marquez utan att Marquez gjort någon form av misstag, eller minns jag fel?

Hur som helst fantastiskt att se Rossi på så här hög nivå igen. Hans mentala styrka och förmåga till återhämtning måste vara enorm!

Tyckte jag med tills jag såg en repris, där var den första incidenten klar och MM låg på yttern med maxpåslag när bakan kastade lite och spåret byttes till in i Rossi istället, såg rätt ut tills dess så han föll nog på slitet bakdäck.

Jo, detta hade inte ens MM rett ut, när han försökte svara på tavelinfon så höll det bara ett tag, han körde redan på max när han på sitt eget speciella sätt ökade lite till utan att det höll mer än några böjar.
Sista varvet kanske hade gått men inte hela den distansen som var kvar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Klart har de det men enligt mig är det ett ganska tydligt trendbrott sedan mitten av förra säsongen. De banor efter uppehållet och i år där Honda tidigare har varit starka är det inte mycket som skiljer medan Yamaha verkar vara ännu starkare än tidigare.

I min bok klar favör Yamaha än så länge. Att kunna sätta banrekord i slutet på ett race med extrahårda däck som inte ens Honda kunde få att fungera ordentligt samt att hänga med ut ur kurvorna även i början i racet talar klarspråk om materialet.

Åas, Lorenzo verkar inte riktigt kunna piska fram yamahan lika bra som Rossi, så fan vet om det enbart är hojen.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Åas, Lorenzo verkar inte riktigt kunna piska fram yamahan lika bra som Rossi, så fan vet om det enbart är hojen.

Jag tror helt enkelt att det är så att Lorenzo inte känner sig hemma på den "nya" Yamahan alternativt hart svårt att anpassa sig. Lorenzo och Rossi ser inte ut att dela körstil. Tror tyvärr också att han som i början av förra säsongen har psykat sig själv.

Hoppas han hittar sin Mojo.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det är nog inte år 2015 som ska vara suzukis år...
Nej, vi är eniga om att såväl Vinales som AEsp gör ett jättebra jobb utifrån förutsättningarna AEsp hoppades slåss om topp-6 idag, vilket är bra så.

Därför är det inte vettigt att förvänta sig podium under torrace än, oaktat att de kvalar in i första led. Det är inte riktigt realistiskt och det är det jag menar med att de har en del jobb kvar :)

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag tror helt enkelt att det är så att Lorenzo inte känner sig hemma på den "nya" Yamahan alternativt hart svårt att anpassa sig. Lorenzo och Rossi ser inte ut att dela körstil. Tror tyvärr också att han som i början av förra säsongen har psykat sig själv.

Hoppas han hittar sin Mojo.

Jag funderar på att det är så att Lorre, precis som många andra råkat ut för tidigare som roffe var inne på tidigare, har tappat lite av tron på sig själv i takt med Rossis återkomst. Det var ju ett tag när Lorenzo var nästan ohotad på toppen, där han gick från klarhet till klarhet, och inte gav en cm utan fight. Samtidigt verkade det nästan som att Rossi var på ut ("sopslut"...), vilket nog boostade Lorenzo än mer. När sen Rossi kom tillbaka med ny kraft och energi är det som att luften gick ur Lorenzo.

Lorenzo anno 2012 hade ju aldrig i livet vikt ner sig i fighterna som han har gjort flera gånger nu. Då körde han vartenda race på hörntänderna, knivskarpt. Nu verkar ha vara på god väg att bli en ny Pedrosa, som förvissor är oerhört talangfull, men som inte har det där hundraprocentiga drivet att vinna.

Sandstream

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2015
Hoj
Puch dakota
Sopslut, rostig...

Vart är Sege, Svalmers och Radare/NyTeknik nuförtiden :hihi

Och vad blir Grin-Jörgens ursäkt idag? Oknäppt stövel?

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nån måste bära oket :brynad

Nääh, det är ju MM som är sopslut. Bränner upp däcken som en jefvla rookie så en gammal gubbig föredetting kan köra ikapp 4 sekunders lucka på några varv! Sen krascha ut för att han bränt sönder däcken?
Sopslut! :hihi

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Tyckte jag med tills jag såg en repris, där var den första incidenten klar och MM låg på yttern med maxpåslag när bakan kastade lite och spåret byttes till in i Rossi istället, såg rätt ut tills dess så han föll nog på slitet bakdäck.

Jo, detta hade inte ens MM rett ut, när han försökte svara på tavelinfon så höll det bara ett tag, han körde redan på max när han på sitt eget speciella sätt ökade lite till utan att det höll mer än några böjar.
Sista varvet kanske hade gått men inte hela den distansen som var kvar.

Har du sett helikopterversionen? Den börjar vid minutstrecket. Jag tycker det ser ut som Marquez råkar köra in sitt framhjul i Rossis bakhjul precis när Rossi lägger om från höger till vänster (var han skymd för Marquez då...?).

https://www.youtube.com/watch?v=fXVgIUE2AH0

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Rossi är verkligen värd den vinsten, bra kört!

Nästan så att MM är värd den kraschen med tanke på alla tidigare close-calls han haft med andra förare, han fick rätt många straffpoäng förra året om jag minns rätt också?

Jag är fortfarande inte övertygad att Yamahan är bättre än Hondan, MM gjorde fel val med däck och säger inte så mycket om hojen i sig. Istället kan man jämföra Lorenzo och Crutchlow, jag hävdar nog att Lorenzo är en betydligt bättre förare, dock kom han en bra bit bak idag. Framtiden får avslöja helt enkelt, själv är jag ett Yamaha fan så man kan ju hoppas på att denna trend fortsätter! :tummenupp

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Kul att läsa kommentarer men börjar det inte bli jäääävligt tjatigt med alla "sopslut"?
Inte då, det ska gnuggas in ordentligt i näsan på de "SH-experter" som inte begrep (begriper?) bättre!
Gång på gång närhelst tillfälle bjuds tills de skäms riktigt ordentligt över sin totala oförmåga att förstå RR, raderar sina konton och övergår till att kommentera t.ex. fia med knuff på lämpligt annat forum.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Bästa kvalplats för Rossi att starta på verkar vara runt 8-10:e plats. Det verkar som han trivs lite med att stånga sig fram och bygga upp tempot. + att det gör ju inte racen mindre roliga.
(Men jag tror inte han kvalar pl 8 med vilje)

Visst är det kul med lite dispyter i racing, tex Biaggi o Rossi. Men det är ännu roligare att se denna glädje nu mellan förarna. Alla verkar respektera varandra och gläds med varandras framgångar. Utan att för den skull vara tama på banan.

Skitkul att Ducati och Suzuki rör på sig. Hur kommer 2016 se ut . Ojojoj. :banana

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
UNDERBART Mr Rossi fy fan vilken puls jag hade dom sista 6 varven.
Jag fick känslan att MM trodde att VR skulle ge honom plats där men rossi gick ut å tog sitt spår.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...